با استفاده از مرورگر کروم از برنامه‌های ایجاد پسورد امن بی‌نیاز شوید

با استفاده از مرورگر کروم از برنامه‌های ایجاد پسورد امن بی‌نیاز شوید

امروزه با حضور پررنگ اینترنت در بین مردم و استفاده از انواع حساب‌های کاربری وب‌سایت‌ها، حساب‌های بانکی و ...، بحث امنیت بیشتر از پیش برای کاربران مهم شده است. پسوردهای حساب‌های کاربری معمولاً از دو روش هک می‌شوند، روش اول هک مستقیم حساب شخصی است که از روش‌هایی مانند dictionary، brute force و... استفاده می‌کند و روش دوم هک کردن دیتابیس(DataBase) یک کمپانی است که در این روش اطلاعات حساب‌های همه‌ی کاربران آن کمپانی در معرض خطر قرار می‌گیرد. معمول‌ترین روش‌هایی که هکرها برای به دست آوردن رمزهای عبور طعمه‌های خود استفاده می‌کنند را می‌توانید از اینجا بخوانید.

اولین و مهم‌ترین گامی که برای حفظ امنیت حساب‌های کاربری می‌توان انجام داد، استفاده از رمزهای عبور پیچیده و منحصر به فرد برای هر اکانت است. بسیاری از افراد برای اینکه از قوی بودن رمز عبور خود مطمئن باشند از برنامه‌های Password Generator استفاده می‌کنند اما تا زمانی که از کروم استفاده می‌کنید به هیچ ابزار دیگری نیاز ندارید زیرا با استفاده از قابلیت Password Auto-Generator این مرورگر محبوب، به راحتی می‌توانید پسوردهای ایمن ایجاد کنید.

چگونه قابلیت Password Auto-Generator را در مرورگر کروم فعال کنیم

برای اینکه قابلیت ایجاد خودکار پسوردهای ایمن را در مرورگر کروم خود فعال کنید کافی است پس از باز کردن مرورگر کروم، آدرس chrome://flags را وارد کنید سپس به قسمت Password generation رفته و گزینه Enable را انتخاب کنید. کار تمام است و به همین راحتی از این به بعد هر زمانی که به فیلد پسورد برخورد کنید و بخواهید حساب کاربری جدیدی ایجاد کنید و یا رمز خود را تغییر دهید، کروم به صورت خودکار یک پسورد امن را به شما پیشنهاد می‌دهد.

چگونگی فعال‌سازی قابلیت Password Auto-Generator را در مرورگر کروم

چگونگی فعال‌سازی قابلیت Password Auto-Generator را در مرورگر کروم

اما این نکته را در نظر بگیرید به هیچ عنوان پسوردهای ایجادشده را در سیستم مدیریت پسورد خود کروم نگهداری نکنید زیرا این سیستم به اندازه سیستم مدیریت سرویس‌های مشابه همچون LastPass امن نیست.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: makeuseof


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

حمیدرضا

یک‌شنبه, 03 فروردین 1399

سلام ممنون مفید بود

پاسخ

ثبت نظر