مسئله وای فای رایگان به زوار کربلا چگونه است

مسئله وای فای رایگان به زوار کربلا چگونه است

مراسم پیاده‌روی اربعین چند سالی است که به بزرگ‌ترین راهپیمایی مذهبی دنیا تبدیل شده است که البته مردم کشور ما هم از قافله این کاروان جا نمانده‌اند و مسئولین هم برای حفظ رفاه این افراد تمهیداتی را اندیشیده است. در این بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی چند سال اخیر به زوار خدمات ارتباطی و اینترنتی رایگان ارائه می‌دهد.

امسال هم مانند سال گذشته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای این مراسم برنامه‌ریزی‌هایی داشت. تقریباً اواسط مهرماه بود که محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات اعلام کرد که در این ایام وای فای رایگان در نقاط مرزی داخلی با کیفیتی بهتر از سال قبل ارائه خواهد شد و اپراتورهایی مانند همراه اول، ایرانسل و رایتل در این زمینه همکاری دارند و برای رفاه حال زوار تخفیف‌های ویژه‌ای را در نظر گرفته‌اند که برای اطلاع از این تعرفه‌های می‌توانید به وب‌سایت‌های آن‌ها مراجعه کنید.

وی در مورد این خدمات در داخل کشور عراق هم اعلام کرد که در نظر دارد تعدادی تجهیزات ارائه وای فای رایگان در اختیار دولت عراق قرار دهد تا بتوانند بهتر از گذشته در طول این مدت مسیر را پوشش دهند و مشکلات قطعی که زوار سال قبل با آن مواجه بودند را به حداقل برسانند.

اما علی‌رغم تمام تلاش‌های وزارت ارتباطات و اپراتورهای ایرانی، اگرچه این تجهیزات مخابراتی برای اپراتورهای عراقی ارسال شد اما متأسفانه تجهیزات در حال نصب، توسط دولت عراق پلمپ شده و به همین صورت باقی ماند. دلیل اصلی این اتفاق عدم هماهنگی دولت عراق با اپراتورهای مخابراتی این کشور بود.

با تمام این اتفاقات اپراتورهای ایرانی بی‌کار نماندند و در حال حاضر تعرفه‌های دیتا و رومینگ خود را تا 60 درصد کاهش داده‌اند. در همین خصوص مسئول کمیته ارتقای کیفیت ارتباطات عتبات عالیات اعلام کرد ظرفیت ارتباطات در دو حوزه دیتا و صوت، دو برابر شده است به طوری که طی یک هفته اخیر بدون هیچ مشکلی بیش از 20 میلیون دقیقه مکالمه میان ایران و عراق مبادله شده است؛ بنابراین نگرانی درباره ارتباطات و دیتا وجود ندارد.

مسئول کمیته ارتقای کیفیت ارتباطات عتبات عالیات افزود:

به دلیل اینکه اپراتورهای عراقی در صورت شلوغی شبکه، سیم‌کارت‌های خود را در اولویت قرار می‌دهند، اگر زائرین با سیم‌کارت‌های خود دچار مشکلی شدند؛ می‌توانند از سیم‌کارت‌های عراقی استفاده کنند. در ضمن شرکت ارتباطات زیرساخت به صورت شبانه‌روزی برای رسیدگی به مشکلات و مسائل مربوط به این حوزه با اپراتورهای ایرانی در حال پایش کیفیت ارتباطات و رفع مشکلات احتمالی است .

اما وزارت ارتباطات تنها ارگانی نبود که دغدغه ارائه خدمات ارتباطی و اینترنتی را برای زوار داشت؛ بلکه دو روز پیش پژوهشگاه فضایی ایران هم برای ارائه وای فای رایگان در مرز مهران، بالن مقیدی که قابلیت انتقال و توزیع اینترنت وای فای تا فاصله‌ی 4 کیلومتری را دارد، راه‌اندازی کرد. این بالن که به صورت مقطعی و با هدف ارتباط رسانی در مواقع بحرانی به فضا پرتاب شد، پس از اتمام کار به زمین هدایت خواهد شد.

تا کنون تنها از تلاش‌های ارگان‌های دولتی ایران سخن گفتیم اما زائران کربلا مسئله را به گونه‌ای دیگر بیان کرده‌اند. تعداد زیادی از این زوار از خدمات وای فای ارائه شده در مسیر راهپیمایی به هیچ عنوان راضی نبودند. برخی از کاربران اپراتورهای ایرانسل و همراه اول نسبت به اینکه نمی‌توانستند با مخاطبان خویش ارتباط برقرار کنند، گلایه داشتند. برخی از زائران هم که به توصیه‌ی مسئول کمیته ارتقای کیفیت ارتباطات عتبات عالیات عمل کرده و سیم‌کارت‌های عراقی خریداری کرده بودند از عدم ارائه خدمات مطلوب ناراضی بودند.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر