گوگل: حفره‌های امنیتی را تشخیص بده و جایزه بگیر

گوگل: حفره‌های امنیتی را تشخیص بده و جایزه بگیر

هم اکنون بسیاری از ما اپلیکیشن‌های کاربردی مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های آنلاینی همچون گوگل پلی استور و اپ استور تهیه می‌کنیم. استفاده تعداد زیادی از کاربران گوشی‌های اندرویدی از برنامه‌های گوگل پلی استور و وجود برنامه‌های مخرب در این فروشگاه، باعث شده است گوگل این بار دست روی گوگل پلی بگذارد و برای حفظ امنیت برنامه‌های موجود در این فروشگاه وارد عمل شود، اما از طریق خود کاربران!

گوگل با توسعه برنامه‌ای با نام Google Play Security Reward Program به کسانی که در زمینه کشف باگ‌ها و حفره‌های امنیتی متخصص هستند فرصت می‌دهد تا باگ‌هایی که تشخیص داده‌اند را به گوگل معرفی کنند و در ازای هر باگ تشخیص داده شده به آن‌ها 1000 دلار به عنوان جایزه بدهد! البته گوگل این برنامه را به تنهایی طراحی نکرده است بلکه کمپانی HackerOne هم در این زمینه با گوگل همکاری داشته است.

غول جستجو برای شروع، تنها برنامه‌های پرطرف‌دار و مهم را هدف قرار داده است و محققان امنیتی در حال حاضر تنها می‌توانند با تشخیص حفره‌های امنیتی موجود در برنامه‌های DropBox، line، Duolingo، SnapChat، Tinder، Alibaba، Mail.ru و Headspace از گوگل جایزه بگیرند. شاید گوگل در آینده نه چندان دور برای سایر برنامه‌های کم اهمیت‌تر هم این روال را در نظر بگیرد.

البته این اولین اقدام گوگل برای افزایش امنیت و کشف حفره‌های امنیتی موجود در سرویس‌ها و برنامه‌هایش نیست، قبلاً هم چنین اقدامی در مورد گوگل کروم انجام شده بود که اتفاقاً با موفقیت هم همراه بود.

اگر شما هم در زمینه تشخیص باگ و حفره‌های امنیتی متخصص هستید این فرصت را از دست ندهید، حفره‌ها را یافته و از گوگل جایزه بگیرید.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.  


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر