با وجود تحریم‌ها علیه ایران، وضعیت حضور ایرانیان در کنگره جهانی موبایل چگونه خواهد بود

با وجود تحریم‌ها علیه ایران، وضعیت حضور ایرانیان در کنگره جهانی موبایل چگونه خواهد بود

تقریباً اواسط شهریورماه بود که خبر تحریم ایران توسط انجمن جهانی موبایل (GSMA)، منتشر شد. از آنجایی که در زمان تحریم‌های بین‌المللی، سازمان انجمن جهانی موبایل، جز محدود سازمان‌هایی بود که خدمت‌رسانی به کشور ایران را متوقف نکرد، تحریم ایران توسط این انجمن آن هم زمانی که برخی تحریم‌های دیگر برداشته شده بود، کمی غیر قابل پیش‌بینی به نظر می‌رسید. جزییات خبر را می‌توانید از این لینک بخوانید.

اما مسئله تنها به تحریم ختم نمی‌شد بلکه نگرانی اصلی متوجه نمایشگاه بین‌المللی بارسلون و وضعیت حضور ایران در این رویداد بود. اما این نگرانی‌ها بی‌دلیل بوده است زیرا اکنون طی اخباری از وزارت ارتباطات، این طور به نظر می‌رسد که با انجام هماهنگی‌هایی با برگزارکنندگان نمایشگاه بارسلون 2018 توسط حسین ملک، مدیرکل امور بین‌الملل و مطالعات راهبردی وزارت ارتباطات، هیچ منعی برای حضور شهروندان ایرانی، در این نمایشگاه وجود ندارد.

مدیرکل امور بین‌الملل و مطالعات راهبردی وزارت ارتباطات در این خصوص گفت:

پیرو ابراز نگرانی از اخبار منتشر شده در مورد اعمال محدودیت از سوی برگزارکنندگان نمایشگاه جهانی موبایل بارسلونا، برای شرکت ایرانیان در آن نمایشگاه، با برگزار کننده کنفرانس هماهنگی شده است و در نتیجه اکنون هیچ منعی برای حضور شهروندان ایرانی، در نمایشگاه ۲۰۱۸، که دارای روادید شنگن باشند، وجود ندارد.

مجری نمایشگاه جهانی موبایل بارسلونا اعلام کرده است که در سال جاری، امکان ارسال دعوت‌نامه برای صدور ویزا وجود ندارد، اما اگر شهروندان ایرانی ویزای شنگن یا ورود به اسپانیا را داشته باشند و یا بتوانند به هر طریق دریافت کنند، می‌توانند در نمایشگاه ثبت‌نام کرده و از آن استفاده کنند.

نمایشگاه بین‌المللی بارسلون که بزرگ‌ترین نمایشگاه صنعت موبایل در جهان است، همه ساله با حضور شرکت‌های زیادی از سراسر جهان در بارسلون اسپانیا برگزاری می‌شود. در این نمایشگاه هزاران کارشناس حرفه‌ای موبایل به نمایش و تبادل ایده‌های خود در این زمینه می‌پردازند.

این نمایشگاه امسال در تاریخ 7 تا 10 اسفندماه برگزار خواهد شد و با توجه به اخبار و هماهنگی‌های گفته شده شرکت‌ها و اپراتورهای ایرانی بدون هیچ مشکلی می‌توانند در این کنگره جهانی حضور داشته باشند.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر