گوگل پیکسل 2 ایکس ال هنگام شارژ از سایر رقبای خود عقب ماند

گوگل پیکسل 2 ایکس ال هنگام شارژ از سایر رقبای خود عقب ماند

تقریباً اوایل مهرماه بود که کمپانی گوگل، از دو گوشی جدید خود با نام‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال رونمایی کرد. پیکسل‌های جدید گوگل علاوه بر اینکه از سخت‌افزار قوی و طراحی زیبا بهره می‌برند، دارای بهترین کیفیت دوربین در بین تمام گوشی‌های هوشمند ارائه شده تا کنون هستند. می‌توانید مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های  پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال را از این لینک بخوانید.

اما مسئله قابل تأمل شارژر گوشی پیکسل 2 ایکس ال گوگل است. اگرچه این گوشی با شارژر 18 واتی عرضه شد اما با توجه به توان اعلام شده، سرعت بسیار کمتری نسبت به سایر رقبای خود دارد. در اصل داستان از جایی شروع می‌شود که ناتان کی در گوگل پلاس خود آمار و اطلاعاتی درباره روند شارژ این گوشی منتشر کرد که توسط تعداد زیادی از دنبال کنندگان او مورد تأیید قرار گرفت.

طبق گزارش ناتان کی، شارژ پیکسل 2 ایکس ال از حدود 16 وات شروع می‌شود و با طی روندی به شدت نزولی، در مدت کمتر از 5 دقیقه به توانی حدود 10 وات می‌رسد. توان 10 واتی شارژ تقریباً تا دقیقه 50 همچنان ثابت می‌ماند اما سپس دوباره به شدت رو به کاهش می‌گذارد و نهایتاً این گوشی پس از گذشت حدود 2 و نیم به صورت کامل شارژ می‌شود. نکته جالب اینجاست که باتری این گوشی در مدت 1 ساعت و نیم اول 80 درصد شارژ می‌شود و 20 درصد باقی هم تقریباً در تقریباً به همین مدت زمان برای شارژ نیاز دارد!!! در تصویر زیر نمودار ارائه شده توسط ناتان کی که روند شارژ این گوشی و دمای گوشی حین شارژ را نشان می‌دهد، را می‌بینید.

نمودار ارائه شود توسط ناتان کی درباره توان شارژ و دمای گوشی پیکسل 2 ایس آل

نمودار ارائه شده توسط ناتان کی درباره توان شارژ و دمای گوشی پیکسل 2 ایس ال گوگل

ناتان کی حدس می زند که گوگل برای این مسئله دو دليل داشته است. اول اینکه کمپانی گوگل کاملاً عمدی روند شارژ گوشی را به این صورت طراحی کرده است تا از اتفاقاتی همچون افت کیفیت و خرابی باتری که قبلاً در نکسون p6 رخ داده بود تا حد امکان جلوگیری کند. حدس دوم او برنامه‌نویسی نادرست تراشه مدیریت برق پیکسل 2 ایکس ال است که با توجه به مشکلاتی که اخیراً درباره‌ی این گوشی گزارش شده است، آن‌چنان هم عجیب نیست.

در این بین برخی از منتقدان معتقدند که روند شارژ و تغییر توان باتری پیکسل 2 ایکس ال کاملاً عادی است. باتری این گوشی در مدت زمان 1 و ساعت و نیم به میزان 80 درصد شارژ می‌شود و بیست درصد باقی مانده هم دقیقاً 1 ساعت و نیم زمان می‌برد. منتقدان معتقدند که گوگل با این کار به کاربران پیشنهاد سرسختانه داشته است که شارژ باتری گوشی خود را همواره بین 20 تا 80 درصد نگه دارند تا طول عمر مفید باتری گوشی افزایش یافته و سلامت آن به خطر نیافتد.

تعدادی با دلیل عمدی بودن این طراحی کاملاً موافق هستند اما علاوه بر حفظ سلامت باتری، درجه حرارت بالای گوشی را هم علت دیگری برای این موضوع می‌دانند.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: گوگل پلاس و gsmarena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر