راهنمای خرید: بهترین گوشی های هوشمند زیر 1 میلیون تومان

راهنمای خرید: بهترین گوشی های هوشمند زیر 1 میلیون تومان

پرواضح است که گذر زمان بر قیمت یک محصول به خصوص از نوع گوشی همراه تأثیر مستقیم می‌گذارد، به طوری که قیمت زمان عرضه یک گوشی با چند ماه بعد از آن قابل مقایسه نیست. این تفاوت قیمت نشاءت گرفته از پیشرفت روز افزون فناوری و عرضه نقل و نبات گونه مدل‌های جدید به بازار است. در سوی دیگر یک گوشی پرچم‌دار را تنها برای چند ماه می‌توان پرچم‌دار نامید، چرا که به طور متوسط هر شش ماه یک بار طیف جدیدی از گوشی‌های هوشمندی از راه می‌رسند که نسبت به نسل قبلی به‌روزرسانی‌های قابل توجهی را دریافت کرده‌اند

پرواضح است که گذر زمان بر قیمت یک محصول به خصوص از نوع گوشی همراه تأثیر مستقیم می‌گذارد، به طوری که قیمت زمان عرضه یک گوشی با چند ماه بعد از آن قابل مقایسه نیست. این تفاوت قیمت نشاءت گرفته از پیشرفت روز افزون فناوری و عرضه نقل و نبات گونه مدل‌های جدید به بازار است. در سوی دیگر یک گوشی پرچم‌دار را تنها برای چند ماه می‌توان پرچم‌دار نامید، چرا که به طور متوسط هر شش ماه یک بار طیف جدیدی از گوشی‌های هوشمندی از راه می‌رسند که نسبت به نسل قبلی به‌روزرسانی‌های قابل توجهی را دریافت کرده‌اند؛ در نتیجه پرچم‌داران امروز را می‌توان میان رده‌های فردا نامید. همان‌طور که میدانید در شهریورماه گوشی‌های بالا رده جدید بسیاری از راه خواهند رسید، از این رو شرکت‌های سخت افزاری از هم اکنون تولیدات میان رده خود را کاهش می‌دهند تا شرایط برای ورود محصولات جدید محیا شود. ما در ادامه در فیسیت بر همین اساس فهرستی از بهترین گوشی‌هایی با  قیمت زیر 1 میلیون تومان را گردآوری کرده‌ایم که بر اساس بازار حال حاضر داخل کشور تدوین شده است.

توصیه‌های عمومی

اگر اخبار مربوط به گوشی‌های روز دنیا را دنبال کنید خیلی زود خواهید یافت که روزبه‌روز به کیفیت دوربین‌ گوشی‌ها اهمیت بیشتری داده می‌شود و بر عدد مگا پیکسل آن می‌افزایند و رزولوشن تصاویری که از دریچه دوربین این گوشی‌ها خارج می‌شوند کیفیتی بالاتر از گذشته دارد. البته از این موضوع نباید غافل شد که کیفیت دوربین‌های هر برند نیز متفاوت است. به عنوان مثال، دوربین یک گوشی 8 مگاپیکسلی ممکن است در قیاس با دوربین 13 مگاپیکسلی یک گوشی دیگر از کیفیت بالاتر و بهتری برخوردار باشد. بهتراست به جای توجه به تعداد پیکسل دوربین گوشی جدید خود، نقطه نظرات و بررسی‌های صورت گرفته بر روی آن را مطالعه کنید.

عمر شارژ باتری نیز یکی از مهم‌ترین معیارها در زمان خرید گوشی همراه جدید است و این موضوع زمانی بیشتر نمود پیدا می‌کند که شما بنا به شرایط چند روز از دسترسی به پریز برق محروم باشید. در این بخش نیز توصیه می‌کنیم به جای توجه به ظرفیت باتری که اغلب با واحد میلی‌آمپرساعت مشخص می‌شود، به میزان زمانی شارژ دهی در حین مکالمه و یا پخش ویدئو که شرکت سازنده آن را ارائه می‌کند توجه فرمایید؛ چرا که ممکن است عمر شارژ یک باتری واحد بر روی دو دستگاه هیچ‌گاه یکی نباشد. دلیل این امر نیز می‌تواند به عوامل مختلفی ازجمله نوع و وضوح تصویر نمایشگر و یا میزان مصرف انرژی پردازنده بستگی داشته باشد.

در طول سال گذشته شاهد ارتقای فزاینده‌ مقدار رم گوشی‌های هوشمند اندرویدی بودیم؛ به طوری که پرچم‌داران این گوشی‌ها، از 3 گیگابایت رم به 4 و 6 گیگابایت رم ارتقا پیدا کردند و این در حالی بود که گوشی‌های میان رده، تنها به ارتقا از 1 گیگابایت رم به 2 یا نهایتاً 3 گیگابایت رم بسنده کردند. به هر حال خیلی جالب است که سیستم‌های شخصی خیلی از کاربران با 4 گیگابایت رم به خوبی کار می‌کنند. اندروید به عنوان یک سیستم عامل، به میزان مقدار رمی که به گوشی هوشمند اختصاص داده می‌شود، به همان مقدار خود را توسعه می‌دهد و این یعنی اگر مقدار رم گوشی بالا باشد، اپلیکیشن‌های در حال اجرا و در پس زمینه بیشتری توسط سیستم عامل مدیریت می‌شود و به سرعت می‌توان میان اپلیکیشن‌ها سوییچ کرد. البته این قاعده به شکل ضعیف‌تری برای گوشی‌های آیفون و مبتنی بر ویندوز صدق می‌کند.

درنهایت ظاهر و برند گوشی شما ممکن است نشان‌دهنده‌ شخصیت شما باشد. این مورد کاملاً سلیقه‌ای است و انتخاب از نظر ظاهر تنها به شما بستگی دارد؛ اما انتخاب یک گوشی ضد آب یا یک گوشی که از معیار‌های مقاومت بالا برخوردار باشد، مهم به نظر می‌رسد. به جز موارد فوق، عوامل دیگری همچون نوع فناوری نمایشگر، جنس بدنه، نوع پلتفرم و چندین مورد دیگر هم برای خرید یک گوشی جدید حائز اهمیت هست که البته تمامی آن‌ها به سلیقه شما بستگی دارد.

نوکیا 6

نوکیا 6

گوشی‌های ساخت نوکیا از دوام و ظرافت خاصی برخوردار هستند، نوکیا 6 نیز با پیروی از این مقوله، دارای بدنه‌ای یکپارچه آلومینیومی مینیمالیستی با گوشی‌هایی گرد است. نمایشگر این محصول که تقریباً 71.4 درصد قاب جلویی را پوشش داده، توسط گوریلا گلس 2.5D محافظت شده که به دلیل برخورداری از شیشه خمیده، جلوه خاصی به آن داده است. نوکیا 6 در نسخه با 3 و 4 گیگابایت حافظه رم به بازار عرضه خواهد شد که به ترتیب از 32 و 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی بهره می‌برند. در نظر داشته باشید که این محصول از دو سیم کارت پشتیبانی کرده، با این حال می‌توان از خشاب سیم کارت دوم برای قرار دادن کارت حافظه جانبی استفاده کرد. نوع و قدرت پردازنده یکی از عوامل اصلی در تصمیم گیری بسیاری از افرادی است که قصد خرید گوشی هوشمند دارد. چیپ اسنپ‌دراگون 430 مورد استفاده در نوکیا 6 یکی از معدود بخش‌های آن است که بسیاری از مردم، نوکیا را بابت انتخاب این پردازنده سرزنش می‌کنند. این پردازنده دارای فرکانس کاری 1.4G گیگاهرتز بوده و متشکل از هشت هسته‌ Cortex-A53 هست.

مشخصات فیزیکی

154x75.8x8.4 میلی‌متر (6.06x2.98x0.33 اینچ) 169 گرم

مشخصات نمایشگر

5.5 اینچ (نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در حدود 70.7 درصد) 1080x1920 پیکسل (در حدود 403 پیکسل در هر اینچ)

مشخصات پردازنده

هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 430 با کلاک فرکانس 1.9 گیگاهرتز

حافظه رم

3 گیگابایت رم

حافظه جانبی

32 گیگابایت با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

مشخصات دوربین

16 مگاپیکسل، f/2, فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، dual-LED (dual tone) فلش ثانویه: 8 مگاپیکسل، f/2, 1.12 µm اندازه پیکسل، 1080p

باتری

3000 میلی‌آمپر ساعتی

سیستم‌عامل

اندروید 7.1 نوقا

شیائومی می 5

شیائومی می 5

مهم‌ترین مزیت شیائومی می 5 نسبت به سایر گوشی‌های موجود در این فهرست، داشتن ظاهری شکیل و پردازنده‌ای قدرتمند است. قلب قدرتمند این دستگاه پردازنده اسنپ‌دراگون 820 از نوع 64 بیتی است با سرعت فرکانس 2.2 گیگاهرتز است. تکنولوژی جدیدی که در این دستگاه اضافه شده است محاسبه و کاهش مصرف باطری است. پردازنده این دستگاه یک ماژول صوتی ارتقا یافته است که به شما این امکان را می‌دهد تصاویری با کیفیت بسیار بالا 4K را به ثبت برساند. رم اجرای این دستگاه 4 گیگابایت و در دو نوع حافظه داخلی 32 گیگابایت و 644 گیگابایت عرضه خواهد شد؛ بنابراین این امکان برای شما فراهم می‌شود که بتوانید به راحتی تمام بازی‌ها و نرم‌افزارها را اجرا کنید و حتی بدون از دست دادن هیچ افت سرعتی چند نرم افزار را به‌طور هم‌زمان اجرا کند.

مشخصات فیزیکی

144.6x69.2x7.3 میلی‌متر (5.69x2.72x0.29 اینچ)
129 گرم

مشخصات نمایشگر

5.15 اینچ (نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در حدود 73.1 درصد)

1080x1920 پیکسل (در حدود 428 پیکسل در هر اینچ)

مشخصات پردازنده

هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 820

حافظه رم

4 گیگابایت رم

حافظه جانبی

128 گیگابایت با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

مشخصات دوربین

16 مگاپیکسل، f/2, فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، OIS (4-axis), dual-LED (dual tone) فلش
ثانویه: 4 مگاپیکسل، 1080p, تصویربرداری HDR

باتری

3000 میلی‌آمپر ساعتی

سیستم عامل

اندروید 6 مارشملو

گلکسی C5

گلکسی C5

بدنه گوشی گلکسی C5 از جنس فلز بوده و 143 گرم وزن دارد. تراشه استفاده‌شده در این گوشی اسنپ‌دراگون 617 است. این تراشه قدرتمند در محیط 64 بیتی با فرکانس 1.5 گیگاهرتز فعالیت می‌کند. حافظه رم این گوشی 4 گیگابایت بوده و به دلیل استفاده از این ظرفیت بالای رم، در اجرای سخت‌ترین فعالیت‌ها این گوشی سربلند است. صفحه‌نمایش 5.2 اینچی C5 از نوع OLED و به فناوری Super Amoled مجهز شده است. در نهایت مدل C5 سامسونگ از شبکه 4G برای برقراری ارتباط با اینترنت استفاده می‌کند. هم‌چنین این مدل از فناوری‌های ارتباطی EDGE, GPRS, Wi-Fi و بلوتوث نسخه 4.2 هم پشتیبانی می‌کند.

مشخصات فیزیکی

145.9x72x6.7 میلی‌متر
143 گرم

مشخصات نمایشگر

5.2 اینچ (نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در حدود 71.0 درصد)

1080x1920 پیکسل (در حدود 423 پیکسل در هر اینچ)

مشخصات پردازنده

هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 615

حافظه رم

4 گیگابایت رم

حافظه جانبی

64 گیگابایت با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

مشخصات دوربین

16 مگاپیکسل، f/1.9, فوکوس اتوماتیک، dual-LED (dual tone) فلش ثانویه: 8 مگاپیکسل،1080p, تصویربرداری HDR

باتری

2600 میلی‌آمپر ساعتی

سیستم عامل

اندروید 6.1 مارشملو

 

گلکسی جی 7 نسخه 2017

j7 2017

 این گوشی هوشمند به نمایشگری 5.5 اینچی و از نوع سوپر آمولد با وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ‌دی مجهز است. پردازنده مرکزی آن هشت هسته‌ای بوده و فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتزی دارد. رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 16 گیگابایتی برای این دستگاه در نظر گرفته شده و گوشی قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی را دارد. دوربین اصلی و سلفی آن از سنسوری 13 مگاپیکسلی تشکیل شده‌اند و باتری دستگاه 3600 میلی آمپر ساعتی است. سامسونگ این گوشی را هم به اسکنر انگشت مجهز کرده است.

مشخصات فیزیکی

145.9x72x6.7 میلی‌متر
150 گرم

مشخصات نمایشگر

5.5 اینچ (نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در حدود 71.0 درصد)

1080x1920 پیکسل (در حدود 423 پیکسل در هر اینچ)

مشخصات پردازنده

هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 625

حافظه رم

3 گیگابایت رم

حافظه جانبی

16 گیگابایت با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

مشخصات دوربین

13 مگاپیکسل، f/1.9, فوکوس اتوماتیک، dual-LED (dual tone) فلش ثانویه: 13 مگاپیکسل،1080p, تصویربرداری HDR

باتری

3600 میلی‌آمپر ساعتی

سیستم عامل

اندروید 7 نوقا

الجی جی 3

جی 3

هرچند 3 سال از عرضه ال‌جی جی 3 می‌گذرد، اما این گوشی به دلیل برخورداری از ظاهری متفاوت نسبت به سایر مدل‌های موجود در بازار و علاوه بر آن داشتن دوربین باکیفیت، هنوز به عنوان 1 گزینه ایده‌آل برای خریداران محسوب می‌شود. گوشی جی 3 دارای صفحه نمایشی به ابعاد 5.5 اینچ بوده و محل قرار‌گیری دکمه‌های سخت‌افزاری پاور و کنترل صدا نیز همانند سری قبل در وسط پنل پشتی و زیر لنز دوربین دستگاه قرار گرفته‌اند؛ اما در نگاهی دقیق‌ و عمیق‌تر به آن، شاهد خمیدگی بسیار ملایمی بر روی بدنه گوشی هستیم که این مورد در افزایش حس راحتی در دست بسیار موثر است. البته این مورد نیز شایان ذکر است که میزان خمیدگی بدنه جی 3، کمتر از آن چیزی است که در گوشی جی‌فلکس 2 این شرکت از پیش دیده می‌شد. 

مشخصات فیزیکی

148.9 76.1 6.3 - 9.8 میلی‌متر، 155 گرم

مشخصات نمایشگر

5.5 اینچ (نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در حدود 72.5 درصد)1440x2560 پیکسل (در حدود540 پیکسل در هر اینچ)

مشخصات پردازنده

هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 808 با کلاک فرکانس 2 گیگاهرتز

حافظه رم

3 گیگابایت رم

حافظه جانبی

32 گیگابایت با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

مشخصات دوربین

16 مگاپیکسل, 5312x2988 پیکسل، فوکوس خودکار لیزری، تثبیت کننده تصویر اپتیکال، فلش LEDثانویه: 8 مگاپیکسل

باتری

300 میلی‌آمپر ساعتی

سیستم‌عامل

اندروید, v5.1.1 (لالی پاپ)

الجی Q6

الجی Q6

ال‌جی Q6 با بدنه یکپارچه، بدون برجستگی دوربین و صفحه کاملا کشیده با گوشه‌های دارای انحنا، به طراحی جمع‌و‌جور معنایی دوباره بخشیده است. استفاده از گوشی هوشمند با طراحی بهبود یافته‌ای که به راحتی در کف دستان شما جای می‌گیرد را تجربه کنید.صفحه نمایش 5.5 اینچ +IPS Full HD با پنل FullVision جزئیات بیشتری را نمایش می‌دهد. نسبت صفحه نمایش 18:9 تجربه دیداری جدیدی را ارائه می‌کند. سطح جدیدی از ویدئوها، بازی‌ها و مرور صفحات وب را تجربه کنید.تنها با یک دست به همه‌چیز دسترسی داشته باشید. عرض باریک‌تر 69.3 میلی‌متری باعث می‌شود که لمس، استفاده و نگه داشتن ال‌جی Q6 کاملا آسان و بدون دردسر باشد. صفحه نمایش صاف و حاشیه‌های بسیار باریک از لمس‌ تصادفی که معمولا در صفحه نمایش‌های خمیده روی می‌دهد جلوگیری می‌کند.

مشخصات فیزیکی

142.5x69.3x8.1 میلی‌متر (5.74x2.79x0.29 اینچ)
148 گرم

مشخصات نمایشگر5.5

 اینچ (نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در حدود 78.0 درصد)

1080x2060 پیکسل (در حدود 423 پیکسل در هر اینچ)

مشخصات پردازنده

هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 435

حافظه رم

4 گیگابایت رم

حافظه جانبی

32 گیگابایت با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

مشخصات دوربین

13 مگاپیکسل، 4128x3096 پیکسل، تثبیت کننده تصویر اپتیکال، فوکوس اتوماتیک، dual-LED (dual tone) فلش
ثانویه: 5 مگاپیکسل،1080p, تصویربرداری HDR

باتری

3000 میلی‌آمپر ساعتی

سیستم عامل

اندروید 7 نوقا

اکسپریا XA الترا

سونی XA الترا

زبان طراحی گوشی‌های سونی که مانند گذشته یک خط صاف را دنبال می‌کرد، در سری X تقریبا با یک تحول در این زمینه روبه‌رو شد. اکسپریا XA Ultra شباهت زیادی از نظر طراحی به برادر کوچک‌ترش یعنی XA دارد. بدنه‌ای پلاستیکی از جنس پلی کربنات در کنار بخش شیشه‌ای جلویی گوشی، تقریبا همان چیزی است که در XA هم شاهدش بودیم.Xperia XA Ultra به دوربین سلفی پیشرفته‌‌ای می‌بالد که برای گرفتن ژست‌های عالی در روز یا شب طراحی شده است. به لطف حسگرهای معروف عکس‌برداری در نور کم Sony و دوربین ۱۶ مگاپیکسلی، همیشه عکس‌های واضح و روشن و بدون تاری بگیرید. Xperia XA Ultra حالت تمام صفحه عالی را بر روی صفحه‌نمایشی در اختیارتان قرار می‌دهد که فریم بسیار نازکی دارد. لبه خمیده صفحه‌نمایش شکل یکنواختی ایجاد می‌کند که هم زیباست و هم خوش‌دست.

مشخصات فیزیکی

142.5x69.3x8.1 میلی‌متر (5.74x2.79x0.29 اینچ)
148 گرم

مشخصات نمایشگر6

 اینچ (نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در حدود 78.0 درصد)

1080x2060 پیکسل (در حدود 423 پیکسل در هر اینچ)

مشخصات پردازنده

هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 435

حافظه رم

4 گیگابایت رم

حافظه جانبی

32 گیگابایت با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

مشخصات دوربین

16 مگاپیکسل، 4128x3096 پیکسل، تثبیت کننده تصویر اپتیکال، فوکوس اتوماتیک، dual-LED (dual tone) فلش
ثانویه: 8 مگاپیکسل،1080p, تصویربرداری HDR

باتری

3000 میلی‌آمپر ساعتی

سیستم عامل

اندروید 7 نوقا

اکسپریا ایکس

اکسپریا ایکس

شرکت سونی علی‌رغم آنکه با ضرر دهی در بازار گوشی‌های هوشمند مواجه شده، با این حال هیچ‌گاه از حضور در بازار انصراف نداده است. این شرکت در سال گذشته سری اکسپریا ایکس را جایگزین خانواده اکسپریا زد کرد. تفاوت این دو سری در زبان طراحی آنهاست، به طوری که سری اکسپریا ایکس از طراحی مدرن‌تری نسبت به پرچم‌داران سری زد سونی برخوردار است.گوشی اکسپریا ایکس نیز از این قاعده مستثنا نیست و دارای فریمی فلزی با گوشی‌های گرد است. استفاده از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 650 در این گوشی اگرچه قدرت زیادی را با خود به همراه ندارد؛ اما می‌تواند خیال کاربرش را از انجام بسیاری از امور روزمره و حتی بازی‌های نسبتا سنگین راحت کند. استفاده از 3 گیگابایت رم در این تراشه‌ باعث شده تا انجام هر عملیاتی، برای مثال باز کردن تعداد زیادی برنامه با مشکل خاصی همراه نباشد.

مشخصات فیزیکی

142.7x69.4x7.9 میلی‌متر
153 گرم

مشخصات نمایشگر

5 اینچ (نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در حدود 71.0 درصد)

1080x1920 پیکسل (در حدود 423 پیکسل در هر اینچ)

مشخصات پردازنده

هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 650

حافظه رم

3 گیگابایت رم

حافظه جانبی

64 گیگابایت با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

مشخصات دوربین

23 مگاپیکسل، f/2.0, 24mm, فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، فلش LED
ثانویه: 13 مگاپیکسل،1080p, تصویربرداری HDR

باتری

2620 میلی‌آمپر ساعتی

سیستم عامل

اندروید 6.1 مارشملو

اچ تی سی دیزایر 10

اچ تی سی دیزایر 10

در بخش جلویی گوشی دیزایر 10 پرو یک نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی قرار گرفته و تکنولوژی ساخت این نمایشگر نیز IPS LCD است. پردازنده‌ این مدل نیز MediaTek Heilo P10 انتخاب شده که یکی از بهترین پردازنده‌های شرکت مدیاتک به حساب می‌آید. در کنار این پردازنده، چهار گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی وجود دارد که اگر تمایل داشته باشید، می‌توانید به کمک کارت حافظه جانبی آن را افزایش دهید. یک دوربین 20 مگاپیکسلی نیز در پشت گوشی قرار گرفته که با لنز 22.8 میلی‌متری و گشادگی دیافراگم F/2.2 همراه است. از دیگر ویژگی‌های گوشی اچ تی سی دیزایر 10 پرو می‌توان به دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی در کنار فلاش جداگانه و باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

مشخصات فیزیکی

145.8x70.8x7.3 میلی‌متر (5.74x2.79x0.29 اینچ)
143 گرم

مشخصات نمایشگر

5 اینچ (نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در حدود 71.0 درصد)

1080x1920 پیکسل (در حدود 423 پیکسل در هر اینچ)

مشخصات پردازنده

هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 617

حافظه رم

3 گیگابایت رم

حافظه جانبی

32 گیگابایت با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

مشخصات دوربین

13 مگاپیکسل، 4128x3096 پیکسل، تثبیت کننده تصویر اپتیکال، فوکوس اتوماتیک، dual-LED (dual tone) فلش
ثانویه: 8 مگاپیکسل،1080p, تصویربرداری HDR

باتری

2150 میلی‌آمپر ساعتی

سیستم عامل

اندروید 6 مارشملو

اچ تی سی E9+

E9+

 وان‌ E9‌ پلاس به یک نمایشگر بزرگ 5.5‌اینچی مجهز شده که وضوح تصویر 2560 × 1440 پیکسل را نمایش می‌دهد. باتوجه به رزولوشن بالایی که این نمایشگر دارد، تراکم پیکسلی بالای 534 پیکسل بر هر اینچ برای آن به‌دست می‌آید؛ همچنین روی این نمایشگر، لایه‌ی محافظ گوریلا گلس 4 قرار گرفته که می‌تواند محافظت خوبی را در برابر خط‌و‌خش داشته باشد. سخت‌افزار این فبلت را تراشه‌ی مدیاتک نسخه‌ی‌ MT6795M، یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای با سرعت دو گیگاهرتز و پردازنده‌ی گرافیکی‌ PowerVR G6200‌ تشکیل می‌دهد؛ همچنین برای این دستگاه از سه گیگابایت حافظه‌ی رم و 32 گیگابایت حافظه‌ی‌داخلی در‌نظر گفته‌شده که قابل افزایش توسط کارت‌حافظه‌ microSD‌ تا 128 گیگابایت است. حسگر دوربین اصلی این گوشی کاملا مشابه با حسگر به‌کار‌رفته برای وان‌ M9‌ است و بیست مگاپیکسل رزولوشن دارد؛ همچنین یک فلاش‌ LED‌ این دوربین را همراهی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های ممتاز این گوشی می‌توان به پشتیبانی از دو سیم‌کارت به‌طور هم‌زمان، اسپیکرهای دوتایی استریو (دالبی) و پشتیبانی از شبکه‌ LTE Cat 4‌ اشاره کرد. 

مشخصات فیزیکی

7.5 × 76.5 × 156.5 ميلي‌متر (5.74x2.79x0.29 اینچ)
150 گرم

مشخصات نمایشگر

5.5 اینچ (نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در حدود 71.0 درصد)

2560 × 1440 پیکسل (در حدود 423 پیکسل در هر اینچ)

مشخصات پردازنده

هشت هسته‌ای MT6795M مدیاتک

حافظه رم

3 گیگابایت رم

حافظه جانبی

32 گیگابایت با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

مشخصات دوربین

20 مگاپیکسل، 4128x3096 پیکسل، تثبیت کننده تصویر اپتیکال، فوکوس اتوماتیک، dual-LED (dual tone) فلش
ثانویه: 4 مگاپیکسل،1080p, تصویربرداری HDR

باتری

2800 میلی‌آمپر ساعتی

سیستم عامل

اندروید 5

بلک بری پاسپورت 

بلک بری پاسپورت 

نمایشگر به کار رفته در این تلفن 30 درصد عریض‌تر از نمایشگرهای 5 اینچی موجود در بازار طراحی شده و می‌تواند 60 کاراکتر را در یک خط جای دهد. بیشتر تلفن‌ها تنها می‌توانند 40 کاراکتر را در یک خط داشته باشند. نوشتن یادداشت، خواندن کتاب‌های الکترونیک و وب گردی در این صفحه‌نمایش عریض بسیار لذت‌بخش است. بلک‌بری همیشه بهترین صفحه‌ کلیدهای فیزیکی را داشته است اما در این تلفن استانداردهای خود را یک پله بالاتر برده و حالا به راحتی می‌توان گفت این صفحه‌ کلید بهترین کیبورد فیزیکی QWERTY است که تا به حال تولید شده است.

128 در 90.3 در 9.3 میلی‌متر (5.04x3.56x0.37 اینچ)

196 گرم

مشخصات فیزیکی

4.5 اینچ (نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در حدود 56.5 درصد)

1440x1440 پیکسل (در حدود 453 پیکسل در هر اینچ)

گوریلا گلس 3

نمایشگر

هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 801

آدرنو 330

پردازنده

3 گیگابایت

حافظه رم

32 گیگابایت با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

حافظه داخلی

3450 میلی‌آمپر ساعتی

باتری

13 مگاپیکسل، 4128x3096 پیکسل، فوکوس اتوماتیک، تثبیت کننده تصویر اپتیکال، فلش LED

ثانویه 2 مگاپیکسل 720p

مشخصات دوربین

بلک بری 10.3

سیستم عامل

هواوی نوا پلاس

هواوی نوا پلاس

کیفیت ساخت گوشی‌های پرچم‌دار هواوی در چند سال اخیر پیشرفت فراوانی کرده و علاوه بر طراحی خوب حالا یک زبان طراحی متفاوت نیز پیدا کرده‌اند. هواوی خوشبختانه تصمیم گرفته تا این کیفیت و طراحی را به سری نوا نیز بیاورد. همان‌طور که حتماً متوجه شده‌اید گوشی نوا شباهت زیادی به Nexus 6P داشته و نوا پلاس نیز شبیه به میت 8 طراحی شده است. این طراحی زیبا با یک صفحه نمایش 5 اینچی IPS با رزولوشن 1080p تکمیل شده تا در میان گوشی‌های رده متوسط در بالاترین جایگاه بنشیند.زیر این ظاهر زیبا هم یک تراشه اسنپ‌دراگون 625 با CPU هشت هسته‌ای 2 گیگاهرتز کورتکس A53 و 3 گیگابایت حافظه رم می‌تپد.

141.2 در 69.1 در 7.1 میلی‌متر (5.56 در 2.72 در 0.28 اینچ)

146 گرم

مشخصات فیزیکی

6 اینچ (نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در حدود 70.6 درصد)

1080x1920 پیکسل (در حدود 441 پیکسل در هر اینچ)

گوریلا گلس 2

نمایشگر

هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 625

آدرنو 506

پردازنده

3 گیگابایت

حافظه رم

32 گیگابایت با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

حافظه داخلی

3020 میلی‌آمپر ساعتی

باتری

12 مگاپیکسل، فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، فلش LEDtone فلش

ثانویه 8 مگاپیکسل 720p

مشخصات دوربین

اندروید 6.1 مارشملو

سیستم عامل

هواوی P10 Lite

P10 Lite

پی 10 لایت یکی از محصولات شیک و مقرون به صرفه هواوی است که با قاب پشتی شیشه‌ای، سخت افزار قدرتمند و قیمت مناسب، احتمالا بسیاری از کاربران را غافلگیر خواهد کرد.اگرچه این گوشی فاقد برخی ویژگی‌های نرم افزاری و سخت افزاری همچون فیلم‌برداری 4K و لرزشگیر اپتیکال بوده و یا عملکرد صفحه نمایش آن همانند گوشی های گران‌تر نیست، ولی احتمالا طراحی جذاب، شارژدهی بالا، دوربین قوی و سیستم نرم افزاری به‌روز، خریداران را راضی می‌کند.

128 در 90.3 در 9.3 میلی‌متر (5.04x3.56x0.37 اینچ)

196 گرم

مشخصات فیزیکی

5.2 اینچ (نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در حدود 56.5 درصد)

1080×1920 پیکسل (در حدود 453 پیکسل در هر اینچ)

گوریلا گلس 3

نمایشگر

هشت هسته‌ای کایرین 658

پردازنده

4 گیگابایت

حافظه رم

32 گیگابایت با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

حافظه داخلی

3000 میلی‌آمپر ساعتی

باتری

12 مگاپیکسل، 4128x3096 پیکسل، فوکوس اتوماتیک، تثبیت کننده تصویر اپتیکال، فلش LED

ثانویه 8 مگاپیکسل 720p

مشخصات دوربین

اندروید 6

سیستم عامل

 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

الهام نرشدی

سه‌شنبه, 02 آبان 1396

یعنی عالی... لیست به‌ این‌ کاملی که آدمو بی‌نیاز از گشتن کنه کمه. ادامه‌ بدین لطفا اینارو. ممنونم

پاسخ

Moslem1056

چهارشنبه, 03 آبان 1396

مهندس نوا پلاس اومدی عکس نوا2پلاس براش زدی خخ درستش کن حاجی

پاسخ

سیداحمد

چهارشنبه, 03 آبان 1396

htc 10 چرا نیس؟؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ

ثبت نظر