اولین نمونه فایروال ملی به بهره‌برداری رسید

اولین نمونه فایروال ملی به بهره‌برداری رسید

یکی از مهم‌ترین ارکان دنیای کنونی ما اینترنت و شبکه است که بسیاری از فعالیت‌های روزمره اشخاص و ادارات دولتی با استفاده از آن انجام می‌شود و بدون بهره‌گیری از اینترنت و شبکه، بخش اعظمی از کارها مختل می شود. به همین دلیل امنیت اطلاعاتی که در این بستر وجود دارد اهمیت بسیاری پیدا می‌کند.

یکی از مهم‌ترین ابزارهایی که برای حفظ امنیت اطلاعات در برابر حملات، ویروس‌ها و... مورد استفاده قرار می‌گیرد، فایروال (Firewall) است. فایروال یکی از مهم‌ترین لایه‌های امنیتی شبکه‌های کامپیوتری است که در شبکه از دسترسی‌های غیر مجاز جلوگیری کرده و ترافیک ورودی و خروجی را کنترل می‌کند. نبود این لایه امنیتی باعث می‌شود هکرها و افراد خراب‌کار، بدون هیچ محدودیتی به شبکه نفوذ کنند. فایروال (Firewall) به دو صورت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در شبکه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تا پیش از این مانند بیشتر تجهیزات شبکه، فایروال‌های سخت‌افزاری هم از کشورهای خارجی همچون آمریکا خریداری می‌شد. به گزارش خبرگزاری مهر، خوشبختانه یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی به مدیریت محمد چینی زاده، پس از سه سال تلاش موفق به تولید فایروال ملی شده و از آغاز سال 96 توانسته است این محصول را به بهره‌برداری برساند که هم‌اکنون در بسیاری از سازمان‌های دولتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این محصول که مطابق با نیازهای راهبردی و استراتژیک منطقه و با توجه به حملات و تهدیدات‌ امنیتی که طی این سال‌ها امنیت فضای سایبری کشور را با مخاطراتی همراه کرده بود، طراحی شده است، گامی مؤثر در زمینه پیشرفت تولیدات در حوزه فناوری اطلاعات به خصوص امنیت شبکه است.

به گفته مدیرعامل این شرکت در طراحی فایروال سخت‌افزاری تولید شده که Enterprise سری P1 نام دارد، به مشکلات امنیتی که سرورهای داخلی با آن مواجه هستند توجه ویژه‌ای شده است به همین دلیل بهتر از نمونه‌های خارجی می‌تواند سرورها را در برابر نفوذهای احتمالی محافظت کند و همچنین راحت‌تر می‌توان سیاست‌گذاری‌های مورد نیاز را از این طریق در شبکه اعمال کرد. در ضمن این فایروال به گونه‌ای طراحی شده است که روی سرعت شبکه هم تأثیر منفی زیادی نمی‌گذارد.

در واقع این محصول راه‌حلی جامع و کامل برای حفظ امنیت شبکه است که با بررسی دقیق بسته‌های اطلاعاتی موجود در شبکه‌های بزرگ به خوبی می‌تواند تهدیدات امنیتی، ویروس‌ها و بدافزارها را تشخیص داده و با آن‌ها مقابله کند. در این محصول قابلیت‌های نرم‌افزاری بسیاری همچون مدیریت پهنای باند، فیلترینگ محتوا، شناسایی و مقابله با نفوذها و ویروس‌ها و ... در نظر گرفته شده است. علاوه بر اینکه این محصول نسبت به نمونه‌های خارجی مقرون‌به‌صرفه تر است، با عملکرد عالی خود از ضریب اطمینان بالایی نیز برخوردار است.

فایروال سخت‌افزاری  Enterprise سری P1

فایروال سخت‌افزاری  Enterprise سری P1

محمد چینی زاده بیان کرد در زمینه تأمین تجهیزات مورد نیاز برای تبدیل فایروال به یو تم ام (UTM)، صندوق حمایت از صنایع الکترونیک صحا، از این طرح حمایت کرده است. ناگفته نماند که یو تی ام سیستم ارتباطی مشخص و تک منظوره‌ای است که در سازمان‌های کوچک و متوسط مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی همچنین گفت از دولت توقع داریم در زمینه حمایت از محصولات بومی لایحه‌ای مصوب کند تا شرکت‌ها کالاهای خارجی که در حال حاضر سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند را به کالاها و محصولات داخلی ترجیح ندهند و بیشتر نسبت به خرید محصولات داخلی ترغیب شوند.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.  

منبع خبر:


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

;احمد

شنبه, 29 مهر 1396

خودروهای داخلی هم لایحه و قانون اگه ازشون حمایت نمی کرد شاید وضع بهتری داشتند. شما هم اگه فکر می کنی از بقیه تولیدات خارجی بهتری!!!! بهتره بدون لایحه بیایی و ثابت کنی.
توی مباحث امنیتی احتراع و فروش یه جعبه کار شاقی نیست. مهم پشتیبانی و تعهد هستش که متاسفانه ما ایرانی ها به حکم لایحه می فروشیم و دیگه پشتیبانی نمی کنیم.

پاسخ

حسین

شنبه, 29 مهر 1396

هر چی داخل میسازن یه کلمه ملی میچسبونن تهش که بگن مال خودمونه.
مگه شرکتهای سازنده اسم و نشونی ندارن که برای محصولاتشون کلمه اپیدمی شده ی ملی انتخاب میکنن؟

پاسخ

ثبت نظر