چگونه به‌روزرسانی اخیر ویندوز10 را به تأخیر بیندازیم؟

چگونه به‌روزرسانی اخیر ویندوز10 را به تأخیر بیندازیم؟

مایکروسافت نسخه‌ی 1709 ویندوز10 را منتشر کرد. 

ممکن است چند ماه طول بکشد تا شما بتوانید آپدیت Fall Creator را روی دستگاه خود دریافت کنید. اگر دوست دارید جدیدترین به‌روزرسانی را دریافت کنید این کار را بکنید، در غیر این صورت ما به شما می‌گوییم چگونه از آن اجتناب کنید. 

نسخه‌ی ویندوز شما کدام است؟

اول باید ببینید نسخه‌ی ویندوزتان کدام است. 

اگر ویندوز10 دارید به Start > Settings > System > About  رفته و ببینید در قسمتWindows Specifications چه چیزی نوشته است. 

update

 

اگر به دنبال یک راه میانبر هستید Windows + Q را فشار داده، winver را تایپ کنید و دکمه‌ی Enter را فشار دهید. 

update

 

چگونه از به‌روزرسانی اجتناب کنیم؟ 

اجتناب از به‌روزرسانی به آخرین نسخه‌ی ویندوز10 یک انتخاب حساس است. این کار می‌تواند باعث شود که مدت بیشتری یک نسخه‌ی با ثبات ویندوز را روی دستگاه خود نصب داشته و کمتر درگیر باگ می‌شوید. این که چقدر بتوانید آپدیت Fall Creator ویندوز10 را به تأخیر بیندازید به نسخه‌ی ویندوز شما بستگی دارد. 

Windows 10 Home

اگر کاربر نسخه‌ی Home هستید می‌توانید با قرار دادن اتصال اینترنت خود روی حالت metered به صورت موقت به‌روزرسانی ویندوز را غیر فعال کنید. 

به Start > Settings > Network & internet > Wi-Fi رفته، شبکه‌ای که به آن متصل هستید را انتخاب کنید و گزینه‌ی  Set as metered connection را در حالت روشن قرار دهید. به محض این که به یک شبکه‌ی وای‌فای یا LAN که در حالت metered قرار ندارد متصل شوید Windows Update به‌روزرسانی‌ها را دانلود می‌کند. 

متأسفانه این روش دائمی نیست. شاید چند هفته راحت شوید اما بالاخره آپدیت ویندوز به سراغتان می‌آید. 

Windows 10 Pro، Education و Business

update

 

اگر یکی از این نسخه‌های ویندوز10 را دارید می‌توانید به طور موفق به‌روزرسانی‌ها را به تعویق بیندازید. 

به Settings > Update & Security > Windows Update > Advanced options بروید. زیر قسمت Choose when updates are installed می‌توانید گزینه‌ی Current Branch یا Current Branch for Business را انتخاب کرده و به‌روزرسانی‌ها را تا 365 روز تعویق بیندازید. 

همچنین می‌توانید به‌روزرسانی‌های مهم را تا 7 روز متوقف کنید. 

به‌روزرسانی ویندوز10 را آماده کنید

برای ارتقا به آپدیت Fall Creator باید نسخه‌ی 1703 که به آن Creators Update می‌گویند را داشته باشید. اگر این نسخه از ویندوز10 روی دستگاه شما نصب است به مشکلی برنمی‌خورید، اما پیش از ارتقا حتماً اقدامات زیر را انجام دهید: 

1- یک درایو ریکاوری ویندوز بسازید. 

2- از کلید محصول خود بکاپ بگیرید. 

3- System Restore را فعال کنید. 

4- از دیتای مهم خود بکاپ بگیرید. 

همیشه آخرین نسخه را اجرا کنید

اگر از Windows Insider استفاده کنید همیشه آخرین نسخه‌ی ویندوز10 را خواهید داشت. با این کار همیشه جدیدترین قابلیت‌ها روی دستگاه شما نصب خواهد بود اما ممکن است با باگ‌های زیادی رو‌به‌رو شوید. 

چگونه به برنامه‌ی Windows Insider بپیوندیم؟

برای این که عضو Windows Insider شوید باید قدم‌های زیر را طی کنید: 

1- در Windows Insider Program ثبت نام کنید. برای این کار باید حساب کاربری مایکروسافت داشته باشید. 

2- اول باید با حساب کاربری مایکروسافت وارد ویندوز شوید: اگر قصد دارید حساب خود را تغییر دهید به Start > Settings >Accounts > Your info بروید. 

3- برای ثبت نام به Start > Settings > Update & Seurity > Windows Insider Program > Get started بروید. 

شما باید حساب مایکروسافت خود را لینک کرده و یک شاخه‌ی آپدیت ویندوز انتخاب کنید. ما slow ring را به شما پیشنهاد می‌کنیم. 

هرگاه که خواستید می‌توانید از برنامه‌ی Insider خارج شوید. برای این کار به Start > Settings > Update & Security > Windows Insider Program رفته و روی Stop Insider Preview builds کلیک کنید. 

update

دستگاه خود را به آخرین نسخه‎ی ویندوز10 ارتقا دهید 

داشتن Windows Insider به این معنی است که گاهی اوقات ممکن است با نسخه‌های باگ‌دار ویندوز10 سروکله بزنید. بهترین راه این است که منتظر یک نسخه‌ی باثبات ویندوز10 بمانید و از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید:

ویندوز 10 خود را به نسخه‌ی 1709 ارتقا دهید 

وقتی که کامپیوتر شما آماده‌ی ارتقا است از طریق Windows Update آپدیت Fall Creator را دریافت می‌کنید. اگر مایکروسافت دیتای مناسب را برای سخت افزار شما نداشته باشد و یا Insider‌ها با مشخصات دستگاه شما همخوان نباشد ممکن است که برای مدتی به‌روزرسانی را دریافت نکنید. 

برای این که بفهمید که آماده‌ی ارتقا هستید یا خیر به Start > Settings > Update & Security > Windows Update رفته و روی Check for updates کلیک کنید. وقتی که به‌روزرسانی دانلود شد آن را در کادری مشابه شکل زیر می‌بینید. 

update

پیش از آن که هر نسخه‌ی جدید را دریافت کنید باید همه‌ی به‌روزرسانی‌های امنیتی که باقی مانده‌اند را نصب کنید. همه‌ی قابلیت‌های به‌روزرسانی Advanced options را دانلود کنید. 

 

با استفاده از Media Creation Tool ویندوز10 را به صورت دستی نصب کنید

حتی اگر دستگاه شما برای دریافت به‌روزرسانی آماده نباشد نیز می‌توانید با استفاده از Windows 10 Media Creation Tool ( لینک را در مایکروسافت اج باز کنید) آن را دریافت کنید. 

روی لینک Update now کلیک کنید تا Update Assistant باز شود تا به‌روزرسانی را به طور مستقیم از وب‌سایت دریافت کنید. 

update

 

آیا باید به‌روزرسانی را دریافت کرد؟

همیشه نه. بهتر است که صبر کنید تا به‌روزرسانی برای شما روی Windows Update قرار گیرد. حتی در آن زمان هم بهتر است که صبر کنید تا مایکروسافت مشکلات باگ‌ها را از بین ببرد. البته شما همیشه می‌توانید تا ده روز نسخه‌ی ویندوز خود را به حالت قبل بازگردانید. 

تنها زمانی مجبورید به روز رسانی را دریافت کنید که پشتیبانی برای نسخه‌ی ویندوز10 کنونی شما به پایان برسد اما این اتفاق تا چند سال آینده نخواهد افتاد. 

به آینده‌ی ویندوز خوش آمدید

وقتی که آپدیت Fall Creator ویندوز10 را دریافت کردید تنظیمات خود را چک کرده و چیزهایی را که دوست دارید دوباره بازگردانید. شما همچنین می‌توانید بعضی از قابلیت‌ها را تنظیم و یا غیر فعال کنید. 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر