رمز آیفون خود را فراموش کردید؟ ما به شما می‌گوییم چه‌کار کنید

رمز آیفون خود را فراموش کردید؟ ما به شما می‌گوییم چه‌کار کنید

نسل‌های جدید آیفون انواع روش‌ها را برای باز کردن رمز دارند. با وجود Face ID و TouchID دیگر کسی زیاد از کد رمز استفاده نمی‌کند. 

از آنجایی که دیگر خیلی از این رمز استفاده نمی‌شود احتمال فراموش کردن آن بسیار بالاست. فراموش کردن کد رمز آیفون می‌تواند شما را حسابی به دردسر بیندازد. اما خوشبختانه چند راه برای ریست کردن کد رمز وجود دارد. 

پیش از آن که به شما بگوییم چگونه آن را ریست کنید از این روش برای یادآوری رمز خود استفاده کنید. 

 

چگونه رمز خود را به خاطر بیاوریم؟

با این روش سعی کنید رمز خود را به خاطر بیاورید، چرا که با این کار دیگر مجبور نیستید دردسر ریست آن را به جان بخرید. 

یک باور غلط وجود دارد که شما تنها می‌توانید کد رمز چهار رقمی برای آیفون تنظیم کنید. البته کاربران مقصر نیستند چرا که این گزینه در تنظیمات پیش‌فرض قرار داده شده است. در اصل شما می‌توانید کد چندین رقمی و حتی کد حرف-عددی انتخاب کنید. 

iphone

 

شاید شما یک کد رمز حرف-رقم یا پنج رقمی تنظیم کرده‌اید اما نمی‌توانید آن را به خاطر بیاورید در نتیجه به دنبال یک رمز چهار رقمی می‌گردید. سعی کنید رمز خود را با اعداد بیشتری به خاطر بیاورید. اما به خاطر داشته باشید که اگر تا شش بار رمز را اشتباه وارد کنید آیفون شما غیر فعال می‌شود. 

اگر این کار جواب نداد و یا آیفون شما غیرفعال شد نگران نشوید. راه‌های دیگری نیز برای رفع مشکل وجود دارد. 

 

راه حل: همه چیز را از روی آیفون خود حذف کنید

اپل تنها یک راه برای رفع مشکل رمز فراموش شده تعیین کرده است: این که همه چیز را از روی گوشی خود حذف کنید. اگر از قبل از اطلاعات خود بکاپ نگرفته باشید هیچ راهی برای نجات دیتای شما وجود ندارد. شاید این روش خیلی خوشایند نباشد اما اگر رمز خود را فراموش کردید تنها راه پیش روی شماست. 

سه راه برای حذف اطلاعات از آیفون، ریست کد رمز و شروع دوباره وجود دارد. 

 

1- با استفاده از iTunes آیفون خود را پاک کنید

اگر گوشی شما به iTunes متصل است می‌توانید از بکاپی که گرفته‌اید برای بازیابی اطلاعات آیفون خود و ریست رمز استفاده کنید. برای پاک کردن دستگاه خود با استفاده از iTunes از این روش استفاده کنید: 

itunes

 

1- آیفون خود را به کامپیوتری که با آن همگام‌سازی شده است متصل کنید. 

2- iTunes را باز کنید. اگر iTunes از شما کد رمز نخواست به راحتی وارد آن می‌شوید. اما اگر از شما کد رمز خواست سعی کنید آن را به کامپیوتری دیگر متصل کنید که قبلاً با گوشی شما همگام‌سازی شده است. اگر تا به حال با گوشی خود به هیچ کامپیوتری متصل نشده باشید این روش جواب نمی‌دهد. در این صورت به بخش " حالت ریکاوری" بروید. 

3- فرض می‌کنیم که iTunes از شما کد رمز نخواست. صبر کنید تا iTunes به دستگاه شما متصل شده و یک بکاپ بسازد. 

4- وقتی که همگام‌سازی کامل شد روی Restore iPhone کلیک کنید و صبر کنید تا روند بازیابی تکمیل شود. iOS از اول دوباره نصب می‌شود. 

5- وقتی که کامل شد صفحه‌ی نصب iOS را روی گوشی خود می‌بینید. گزینه‌ی Restore from iTunes backup را لمس کنید. 

6- آخرین بکاپ گرفته شده را انتخاب کنید. 

این کار گوشی شما را به زمانی که از گوشی بکاپ گرفته شده باز گردانده، کد رمز را از بین می‌برد و شما می‌توانید یک رمز جدید تنظیم کنید. 

 

2- پاک کردن گوشی با استفاده از iCloud

اگر به جای iTunes از iCloud استفاده می‌کنید و قابلیت یافتن آیفون روی گوشی قفل شده‌ی شما فعال است می‌توانید با استفاده از iCloud آیفون خود را پاک کنید. شما همچنین اگر به آیفون خود دسترسی ندارید نیز می‌توانید این کار را انجام دهید. درضمن گوشی قفل شده‌ی شما باید حتماً به وای‌فای و یا اینترنت دیتا متصل باشد. اگر نیست می‌توانید Control Center را باز کرده و آن را روشن کنید. 

اگر امکان دسترسی به Control Center را قفل کرده‌اید و اینترنت شما نیز فعال نیست این روش برای شما پاسخگو نخواهد بود. خوشبختانه هنوز هم می‌توانید با استفاده از بخش " حالت ریکاوری" گوشی خود را ریست کنید. 

اگر آیفون قفل شده‌ی شما به اینترنت متصل است از این روش با iCloud قفل آن را باز کنید:

icloud

 

• داشبورد iCloud را باز کرده با استفاده از Apple ID خود وارد آن شوید. 

• روی All Devices کلیک کرده و select your iPhone را انتخاب کنید. 

• روی Erase iPhone کلیک کنید. 

همه‌ی اطلاعات آیفون شما از راه دور حذف می‌شود. در صفحه‌ی تنظیمات می‌توانید از بین «بازیابی از طریق بکاپ iCloud » یا «تنظیم گوشی از ابتدا» یکی را انتخاب کنید. سپس می‌توانید کد رمز خود را عوض کنید. 

 

3- پاک کردن گوشی با استفاده از حالت ریکاوری

اگر تا به حال دستگاه خود را با iCloud یا iTunes همگام‌سازی نکرده‌اید پاک کردن آیفون از طریق حالت ریکاوری تنها راه پیش روی شماست. این کار دیتای آیفون شما را به طور کامل حذف می‌کند و یک گوشی جدید به شما تحویل می‌دهد. برای پاک کردن آیفون از طریق حالت ریکاوری از این روش استفاده کنید. 

ابتدا آیفون خود را به یک کامپیوتر متصل کرده و iTunes را باز کنید. ترکیب کلید سخت‌افزاری لازم برای وارد کردن حالت ریکاوری با توجه به مدل آیفون شما متفاوت است. 

recovery

 

• روی آیفون8 و آیفون8 پلاس: دکمه‌ی افزایش صدا را فشار داده و رها کنید. سپس دکمه‌ی کاهش صدا را فشار داده رها کنید. در نهایت دکمه‌ی کناری را فشار داده و صبر کنید تا صفحه‌ی حالت ریکاوری باز شود. 

• روی آیفون7 و آیفون7 پلاس: دکمه کناری و کاهش صدا را همزمان فشار دهید. آن‌ها را تا زمانی که صفحه‌ی حالت ریکاوری باز شود فشار دهید. 

• روی آیفون6 اس و مدل‌های قبل‎تر، آیپد یا آیپاد: دکمه خانه و دکمه کناری ( و یا بالا) را به صورت همزمان فشار دهید. آن‌ها را تا زمانی که صفحه‌ی حالت ریکاوری باز شود فشار دهید. 

وقتی که وارد حالت ریکاوری شدید iTunes به شما دو گزینه می‌دهد که گوشی خود را بازیاب و یا به‌روز کنید. گزینه‌ی بازیاب یا Restore را انتخاب کنید. 

iphone

 

iTunes دانلود نرم‌افزار را برای دستگاه شما شروع می‌کند. اگر نصب بیش از 15 دقیقه زمان برد آیفون به صورت خودکار از حالت ریکاوری خارج می‌شود. اگر این اتفاق افتاد دوباره کارهایی را که در بالا توضیح دادیم تکرار کنید. وقتی که این پروسه تکمیل شد می‌توانید آیفون خود را باز کرده و یک رمز جدید برای آن تنظیم کنید. 

متأسفانه اگر از دیتای خود بکاپ نگرفته باشید از بین می‌رود. 

 

پس از واقعه

حال که با موفقیت رمز آیفون خود را برداشته‌اید باید از تجربه‌ی خود درس بگیرید. 

• از آیفون خود بکاپ بگیرید. هرچه از اهمیت بکاپ گرفتن بگوییم کافی نیست. اگر ناچار شوید رمز خود را ریست کنید و از دستگاه خود بکاپ نگرفته باشید اطلاعات بسیار مهم خود را از دست می‌دهید. 

• iOS خود را به روز نگاه دارید. با وجود امنیت بالای شرکت اپل باز هم در گذشته پیش آمده که هکرهایی بتوانند رمز آن را بشکنند. البته اپل همیشه نقاط ضعف را رفع کرده و سیستم را قوی‌تر می‌کند در نتیجه بهتر است که iOS خود را همیشه به‌روز نگاه دارید. 

• یک رمز قوی و قابل یادآوری تنظیم کنید. یک رمز قوی لزوماً خیلی سخت نیست. 

 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

amir

چهارشنبه, 10 آبان 1396

ودر اخر اگر گزینه find my iphone را روشن گذاشته بودید و در حمین حال اقدام به ریستور ایفون خود ان هم در زمانی که کد رمز اپل ایدی خود را فراموش کرده اید بکنید با گوشی میلیونی خود خدا حافظی کنید چون ایفون روی اپل ایدی فقل شده و هیچ راهی برای باز کردن ان فعلاً برروی اخرین ios وجود ندارد.

پاسخ

مصوم

یک‌شنبه, 25 فروردین 1398

من به كامپيوتر يا هيچ رايانه ي ديگه يي دسترسي ندارم. حالا چيكار كنم!

پاسخ

ثبت نظر