آمارها را به صورت اتوماتیک به نمودار تبدیل کنید

آمارها را به صورت اتوماتیک به نمودار تبدیل کنید

اگر شما هم با آمار و ارقام و جدول و نمودار سروکار داشته باشید مسلماً به اکسل (Excel) علاقه‌مند هستید. حالا اگر بخواهید از این جداول و آمارها برای تصمیم‌گیری استفاده کنید، حتماً به نمودار اهمیت بیشتری می‌دهید زیرا نمودار با بصری سازی جداول آن‌ها را از حالت خشک عددی خارج کرده و کار تحلیل و تصمیم‌گیری را به مراتب ساده‌تر می‌کند. اما همیشه با یک مشکل اساسی در مورد نمودارها مواجه بوده‌ایم، در صورتی که داده‌های جدیدی به جداول اضافه می‌شد، نمودار به صورت اتوماتیک آپدیت نمی‌شد.

اما برای این مشکل راه‌حل ساده‌ای وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید نمودارهایی را در اکسل ایجاد کنید که به صورت اتوماتیک آپدیت شوند، بدون اینکه به هیچ دانشی در زمینه Visual Basic داشته باشید. تنها کافی است دقیقا از جدول استفاده کنید و فقط داده‌ها را به شکل جدول کنار هم قرار ندهید. با این آموزش در فیسیت همراه باشید.

یک فایل اکسل ایجاد کنید

ابتدا یک فایل اکسل ایجاد کنید و داده‌های خود را در آن وارد کنید و برای هر ستون یک تیتر هم در نظر بگیرید.

یک جدول ایجاد کنید

تبدیل داده‌هایی که تنها شکل جدول دارد، به جدولی واقعی، گام بعدی است. برای این کار کل داده‌ها را انتخاب کنید به تب Insert رفته و Table را انتخاب کنید و گزینه My table has headers را تیک بزنید. پس از انجام این مراحل شکل جدول شما به صورت زیر تغییر می‌کند.

تبدیل داده‌ها به فرمت جدول

تبدیل داده‌ها به فرمت جدول

یک نمودار اضافه کنید

حالا کل جدول را انتخاب کرده و به تب Insert بروید. حالا یکی از چارت‌های دلخواهتان را انتخاب کنید. نمودار شما آماده است. حالا اگر به جدولتان داده‌ای اضافه کنید به صورت اتوماتیک نمودارتان هم با توجه داده‌های اضافه شده به‌روزرسانی می‌شود.

نمودار حاصل از جدول

نمودار حاصل از جدول

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.  

منبع خبر: makeuseof


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

لیلا

شنبه, 29 مهر 1396

سلام خدیجه جان، من از آفیس 2013 استفاده می‌کنم و از داده‌ها در اکسل بدون تبدیل به جدول، نمودار گرفتم باز هم با تغییر داده‌ها به صورت اتوماتیک به روز می‌شود!

پاسخ

ثبت نظر