تسلا با دولت شانگهای، بزرگ‌ترین بازار خودرو، دست همکاری داد

تسلا با دولت شانگهای، بزرگ‌ترین بازار خودرو، دست همکاری داد

همان طور که می‌دانید کمپانی تسلا، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی آمریکایی و تولیدکننده خودروهای برقی در دنیاست و شانگهای هم مهم‌ترین بازار خودروهای لوکس را در دست دارد. حالا این طور به نظر می‌رسد که این دو غول دنیای خودرو با هم دست همکاری داده‌اند.

بر اساس گزارش‌هایی از رویترز و وال‌استریت ژورنال، دولت شانگهای به کمپانی تسلا مجوز تأسیس کارخانه تولید خودروهای برقی در منطقه آزد تجاری شانگهای را داده است.

این قرارداد برای هر دو طرف معامله، منافع بسیاری دارد. تسلا با تأسیس کارخانه‌ای در چین بدون اینکه استقلال نام تجاری خود را به خطر بیندازند، به بزرگ‌ترین بازار خودرو راه پیدا کرده و حضوری پررنگ‌تر از قبل خواهد داشت. از طرف دیگر چین هم با جا انداختن خودروهای الکتریکی، فروش خودروهای دارای سوخت فسیلی و در نتیجه آلودگی هوای ناشی از این سوخت را کاهش می‌دهد.

اما ایجاد کارخانه تولیدی شرکت تسلا با حفظ استقلال کامل، باعث نمی‌شود که شانگهای از تسلا مالیات طلب نکند. بنا به گزارشات تسلا باید برای خودروهای تولیدی خود در شانگهای 25 درصد مالیات پرداخت کند و این مسئله اصلی‌ترین نگرانی تسلا در خصوص این همکاری است؛ اگرچه با همین وضعیت مالیاتی، هزینه هم تولید خودروهای تسلا در شانگهای، به سود تسلا است.

سخنگوی تسلا در ایمیلی به رویترز اعلام کرد:

تسلا برای تأسیس یک شرکت تولید خودرو در چین، از آغاز ماه ژانویه با دولت شانگهای گفت‌وگو‌هایی را داشته و حالا این مذاکرات به نتیجه رسیده و تسلا و شانگهای با هم همکاری خواهند داشت و تا پایان سال جاری برنامه‌های خود در این خصوص را ارائه خواهیم داد.

در ضمن شرکت اینترنتی چینی Tencent Holdings Ltd یکی از سهامداران تسلا است که می‌تواند به معرفی و حضور تسلا در بازار چین کمک زیادی کند.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.  


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر