اولین گوشی ممنوعه بنا به طرح رجیستری گوشی‌های موبایل معرفی شد

اولین گوشی ممنوعه بنا به طرح رجیستری گوشی‌های موبایل معرفی شد

با وجود طرح رجیستری گوشی‌های موبایل پیش‌خرید آیفون X با چه وضعیتی مواجه است؟

دقیقاً جمعه همین هفته بود که اپل پیش‌فروش گل سرسبد خود، آیفون X را شروع کرد و پس از گذشت دو روز این گوشی گران‌قیمت، در امریکا به عنوان اولین نقطه عرضه شد اما هنوز به صورت رسمی در سراسر جهان عرضه نشده است. این گوشی هنوز پا به بازار نگذاشته، به قیمت گزاف و غیرمعقولی در بازار ایران پیش‌خرید و فروش می‌شود.

قیمت این گوشی و بازار سیاهی که در ایران بر سر این گوشی به راه افتاده است اگرچه مسئله مهمی است اما نکته قابل تأمل طرح رجیستری گوشی‌های موبایل است که اخیراً (از 28 مهرماه) درکشورمان به اجرا درآمده است. بنا به این طرح که برای سروسامان دادن به بازار آشفته تلفن همراه به اجرا درآمد، از دوم آبان ماه گوشی‌های برندی که به صورت قاچاق وارد کشور شده‌اند، ممنوعه در نظر گرفته شده و در صورت عدم ثبت در سامانه گمرک، از سرویس‌دهی خارج می‌شوند. جزییات خبر را می‌توانید از اینجا بخوانید.

به گزارش خبرگزاری فارس، در همین خصوص حمیدرضا دهقانی نیا، سخنگوی طرح رجیستری گوشی‌های موبایل چنین اعلام کرد:

نظر به شروع فرآیند پایش شبکه طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) و عدم مشاهده گوشی اپل X (اپل 10) در شبکه و با عنایت به این نکته که تا این تاریخ هیچ ثبت سفارشی نیز برای گوشی اپل 10 در کشور صورت نپذیرفته و IMEI آن در گمرک ثبت نشده است، منطقاً گوشی مذکور کالای قاچاق است و در این طرح پس از شروع اعمال سیاست از شبکه اپراتوری سرویس نخواهد گرفت.

سخنگوی طرح رجیستری در خصوص نحوه‌ی استعلام آیفون X ادامه داد:

مردم می‌توانند با ارسال IMEI این مدل گوشی به سامانه پیامکی با شماره 7777 از اصالت کالا و اینکه کالا در شبکه ثبت شده است یا خیر، مطمئن شوند. به عبارت دیگر اگر در استعلام این پیام دریافت شد که «کالا در شبکه ثبت نشده است» از خرید این گوشی خودداری کنند در غیر این صورت در طی هفته‌های آتی سرویس نخواهند گرفت.

با این اوصاف بهترین راه‌حل ممکن این است که فعلاً و تا زمانی که محموله‌های قانونی این گوشی با گارانتی رسمی وارد کشور نشده است، دست نگه دارید و برای پیش‌خرید آیفون X اقدام نکنید.

تجربیات خود را در این خصوص با ما به اشتراک بگذارید.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر