آیفون X صدرنشین رقابت دوربین‌های پرچم‌داران اخیر

آیفون X صدرنشین رقابت دوربین‌های پرچم‌داران اخیر

آیفون X، پرچم‌دار اخیر اپل که به مناسبت دهمین سالگرد عرضه آیفون به بازار عرضه شد، با کسب امتیاز 101 از آزمون DxOMark در زمینه عکس‌برداری، جایگاه با کیفیت‌ترین دوربین در این زمینه را به خود اختصاص داد.

امروزه کیفیت دوربین گوشی به یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی تبدیل شده است که هنگام مقایسه و خرید گوشی هوشمند به آن توجه می‌کنیم. طی ماه‌های گذشته در بین پرچم‌داران اخیر گوشی‌های هواوی میت 10 پرو، سامسونگ گلکسی نوت 8، گوگل پیکسل 2 توانستند با گذراندن مراحل مختلف در آزمون معتبر DxOMark، بهترین رتبه در بین دوربین‌های گوشی‌های هوشمند را به دست بیاورند. اما دوربین فوق‌العاده باکیفیت گل سرسبد اپل، آیفون X، عمر پرواز این گوشی‌ها در اوج را به پایان رساند.

آیفون X که به تازگی و با قیمتی نجومی به بازارهای جهانی عرضه شده است، توانسته است با به دست آوردن امتیاز 101 در زمینه عکس‌برداری در آزمون DxOMark، رقبای خود گلکسی نوت 8 و هواوی میت 10 پرو با امتیازهای 100 و 99 را پشت سر بگذارد. بعلاوه آیفون X نه تنها نسبت به سایر پرچم‌داران در زمینه عکس‌برداری بهتر عمل کرده است، بلکه نسبت به آیفون 8 پلاس که به صورت هم‌زمان با آیفون X رونمایی شد هم کیفیت بهتری دارد.

امتیازات کسب شده توسط آیفون X در آزمون DxOMark

اما آیفون X برخلاف کیفیت عالی عکس‌برداری، نتوانسته است در زمینه فیلم‌برداری جایگاه قابل توجهی را به دست بیاورد و بعد از گوگل پیکسل 2 با امتیاز 96 و هواوی میت 10 پرو با امتیاز 91، آیفون X توانسته است با کسب امتیاز 89 در جایگاه سوم قرار بگیرد.

مقایسه امتیازات کسب شده برای ضبط ویدیویی در سه پرچم‌دار آیفون X، هواوی میت 10 پرو و گوگل پیکسل 2

نقاط ضعف و قوت دوربین آیفون X

اگرچه آیفون X توانسته است در زمینه تصویربرداری با کسب امتیاز 101 در جایگاه بهترین دوربین از نظر تصویربرداری قرار بگیرد و از نظر آزمون DxOMark، در زمینه‌های نمایش دقیق رنگ‌ها و جزییات بسیار قوی عمل کرده است و از نظر لنز با گشودگی دیافراگم f/2.4 و لرزش گیر نوری بارها تحسین شده است، اما متأسفانه فوکس خودکار (auto Focus) این گوشی کمی ‌کند عمل می‌کند و قابلیت ثبت تصویر با کیفیت از اجسام متحرک را ندارد به ویژه در شرایطی که نور محیط به اندازه کافی نباشد.

نتیجه کلی مقایسه

اگرچه هنوز هم گوگل پیکسل 2 در کل با کسب امتیاز 98 در صدر جدول است، اما عکس‌برداری دوربین این گوشی با دو امتیاز اختلاف از آیفون X، و یک امتیاز تفاوت با هواوی میت 10 پرو، در رتبه سوم قرار دارد.

رتبه‌بندی کلی کیفیت دوربین‌های سه پرچم‌دار آیفون X، هواوی میت 10 پرو و گوگل پیکسل 2
گوگل پیکسل 2 با امتیاز کلی 98 و امتیاز عکس‌برداری 99
آیفون X با امتیاز کلی 97 و امتیاز عکس‌برداری 101
هواوی میت 10 پرو با امتیاز کلی 97 و امتیاز عکس‌برداری 100

شاید عمر صدرنشینی پیکسل 2 و هواوی میت 10 به یک ماه هم نرسید اما به این دلیل که انتظار نداریم تا آخر سال 2017 گوشی هوشمند قدرتمند دیگری به بازار عرضه شود، پیش‌بینی می‌شود که این جدول تا مدتی بی‌تغییر بماند.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: dxomark


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر