پیام‌رسان واتس‌آپ به‌روزرسانی شد

پیام‌رسان واتس‌آپ به‌روزرسانی شد

این روزها بازار شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها در بین مردم داغ داغ است. یکی از همین پیام‌رسان‌های محبوب که بنا به گزارشی که تقریباً دو ماه گذشته اعلام شد، روزانه بیش از 1 میلیارد کاربر فعال دارد، واتس‌آپ (WhatsApp) است. جزییات خبر را می‌توانید از این لینک بخوانید.

در دنیایی که هر روزه به تعداد این شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها افزوده می‌شود، هر یک برای اینکه در صحنه رقابت بمانند و به دست فراموشی سپرده نشوند، باید قابلیت‌های خود را ارتقا بدهند. به همین دلیل واتس‌آپ با وجود پیام‌رسان قوی مانند تلگرام، همواره به‌روزرسانی‌هایی را برای پیام‌رسانش ارائه می‌دهد.

حالا واتس‌آپ (WhatsApp) در به‌روزرسانی جدیدش قابلت به اشتراک‌گذاری لوکیشن زنده با لیست مخاطبان را به پیام‌رسانش افزوده است. این قابلیت ایده‌ای نو از طرف واتس‌آپ نیست بلکه آن را از فیس‌بوک، کمپانی مادر خود گرفته است.

برای استفاده از قابلیت لوکیشن زنده ابتدا باید در پیام‌رسان خود وارد صفحه چت با یکی از مخاطبین یا گروه‌ها بشوید و سپس با کلیک بر روی دکمه Attachment روی گزینه Location کلیک کرده و گزینه Share live Location را انتخاب کنید. موضوع جالب این است که علاوه بر امکان پایان دادن به اشتراک لوکیشن، می‌توانید برای لوکیشنی که به اشتراک گذاشته‌اید تایمری تعریف کنید که پس از آن لوکیشن شما منقضی شود.

 live Location قابلیت‌

قابلیت‌ live Location

واتس‌آپ برای راحتی کاربران این قابلیت را به گونه‌ای طراحی کرده است که اگر چندین کاربر به صورت هم‌زمان لوکیشن خود را به اشتراک بگذارند، مکان آن‌ها روی یک نقشه واحد نمایش داده می‌شود.

شاید یکی از مشکلاتی که در صفحات چت گروهی با آن مواجه بودیم، این بود که در کنار پیام ارسالی هر مخاطب تنها نام او نمایش داده می‌شد. در واقع واتس‌آپ در زمینه بصری سازی، نسبت به تلگرام ضعیف‌تر عمل کرده بود، حالا در قابلیت لوکیشن زنده به جنبه‌های بصری سازی هم توجه شده است و مکان کاربر روی نقشه با تصویر پروفایلش نمایش داده می‌شود.

در ضمن واتس‌آپ امنیت کاربرانش را هم فراموش نکرده است به همین دلیل قابلیت لوکیشن زنده هم مانند چت‌های کاربران به صورت end-to-end رمزنگاری شده‌اند.

هم اکنون این قابلیت در نسخه‌های به‌روز پیام‌رسان واتس‌آپ که برای هر دو پلتفرم اندروید و iOS منتشر شده است، قابل‌دسترس است.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: theverge


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر