نسخه تقلبی اپلیکیشن واتس‌آپ یک میلیون قربانی گرفت

نسخه تقلبی اپلیکیشن واتس‌آپ یک میلیون قربانی گرفت

اپلیکیشن واتس‌آپ (WhatsApp) یکی از پرطرفدارترین پیام‌رسان‌هایی است. این پیام‌رسان در بین مردم سراسر دنیا کاربران زیادی دارد که دائماً نسخه‌های به‌روز آن را دانلود و نصب می‌کنند. همین مسئله باعث شده است که افراد خرابکار برای سودجویی به سراغ این پیام‌رسان بروند. تا جایی که اخیراً یک نسخه تقلبی از این پیام‌رسان در فروشگاه اندرویدی محبوب گوگل پلی قرار گرفت و در مدت زمان کوتاهی، حدوداً یک میلیون بار توسط کاربران اندرویدی دانلود و نصب شد. این برنامه تقلبی با لوگو واتس‌آپ (WhatsApp) و با نام به‌روز‌رسانی واتس‌آپ ارائه شده بود تا کاربران را متقاعد کند که این نسخه، به‌روز‌رسانی رسمی پیام‌رسان محبوب واتس‌آپ (WhatsApp) است و دانلود آن را کاملاً رسمی جلوه دهند.

تفاوت نسخه اصلی و تقلبی واتس‌آپ

تفاوت نسخه اصلی و تقلبی واتس‌آپ

اما خبر خوش برای آن دسته از افرادی که در دام این برنامه تقلبی افتادند: خوشبختانه این برنامه با اهداف تبلیغاتی منتشر شده بود. این نسخه تقلبی واتس‌آپ تبلیغاتی را برای سایر اپلیکیشن‌های موبایل انجام می‌داده است. با این حال خرابکاران می‌توانند با استفاده از این دست تکنیک‌ها، اطلاعات شخصی افراد زیادی را به سرقت ببرند و همان‌طور که دیدید با این برنامه تقلبی یک میلیون نفر فریب خورده و در دام آن گرفتار شدند.

قبل‌تر هم شاهد این چنین اتفاقی در مورد اپلیکیشن فیسبوک (Facebook) بودیم که حدود 10 میلیون بار این اپلیکیشن تقلبی توسط کاربران دانلود و نصب شده بود!

گوگل همواره برای رفع این چنین مشکلاتی در تلاش است و البته این بار هم با برنامه‌نویس این نسخه تقلبی از واتس‌آپ، به دلیل نقض سیاست‌های گوگل برخورد کرده است.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: phonearena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر