هواوی میت 10 پرو و پیکسل 2 دارای بهترین دوربین در دنیای گوشی‌های هوشمند تا کنون

هواوی میت 10 پرو و پیکسل 2 دارای بهترین دوربین در دنیای گوشی‌های هوشمند تا کنون

گوشی‌های هوشمند در چند سال اخیر جای بسیاری از وسایل مانند دوربین عکاسی، ساعت، تقویم و ... را به خوبی گرفته‌اند. از آنجایی که این گوشی‌ها به دوربین‌های فوق‌العاده باکیفیتی مجهز شده‌اند، به همین دلیل کیفیت دوربین گوشی به یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی تبدیل شده است که هنگام مقایسه و خرید تلفن هوشمند به آن توجه می‌شود و امتیاز دوربین در آزمون DxOMark مهم‌ترین مرجع کاربران برای تشخیص برتری کیفیت آن دوربین است.

این مسئله در مورد پرچم‌داران جدید هر برند، بیشتر اهمیت پیدا می‌کند و گاهی اوقات افرادی که هزینه‌ی زیادی را برای خرید یک گوشی پرچم‌دار می‌پردازند، به کیفیت فوق‌العاده دوربین، بیش از هر چیز دیگری توجه می‌کنند. به همین دلیل قصد داریم در ادامه دوربین دو گوشی هواوی میت 10 پرو و گوگل پیکسل 2، كه دارای بهترین دوربین در دنیای گوشی‌های هوشمند تا کنون هستند را با هم مقایسه كنيم. با فیسیت همراه باشید.

پیکسل 2، پرچم‌دار جدید گوگل از دوربینی فوق‌العاده بهره می‌برد که توانسته است در آزمون DxO امتیاز 98 را به دست بیاورد، بیشترین امتیازی که تا کنون دوربین یک گوشی، موفق با کسب آن شده است! از طرف دیگر در این آزمون، به دوربین گوشی هواوی میت 10 پرو، امتیاز 97 تعلق گرفته است، تنها یک امتیاز کمتر از پیکسل 2 گوگل.

این نتایج نشان می‌دهد که هر دو پرچم‌دار جدید به دوربین‌های فوق‌العاده با کیفیتی مجهز شده‌اند. اما آیا واقعاً با توجه به تفاوت یک امتیازی، دوربین گوگل پیکسل 2 بهتر از هواوی میت 10 پرو است؟

مسئله این است که در آزمون DoX به عوامل بسیاری همچون رنگ، کنتراست، نویز، زوم و ... توجه می‌شود. در ضمن تمامی این فاکتورها برای عکس و ویدیو به صورت جداگانه‌ای اندازه‌گیری شده و به هر یک، وزنی داده شده و و نهایتاً میانگین وزن‌دار این فاکتورها به عنوان امتیاز اصلی دوربین اعلام می‌شود.

اگر به فاکتورهای گفته شده در دو گوشی پرچم‌دار گوگل و هواوی نگاه دقیق‌تری داشته باشیم می‌بینیم که دوربین هواوی میت 10 برای تصویربرداری نمره 100 و برای فیلم‌برداری نمره 91 را به دست آورده است. در مقابل دوربین گوگل پیکسل 2 برای عکس‌برداری امتیاز 99 و برای فیلم‌برداری امتیاز 96 را کسب کرده است. در ضمن دوربین هواوی میت 10 پرو برای فاکتورهای کنتراست، رنگ و فوکوس اتوماتیک در هر دو زمینه تصویربرداری و فیلم‌برداری امتیاز بهتری نسبت به گوگل پیکسل 2 دارد.

در تصاویر زیر فاکتورهای مورد توجه آزمون DoXmark برای هر دو مورد تصویربرداری و فیلم‌برداری به صورت کامل مقایسه شده‌اند :

فاکتورهای مورد توجه آزمون DoXmark برای هواوی میت 10 پرو

امتیاز فاکتورهای مورد توجه آزمون DoXmark برای هواوی میت 10 پرو 

فاکتورهای مورد توجه آزمون DoXmark برای گوگل پیکسل 2

امتیاز فاکتورهای مورد توجه آزمون DoXmark برای گوگل پیکسل 2

در واقع امتیاز کلی که به دوربین گوشی تعلق می‌گیرد، میانگینی از همه‌ی فاکتورها است به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن انتخابی دقیق‌تر، به تک‌تک فاکتورها به صورت جداگانه توجه کنید.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.  

منبع خبر: androidcentral


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر