چگونه مشکل تترینگ را در iOS11 حل کنیم؟

   
نام نویسنده:

آیا آیفون جدیدتان به اندازه‌ی آیفون iOS10 قدیمیتان خوب کار نمی‌کند؟ این سیستم عامل جدید تنها با اپلیکیشن‌ها مشکل ندارد بلکه در بعضی مواقع با شبکه نیز مشکل دارد. 

اگر شما هم ساعت‌ها در حال تلاش برای رفع مشکل تترینگ آیفون جدید خود بوده‌اید و موفق نشدید، این مقاله را بخوانید. 

تترینگ خود را فعال کنید

شاید فکر کنید این چه توصیه ساده‌ای است، اما ممکن است پس از به‌روزرسانی منو Personal Hotspot در Settings > Mobile  از دسترسی خارج شود و در عوض یک دکمه بینید که روی آن نوشته شده "Set Up Personal Hotspot" که وقتی آن را لمس می‌کنید به شما می‌گوید که با شرکت اپراتور خود تماس بگیرید. 

ios

 

وقتی که تماس می‌گیرید به شما گفته می‌شود که باید به یک شماره خاص یک پیام کوتاه بفرستید تا مشکلتان حل شود. 

اگر به هر مشکلی برخوردید اولین توصیه ما به شما این است که با پشتیبانی تماس بگیرید تا ببینید که گزینه‌ی تترینگ برای حساب کاربری شما غیرفعال شده یا خیر. اپلیکیشن‌های لازم را دانلود کرده و روی سایت پشتیبانی مشکل خود را جست‌وجو کنید. 

چرخه نیرو

شاید این حرف کمی کلیشه به نظر برسد اما یکی از بهترین راه‌ها برای رفع مشکلات خاموش و روشن کردن دستگاه است. شما می‌توانید گوشی خود را روی حالت پرواز قرار داده، ده ثانیه صبر کنید و سپس گوشی را به حالت اولیه خود بازگردانید و یا آن را به طور کامل خاموش و دوباره روشن کنید.

از یک روش اتصال دیگر استفاده کنید؛ اگر قصد دارید از طریق وای‌فای متصل شوید بلوتوث را خاموش کنید. اگر کار نکرد اتصال USB یکی از بهترین روش‌ها برای تترینگ است. به  Settings > Mobile رفته و Personal Hotspot را فعال کنید. سپس به تنظیمات شبکه دستگاهی که قصد اتصال به آن را دارید بروید. 

روی مک به Settings > Network بروید. گزینه‌ی «iPhone USB» را انتخاب کرده و به پیام دقت کنید. اگر چراغ قرمز دریافت کردید و پیام شما درمورد آدرس IP اختصاصی بدون اتصال به اینترنت بود احتمالاً مشکل شما بسیار پیچیده است. 

ios

 

شما می‌توانید یک دستگاه دیگر را امتحان کنید. اگر دستگاه‌های دیگر بدون مشکل متصل شدند مشکل از سخت‌افزار شماست. 

تنظیمات شبکه و اتصال iCloud را ریست کنید

هیچ‌کس از تنظیم دوباره‌ی آیفون خوشش نمی‌آید اما اگر به چنین مشکلی برخوردید شاید تنها راه پیش روی شما باشد. به  Settings > General > Reset رفته و Reset Network Settings را انتخاب کنید. سپس صبر کنید تا آیفون شما ریبوت شود. با این کار همه‌ی اطلاعات مربوط به وای‌فای شما حذف می‌شود. باید در قسمت Settings > About دوباره نام دستگاه خود را انتخاب کنید. 

ios

 

این کار تنها تنظیمات وای‌فای شما را ریست نمی‌کند بلکه همه‌ی تنظیمات شرکت پشتیبانی شما را نیز حذف می‌کند در نتیجه اگر مدتی طول کشید تا دستگاه شما به شبکه 3G/4G متصل شد نگران نشوید. 

یک راه دیگر این است که از حساب کاربری iCloud خود خارج شوید. بسیاری از افراد گفته‌اند که وقتی از حساب خود خارج و دوباره وارد آن شدند مشکلشان حل شد. 

فقط پیش از این کار حتماٌ گزینه‌های مربوطه را در Settings > [your name] > iCloud تیک دار کنید تا مخاطبین، یادآورها و غیره پاک نشوند. درضمن در Settings > Music آرشیو iCloud Music خود را دوباره فعال کنید. 

ممکن است مشکل از شرکت اپراتور باشد

اگر باز هم مشکل شما حل نشد ممکن است مشکل فراتر از سخت‌افزار و یا نرم‌افزار باشد. برای مثال ممکن است Personal Hotspot به صورت تصادفی فعال و غیرفعال شود. اگر چنین مشکلی داشتید با شرکت اپراتور خود تماس بگیرید. 

ios

به آن‌ها بگویید که همه چیز را امتحان کرده‌اید و ببینید که شرکت اپراتور شما تترینگ را غیر فعال کرده یا خیر.اگر پشتیبانی از شما درمورد مدل گوشی و نسخه‌ی iOS پرسید برای پاسخ دادن به Settings > General > About بروید. 

آخرین راه

اگر carrier شما هیچ مشکلی با شبکه نداشت یک راه برای شما باقی می‌ماند: آیفون خود را ریست کارخانه‌ای بکنید:

1- با iTunes از دستگاه خود بکاپ بگیرید و اطلاعات مهم را جایی ذخیره کنید. 

2- وقتی که آیفون شما به iTunes متصل است Restore iPhone… را انتخاب کرده و فرمان‌ها را اجرا کنید تا iOS دوباره روی دستگاه شما نصب شود. 

3- وقتی که این روند کامل شد Set up as a new iPhone را انتخاب کنید. 

4- در Settings > Mobile گزینه‌ی Test Personal را یافته و آن را آزمایش کنید. 

5- به Settings > Reset > Erase and Content and Settings رفته و اطلاعات گوشی خود را بازگردانید. سپس به iTunes رفته و چیزهایی که از آن‌ها بکاپ گرفته بودید را بازگردانید. 

منبع: makeuseof

اخبار مرتبط

دیگر اخبار نویسنده

ارسال نظر


شخصی سازی Close
شما در این صفحه قادر به شخصی سازی نمیباشید