اخراج مهندس آیفون ایکس به خاطر انتشار ویدئو از این گوشی توسط دخترش

اخراج مهندس آیفون ایکس به خاطر انتشار ویدئو از این گوشی توسط دخترش

اپل اعلام کرده که یک مهندس را به خاطر قرار دادن فیلم از آیفون ایکس منتشر نشده توسط دخترش روی یوتوب اخراج کرده است. بروک آملیا پترسون هفته‌ی پیش فیلمی را منتشر کرده بود که در آن برای ملاقات پدرش به شرکت اپل رفته و از آیفون ایکس منتشر نشده فیلم‌برداری کرده بود. سایت‌هایی مانند 9to5Mac نیز از موقعیت استفاده کرده و این ویدئو خیلی زود روی اینترنت پخش شده بود. 
پترسون می‌گوید که پدرش به خاطر این ویدئو اخراج شده است. در یک ویدئو پترسون اعلام می‌کند که پدرش قوانین اپل را زیر پا گذاشته و اجازه داده که او از یک دستگاه منتشر نشده فیلم برداری کند. اپل از پترسون خواسته که این ویدئو را از یوتوب حذف کند اما به نظر می‌رسد که زمانی که او این کار را انجام داده خیلی دیر شده و ویدئو پخش شده است.
خود این ویدئو مانند بسیاری از ویدئوهای نمایش یک دستگاه الکترونیکی معمولی است اما در آن تصاویری از کدهای QR مخصوص کارمندان به چشم می‌خورد که بیانگر اسم رمز محصولات منتشر نشده‌ی اپل هستند. فیلم‌برداری از کارخانه‌ی اپل ممنوع است، در نتیجه فیلم‌برداری از یک آیفون ایکس که هنوز منتشر نشده قطعاً نقض قانون محسوب می‌شود. 
قبلاً نیز چنین اتفاقاتی رخ داده است. برای مثال شرکت مایکروسافت یک کارمند را به این دلیل که پسرش تصاویر ایکس‌باکس 360 را پیش از انتشار پخش کرده بود اخراج کرد. این مهندس اپل چهار سال در این شرکت کار کرده و پیش‌تر iPhone RF و مدار وایرلس این شرکت را طراحی کرده بود. اپل هنوز هیچ واکنشی در این مورد نشان نداده است. 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر