یک روش برای ارتقای رایگان به ویندوز10 تا پایان سال 2017 متوقف خواهد شد

یک روش برای ارتقای رایگان به ویندوز10 تا پایان سال 2017 متوقف خواهد شد

مایکروسافت اعلام کرد که ارتقا‌ی رایگان از ویندوز 7/8 به ویندوز10 برای کسانی که از فناوری کمکی استفاده می‌کنند تا آخر امسال متوقف خواهد شد. 
مایکروسافت در وب‌سایت خود اعلام کرد: «این به‌روزرسانی را تا تاریخ 31 دسامبر 2017 ( 10 دی 1396) انجام دهید چرا که پس از این تاریخ به طور کامل متوقف خواهد شد.» 
پیش‌تر نیز مایکروسافت اعلام کرده بود که ارتقای رایگان به ویندوز10 برای همیشه موجود نخواهد بود و اعلام خواهد کرد که چه زمانی متوقف خواهد شد، به نظر می‎رسد که 10 دی همان تاریخ موعود باشد.
اصولاً اگر از قابلیت دسترسی ویندوز 10 ( accessibility features) استفاده نکنید از ارتقای فناوری کمکی (assistive tech ) نیز استفاده نخواهید کرد، اما از آنجایی که هیچ سیستمی برای شناسایی کاربرانی که از آن استفاده می‌کنند وجود ندارد همه تا پایان امسال می‌تواند از این روش برای ارتقا استفاده کند. 
با این حال به نظر می‌رسد که راهی دیگر برای ارتقای رایگان وجود دارد. 

windows10

استفاده از کد محصول

روش‌های رایگان دیگری نیز برای ارتقا به ویندوز10 در تیرماه سال 2016 متوقف شدند. از چندین منبع گزارش شده که با استفاده از کد محصول ویندوز 7/8.1 هنوز هم می‌توانید سیستم عامل جدید خود را نصب و آن را فعال کنید. 
البته شما باید حتماً از کد محصول ویندوز خریداری شده از فروشنده استفاده کند و نه کد تولید کننده‌ی تجهیزات اصلی (برای مثال ویندوزی که هنگامی که دستگاه خود را خریدید از پیش روی آن نصب بوده است). 
این موضوع اعتبار کد محصول ویندوز را نیز زیر سوال برده است چرا که بسیاری اعلام کرده‌اند که کد محصولی که قبلاً برای نصب ویندوز استفاده شده نیز برای ارتقا به ویندوز10 کار می‌کند. 
سوال اینجاست که آیا این روش برای ارتقای رایگان نیز تا پایان امسال متوقف خواهد شد؟ نکته اینجاست که مایکروسافت تا به حال هیچ نظری درمورد این روش برای ارتقا نداده است. 
اما اگر می‌خواهید از روش کد محصول برای ارتقا به ویندوز10 استفاده کنید بهتر است پیش از شروع سال 2018 این کار را انجام دهید.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر