مهم‌ترین قابلیت‌های ارائه شده در آپدیت پاییزه ویندوز 10

مهم‌ترین قابلیت‌های ارائه شده در آپدیت پاییزه ویندوز 10

مایکروسافت در 6 ماه گذشته آپدیت پاییزه ویندوز 10 را مورد بررسی قرار داده بوده و حالا امروز این آپدیت با قابلیت‌های جذابی در دسترس کاربران قرار گرفته است. در ادامه قصد داریم مهم‌ترین تغییرات این به‌روزرسانی جدید را معرفی کنیم. با فیسیت همراه باشید.

شخصی‌سازی Task Bar

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های آپدیت پاییزه ویندوز 10 به Task Bar ویندوز برمی‌گردد. در این به‌روزرسانی کاربر می‌تواند با پین کردن پرکاربردترین مخاطبانش در Task Bar، به سرعت به آن‌ها دسترسی داشته باشد و حتی با استفاده از اسکایپ (Skype) با آن‌ها تماس برقرار کند. اما گذشته از شخصی‌سازی، این قابلیت به کاربر امکان می‌دهد تا تصاویر و فایل‌هایش را به سادگی و تنها با استفاده از Drag&Drop با مخاطبینی که در Task Bar پین شده‌اند به اشتراک بگذارد.

شخصی‌سازی Task Bar

شخصی‌سازی Task Bar

کورتانا قوی‌تر از قبل

تاکنون اگر کورتانا روی دستگاه اندرویدی نصب بود، نوتیفیکیشن‌ها برای کاربر نمایش داده می‌شد. حالا دستیار دیجیتال به کاربر امکان می‌دهد که از طریق کامپیوتر خود تماسی را رد کند و یا برای طرف مقابل خود پیام متنی ارسال کند. اما جالب‌تر اینکه حالا به لطف بهبودهایی که در تنظیمات کورتانا رخ داده است، کاربر با دستورات صوتی می‌تواند سیستم خود را قفل، restart و حتی خاموش کند!

ایموجی‌های جذاب

در آپدیت پاییزه ویندوز 10، مایکروسافت دست روی علاقه‌ی خیلی از کاربران گذاشته است، ایموجی! در این به‌روزرسانی مایکروسافت مجموعه کامل و جذابی از ایموجی‌ها شامل زامبی، دایناسور، جن و ... را قرار داده و یک پنل جداگانه هم برای آن در نظر گرفته است که قابلیت جست‌وجو بین ایموجی‌ها را هم دارد. این ایموجی‌های دوست‌داشتنی از طریق دکمه‌های ترکیبی Win و “>” یا ";" قابل‌دسترس هستند.

ایموجی‌های جذاب

ایموجی‌های جذاب

مدیریت GPU را به دست بگیرید

در آپدیت پاییزه ویندوز 10، مایکروسافت گیمرها را هم از قلم نیانداخته است و امکانی برای مدیریت و اطلاع از وضعیت GPU برای آن‌ها فراهم آورده است. در حال حاضر در Task Bar ویندوز 10 گزینه‌ای با نام GPU قرار گرفته است که با رفتن به تب Performance در آن، کاربر می‌تواند از درصد استفاده از GPU، حافظه و ... مطلع شود. در ضمن پردازش‌ها در Task Bar به‌گونه‌ای دسته‌بندی شده‌اند که دسترسی و کنترل آن‌ها بسیار ساده باشد.

مدیریت GPU را به دست بگیرید

مدیریت GPU را به دست بگیرید

بهبود کنترل هدفون

مدیریت صدا در آپدیت جدید ویندوز 10 بسیار ساده‌تر از قبل شده است. حالا کاربر می‌تواند با راست کلیک روی آیکن صدا، قابلیت Sonic را فعال کند که کیفیت صدا را به‌طور چشم‌گیری بهبود می‌بخشد. در ضمن با وجود میکسر جدید صدا در این به‌روزرسانی، کاربر می‌تواند صدا را برای هر برنامه به‌طور جداگانه‌ای تنظیم کند.

همگام‌سازی اسناد آنلاین و آفلاین

در آپدیت پاییزه ویندوز 10 شاهد پیشرفت‌های چشمگیری برای دسترسی آفلاین به اسناد موجود در فضای ابری صورت گرفته است. حالا فایل‌های موجود در one drive به محض تغییر به صورت اتوماتیک با فایل‌هایی که به صورت آفلاین در سیستم ذخیره شده‌اند همگام‌سازی می‌شوند.

مایکروسافت اج بهتر از قبل می‌شود

مایکروسافت در آپدیت پاییزه ویندوز 10، مرورگر خود را از یاد نبرده و بهبودهای زیادی را برای آن در نظر گرفته است. کاربران پس از دریافت این به‌روزرسانی می‌توانند برخی سایت‌های پرکاربرد خود را برای دسترسی راحت و سریع‌تر در task bar پین کنند. بعلاوه نمایش تمام‌صفحه وب‌سایت‌ها هم از طریق فشردن دکمه f11 فراهم شده است.

مایکروسافت اج به جز بهبودهای گفته‌شده، با تغییرات کوچک دیگری ازجمله کنترل بیشتر روی تب‌های بسته‌شده، امکان انتقال کوکی و تنظیمات از مرورگر کروم به اج، بهبود رابط کاربری و ... همراه است.

در ضمن در این به‌روزرسانی شاهد بهبود عملکرد و افزونه‌های این مرورگر هم هستیم تا جایی که افزونه 1password برای این افزونه در راه است.

امکان پین کردن وب‌سایت در مایکروسافت اج

امکان پین کردن وب‌سایت در مایکروسافت اج

کیبوردی قدرتمند

مایکروسافت در آپدیت پاییزه ویندوز10 کیبورد لمسی قرار داده است که می‌تواند متن را حدس بزند و همچنین امکان دسترسی سریع‌تر به ایموجی‌ها را هم فراهم آورد. در ضمن یک دکمه هم تعبیه شده است که صحبت کردن کاربر را به متن تبدیل می‌کند.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: theverge


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

مسعود

پنج‌شنبه, 30 آذر 1396

ویژگی هاش جالبه ولی خیلی دردسر درست کرده آپدیت جدید مثل هنگ کردن کروم :(

پاسخ

خدیجه زارعپور

جمعه, 18 اسفند 1396

درسته! برای رفع این مشکل پیشنهاد می کنم به این لینک مراجعه کنید و 5 راه حل برای رفع مشکل کروم رو بخونید:
5 راه‌حل برای برطرف کردن مشکل مرورگر کروم در آپدیت پاییزه ویندوز 10
https://faceit.ir/news/12936

پاسخ

ثبت نظر