پاسخ وزیر ارتباطات به اعتراضات فروشندگان موبایل

6596712-784_1509546901.jpg

دقیقاً آخر مهرماه (28 مهرماه) بود که فاز اول طرح رجیستری گوشی‌های موبایل برای سروسامان دادن به بازار آشفته موبایل به اجرا درآمد و بازار خرید و فروش را دچار تلاطم کرد.

در این بین قیمت برخی گوشی‌های برند همچون اپل و سامسونگ افزایش یافت که دلیل این موضوع، افزایش قیمت دلار بیان شد. اگرچه اعلام شد که به دلیل اضافه شدن هزینه گمرکی، در صورت اجرایی شدن این طرح در فازهای بعدی با افزایش 15 تا 17 درصدی قیمت گوشی‌های هوشمند مواجه خواهیم بود، اما محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در خصوص این طرح و تأثیر آن بر بازار موبایل در صفحه شخصی اینستاگرام خود اعلام کرد که فاز نخست طرح رجیستری صرفاً به پایش تلفن‌های همراه موجود در شبکه می‌پردازد و تا این مرحله هیچ هزینه‌ای را برای بازار تلفن همراه نداشته و نباید ریال اضافه‌ای بیش از ارزش واقعی گوشی به فرصت‌طلبان پرداخت شود.

محمد جواد آذری در پی گران شدن قیمت گوشی پس از اجرایی شدن فاز اول این طرح، از مردم خواست که فعلاً برای خرید گوشی عجله نکنند و دست نگه دارند. اما این سخن وزیر ارتباطات به کام فروشندگان تلفن همراه خوش نیامد. به همین دلیل با انتشار تصویری در شبکه‌های اجتماعی اعتراض خود به این سخنان نشان دادند.

اعتراض فروشندگان موبایل به سخنان وزیر ارتباطات

محمد جواد آذری در پاسخ به این اعتراض در صفحه شخصی اینستاگرام خود پستی با این متن منتشر کرد:

تصویر بالا را تعدادی از دوستان برای بنده ارسال کردند.
واقعیت این است که اگر دوستانی که به حرفه موبایل فروشی مشغول بودند در یک شب همان گوشی‌هایی را که در مغازه خود داشتند با قیمت‌هایی بالاتر به مردم عرضه نمی‌کردند، نیازی به اظهار نظر بنده نبود.
وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت به سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان دستور دادند تا نظارت جدی بر فروش گوشی و قیمت‌ها داشته باشند.
بهترین راه‌حل، بازگشت قیمت‌ها به قبل از گرانی بی‌دلیل است و مردم نیز بعد از طبیعی شدن

نظر شما در این باره چیست؟ نظرات خود ر ا با ما در میان بگذارید.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

مهندس ناظر

پنج‌شنبه, 11 آبان 1396

آفرین. چه عجب یکی حرف حساب زد

پاسخ

ثبت نظر