مروری بر اپل آیفون8

مروری بر اپل آیفون8

اگر به دنبال گوشی هوشمندی هستید که نسبت به آیفون7 خودتان خیلی بهتر و پیشرفته‌تر باشد آیفون8 شما را ناامید خواهد کرد. اما اگر از آن دسته از افرادی نیستید که هرسال گوشی خود را عوض می‌کنند احتمالاً آیفون8 بهترین گوشی است که می‌توانید خریداری کنید. 
مدل آیفون امسال اصلاً نکته‌ی هیجان انگیزی ندارد اما 50 دلار از مدل قبلی گران‌تر است. آیا دلیلی هم وجود دارد که بخواهیم برای یک گوشی چنین پولی را بپردازیم؟ 

دوباره شیشه

مانند مدل‌های آیفون 6S و 7، آیفون8 نیز تفاوت زیادی در طراحی ندارد. تنها تغییر پانل شیشه‌ای در پشت آن است. در پشت این گوشی یک پانل رسانا طراحی شده که یک قابلیت اصلی را به آن اضافه می‌کند: شارژ وایرلس 
آزمایش‌های اولیه نشان داده که این پانل به راحتی مانند صفحه نمایش گوشی در اثر ضربه می‌شکند و خش برمی‌دارد. البته بیشتر ما برای گوشی‌های خود قاب تهیه می‌کنیم در نتیجه این موضوع خیلی مشکل ساز نخواهد بود. 
ابعاد ظاهری این گوشی مشابه آیفون7 است. دوربین و فلش در همان مکان قرار گرفته‌اند، دکمه‌ی خانه‌ی آن Touch ID است و درگاه‌ها همگی در همان مکان‌های قبلی خود هستند. این دستگاه تنها 0.1 میلی‌متر بلند‌تر، 0.2 میلی‌متر پهن‎تر و 0.2 میلی‌متر ضخیم‌تر است. بیشترین تفاوتی که حس می‌شود وزن دستگاه است. 

iphone8


آیفون8 ده گرم سنگین‌تر از مدل قبلی است که دلیل اصلی آن پانل رسانا و شیشه‌ای آن است. تعادل گوشی نیز تغییر کرده است. در مدل جدید قسمت بالای گوشی نسبت به آیفون7 سنگین‌تر است و این سنگینی در مدل‌های پلاس بیشتر حس می‌شود. 
اگر قبلاً هم مدل‌های بالای آیفون را داشته‌اید خیلی سریع از آیفون8 خسته خواهید شد. اگر به دنبال یک آیفون خیلی متفاوت نسبت به سه مدل قبلی هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم کمی صبر کرده و آیفون ایکس را خریداری کنید. 

iphone8

 

یک آیفون7 خیلی شیک 

هرچه بیشتر به این گوشی نگاه می‌کنید بیشتر حس می‌کنید که یک آیفون7 را در دست گرفته‌اید. شاید بتوان بزرگ‌ترین پیشرفت در این گوشی را پردازنده‌ی آن دانست که مزایایی بیشتر از افزایش سرعت دارد. 
آیفون8 دارای تراشه‌ی Bionic A11 است که مشابه پردازنده‌ی آیفون ایکس است و 300 دلار ارزان‌تر از آن است. رم آن 2 گیگابایت ( 3 گیگابایت در مدل پلاس) است. در پشت آن یک دوربین لنزدار و یک صفحه نمایش 4.7 اینچی قرار دارد. 

iphone8


طبق گفته‌ی اپل A11 به صورت چشمگیری افزایش سرعت دارد: 25% افزایش در بارگذاری کامل CPU، 70% هنگامی که از دستگاه استفاده نمی‌شود، 30% افزایش در عملکرد GPU و 70% هنگامی که چند کار را باهم انجام می‌دهید. هنگامی که از چند اپلیکیشن خیلی سنگین استفاده می‌کنید این دستگاه به هیچ مشکلی برنمی‌خورد. 
البته آیفون7 پلاس نیز هیچ مشکلی با چندکاره بودن ندارد. اما اگر از آیفون 6s یا مدل‌های قدیمی‌تر گوشی خود را به آیفون8 ارتقا می‌دهید بهبود سرعت و عملکرد را حس خواهید کرد. 
بالاخره آیفون نیز از شارژ وایرلس استفاده کرد اما یک مشکل بزرگ وجود دارد. آیفون8 با شارژر وایرلس Qi سازگار است اما هنگامی که این دستگاه را می‌خرید پد شارژی به شما داده نمی‌شود. پایه شارژ AirPower اپل هم سال دیگر منتشر خواهد شد. 

iphone8


آیفون8 قابلیت شارژ سریع نیز دارد که قابلیتی است که شرکت‌های رقیب مدت‌هاست از آن استفاده می‌کنند. البته مشکل قبلی باز هم وجود دارد: شارژر سریع سازگار با دستگاه به همراه گوشی به شما تحویل داده نمی‌شود. شرکت اپل شارژر USB-C to Lightning و آداپتور29w USB را به شما پیشنهاد می‌کند که 75 دلار دیگر به هزینه‌های شما اضافه می‌کند. 
اگر قصد ندارید از قابلیت‌های شارژ سریع استفاده کنید، شارژر معمولی آیفون8 در نیم ساعت از صفر به 50% می‌رسد که خیلی تحسین برانگیز و خاص نیست. 

پیشرفت‌های قابل ملاحظه

درحالی که رزلوشن صفحه‌، تراکم پیکسل و کنتراست آن تغییری نسبت به مدل قبلی نکرده اما اپل در آیفون8 از تکنولوژی تعادل True Tone white خود برای این صفحه نمایش‌ها استفاده کرده است. این قابلیت که اولین بار روی آیپد پرو از آن استفاده شد فضای سفید صفحه را طوری تنظیم می‌کند که بیشتر با محیط اطراف سازگار باشد. 

iphone8


این گوشی همچنین با استانداردهای Dolby Vision و HDR10 نیز سازگار است که برای مشاهده فیلم و یا اپلیکیشن‌هایی مثل نتفلیکس مناسب است. 
آیفون8 همان دوربین پشت f/1.8 12 مگاپیکسلی و دوربین جلوی f/2.2 7 مگاپیکسلی مشابه آیفون7 را دارد. به لطف  Bionic A11پردازنده‌ی سیگنال تصویر در فکوس خودکار در نور کم، حذف نویز بهتر و پردازش پیکسل بهتر ارتقا داده شده است. 
می‌توان گفت این عمل اپل پاسخی به گوگل است که در آن نرم‌افزار نقش اساسی در پردازش تصویر ایفا می‌کند. برای کسانی که با لنز تلفوتو آیفون7 پلاس مشکل داشتند این تغییر دلچسب است. به دلیل یافتن نقطه فکوس دوربین کیفیت تصاویر بهتر از مدل‌های قبلی خواهد بود. 
شاید بتوان گفت بزرگ‎ترین پیشرفت نسبت به مدل‌های قبلی در ویدئوهای 4K با 60 قاب در ثانیه است. این چیزی است که حتی دوربین بدون آینده 2000 دلاری سونی نیز ندارد. با این قابلیت می‌توانید بدون هیچ مشکلی ویدئوهای بیش از حد با کیفیت را ببینید. 

آیا این پیشرفت‌ها ارزشش را دارند؟

این مدل نسبت به مدل‌های قبلی پیشرفت‌های کوچک سخت‌افزاری و نرم‌افزاری داشته است. برای مثال این گوشی دارای بلوتوث 5.0 است و اسپیکرهای آن 25% بلندتر هستند. مدل‌های معمولی دارای 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی هستند، اما مدل 128 گیگابایتی موجود نیست. 

iphone8


Touch ID نیز موجود است که بزرگ‌ترین تفاوت این گوشی با آیفون ایکس است. درحالی که آیفون ایکس دارای قابلیت تشخیص چهره است، آیفون8 هنوز از اثر انگشت استفاده می‌کند. سرعت این اسکنر بسیار بالاست و شاید از قابلیت تشخیص چهره بهتر هم باشد. چرا که ما هنوز نمی‌دانیم FaceID چقدر خوب و سریع عمل می‌کند. 
قابلیت نصب سریع به شما اجازه می‌دهد تا اطلاعات گوشی قدیمی خود را به صورت خودکار به آیفون8 خود منتقل کنید. اما هنوز هم بیشتر مردم این کار را با iTunes انجام می‌دهند. 
با وجود پیشرفت‌ها خیلی چیزها هم ثابت مانده است. طول عمر باتری ارتقا پیدا نکرده و تنها قابلیت شارژ سریع ضافه شده است. مقاومت در برابر غبار و ضدآب IP67 نیز ثابت مانده‌اند. بدنه نیز از آلومینیوم سری 7000 ساخته شده است. 

iphone8


iOS 11 نیز جدید است. البته به احتمال زیاد شما می‌توانید آن را روی مدل‌های قدیمی نیز نصب کنید. 

شماره را فراموش کنید

اگر یک ایفون 6 اس یا 7 دارید برای ارزیابی آیفون8 حتی لازم نیست آن را از نزدیک ببینید. این گوشی کمی نسبت به مدل‌های قبلی بهتر است و قابلیت شارژ سریع و وایرلس نیز به آن اضافه شده‌اند. پردازنده‌ی A11 واقعاٌ خوب عمل می‌کند، البته تراشه‌های A10 و A9 نیز مشکلی ندارند. 

iphone8


تنها به این دلیل که آیفون8 فرقی با مدل‌های قبلی ندارد به این معنی نیست که گوشی خوبی نیست و ارزش خریدن را ندارد. اما اگر هم اکنون یک گوشی آیفون مدل بالا دارید، اگر برایتان مهم نیست که همیشه آخرین مدل گوشی‌های آیفون را در دست داشته باشید، خرید این گوشی را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر