به این دلایل خرید آیفون 7 عاقلانه تر از خرید آیفون 10 است

به این دلایل خرید آیفون 7 عاقلانه تر از خرید آیفون 10 است

مهم‌ترین دلیل برای خرید آیفون 7، در نظر گرفتن قیمت مدل‌های سال جاری و از طرفی کاهش قیمت محصولات سال 2016 به خاطر عرضه آن‌ها است. قیمت آیفون ایکس هزار دلار است و هر کسی توانایی پرداخت چنین مبلغی برای خرید یک گوشی هوشمند را ندارد. اگر تصمیم به خرید آیفون 8 پلاس داشته باشید، می‌توان در مورد قابلیت‌های جدید به کار رفته در آن بیشتر بحث کرد، اما آیفون 8 تفاوت آن‌چنان زیادی با مدل هم‌رده خود در سال 2016 ندارد. در ادامه دلایلی را مرور خواهیم کرد که با استدلال به آن‌ها، خرید آیفون 7 نسبت به صرف هزینه بیشتر نسبت به خرید آیفون 8 و 10 عاقلانه‌تر است.

مهم‌ترین دلیل برای خرید آیفون 7، در نظر گرفتن قیمت مدل‌های سال جاری و از طرفی کاهش قیمت محصولات سال 2016 به خاطر عرضه آن‌ها است. قیمت آیفون ایکس هزار دلار است و هر کسی توانایی پرداخت چنین مبلغی برای خرید یک گوشی هوشمند را ندارد. اگر تصمیم به خرید آیفون 8 پلاس داشته باشید، می‌توان در مورد قابلیت‌های جدید به کار رفته در آن بیشتر بحث کرد، اما آیفون 8 تفاوت آن‌چنان زیادی با مدل هم‌رده خود در سال 2016 ندارد. در ادامه دلایلی را مرور خواهیم کرد که با استدلال به آن‌ها، خرید آیفون 7 نسبت به صرف هزینه بیشتر نسبت به خرید آیفون 8 و 10 عاقلانه‌تر است.

سنسور اثر انگشت امنیت بیشتری نسبت به فیس آی دی دارد

تمامی گوشی‌های ساخت شده از سال 2015 به بعد شرکت اپل به سنسور اثر انگشت تاچ آی دی مجهز شده‌اند. این قطعه نه تنها می‌تواند به شکل بیومتریک به عنوان کلیدی برای ورود به محیط کاربری عمل کند، بلکه می‌توان از آن برای احراز هویت در جهت پرداخت با سرویس اپل پی نیز استفاده کرد. تاچ آی‌دی عنصری شناخته شده است، اما هنوز مشخص نیست فیس آی‌دی که در آیفون 10 جایگزین تاچ آی‌دی شده است چگونه عمل خواهد کرد. اپل مانورهای تبلیغاتی زیادی را برای معرفی فیس آی‌دی داده است. به طور مثال ساکنین کوپرتینو ادعا می‌کنند آن را کمتر می‌توان نسبت به تاچ آی‌دی فریب داد، می‌تواند در تاریکی عمل کند و می‌تواند تغییرات چهره‌ی شما را درک کند؛ اما ما هنوز نمی‌دانیم در دنیای واقعی و وقتی که میلیون‌ها کاربر از فیس آی‌دی اپل استفاده می‌کنند، عملکرد آن چگونه خواهد بود. تکنولوژی لغزش ناپذیر نیست و غیر ممکن است بخواهیم در مورد عملکرد آن پیش‌بینی کنیم. شما با انتخاب آیفون 8، دیگر ریسک فیس آی‌دی را به جان نخواهید خرید.

خرید اپل آیفون 7 اقتصادی‌تر است

قاب پشتی آیفون 10

قیمت آیفون 8 از 699 دلار آغاز می‌شود که 150 دلار از مبلغ مورد نیاز برای خرید اپل آیفون 7 بیشتر است. قیمت نسخه پایه آیفون 8 پلاس با 100 دلار افزایش به 799 دلار می‌رسد. با در نظر گرفتن قیمت آیفون ایکس، هزینه خرید اپل آیفون 7 دارای قیمت 549 دلار، تقریبا نصف آن تمام می‌شود. عرضه آیفون‌های سال 2017 سبب شده قیمت آیفون 7 پلاس نیز به 669 دلار کاهش پیدا کند. البته، قیمت آیفون 7 و آیفون 7 پلاس نیز همچنان بسیار بالاست، اما هدف مقایسه ما، نشان دادن گران و گران‌تر است!

رنگ‌بندی بیشتر

آیفون 8 در سه رنگ شامل نقره‌ای، طلایی و خاکستری فضایی عرضه می‌شوند و همچنین آیفون ایکس تنها دو رنگ مشکی و سفید دارد. آیفون 7 و 7 پلاس اما هم‌اکنون در شش رنگ موجود است: jet black، مشکی مات، نقره‌ای، طلایی، رز گلد و البته نباید رنگ زیبای قرمز را نیز فراموش کرد. شاید در نگاه اول این دلیل، متقاعد کننده نباشد اما بسیاری از کاربران هستند که به ظاهر و رنگ گوشی خود توجه بسیاری دارند و این مورد برای آن‌ها یک فاکتور مهم برای خرید است.

قاب پشتی آیفون 8 و آیفون 10 شکننده است

قاب پشتی آیفون 8 و آیفون 10 شکننده است

اپل برای اولین مرتبه برای ساخت بدنه آیفون‌های خود از شیشه استفاده کرد که یکی از ملزومات پشتیبانی از شارژ بی‌سیم است؛ اما این کار چند مشکل به وجود می‌آورد. نخستین مورد افزایش وزن دستگاه است. وزن آیفون 8 پلاس از تمامی آیفون‌ها به همین دلیل بیشتر شده است. این گوشی موبایل 202 گرم وزن دارد! همچنین پنل پشتی شیشه‌ای، استعداد بسیار زیادی در جذب اثر انگشت و لکه دارد. همچنین در اثر سقوط، آسیب بسیار زیادی به این بخش وارد خواهد شد، چرا که شدیدا شکننده است.

امکان آسیب‌ دیدن نمایشگر در آیفون ایکس نیز بالاست، چرا که اپل برای نخستین دفعه از طراحی بدون حاشیه در آن استفاده کرده است؛ اما خرید اپل آیفون 7، برای افرادی که گوشی موبایلشان بیشتر در معرض آسیب‌دیدگی و سقوط قرار دارد، انتخابی عاقلانه‌تر است. فریم آیفون 7، آیفون 7 پلاس و محصولات سری 6 اپل همگی از آلومینیوم ساخته شده است، پس تنها دغدغه، حفظ سلامت نمایشگر است و در صورت سقوط برای بدنه اتفاقی رخ نخواهد داد. از طرفی دیگر آثار لک کمتر بر روی پنل پشتی فلزی آیفون‌های سال 2016 باقی می‌ماند.

سنسور دوربین آیفون 7 پلاس و 8 پلاس تقریبا یکسان است

سنسور دوربین آیفون 7 پلاس و 8 پلاس تقریبا یکسان است

دوربین‌های عقب در آیفون 7 و 8، عملکرد بسیار خوبی دارند اما در مدل‌های پلاس و ایکس که دارای دوربین دوگانه هستند، شما می‌توانید بدون افت کیفیت زوم نمایید و یا امور دیگری را انجام دهید که آیفون‌های 7 و 8 نمی‌توانند. در تصویر بالا مشخصات دوربین هر سه مدل مورد بحث مشاهده است، همان طور که می‌بینید تمام سه سیستم دوربین‌ها از نظر سخت افزاری تقریباً یکسان هستند. آیفون‌های جدیدتر دارای slow sync، فلاش True Tone بهتر برای ثبت تصاویر مطلوب‌تر می‌باشند و درنهایت آیفون ایکس که دارای گشادگی دریچه دیافراگم متفاوت و ضریب درجه اف 2.4 است. تنها تفاوت چشم گیر در اینجا این است که دوربین عقب آیفون ایکس دارای تثبیت کننده تصویر نوری یا OIS برای هر دو لنز wide angle و telephoto است که کمک می‌کند تا بتوان تصاویر و ویدیوهای واضح‌تری ثبت نمود. آیفون 7 و 8 پلاس داری OIS تنها بر روی لنز wide angle است و نه telephoto. این‌ها در تجربه‌ کاربر تاثیر بسیار زیادی نمی گذارد و نمی‌شود گفت که صاحبان آیفون 7 پلاس، چیز بزرگی را از دست داده‌اند.

دوربین سلفی یکسان

دوربین سلفی هر 3 مدل آیفون 7، آیفون 8 و آیفون 10 قادر هستند تصاویری با کیفیت یکسانی ثبت کنند. بر این اساس هر سه مدل از دوربین 7 مگاپیکسلی سلفی بهره می‌برند که گشودگی لنز آن‌ها f/2.2 است و قادر به فیلم‌برداری با کیفیت 1080p هستند. البته در آیفون 10 برای اولین بار، حالت پرتره در دوربین سلفی نیز فعال شده است. در این حالت، دوربین جدید TrueDepth قادر است سوژه را از پس‌زمینه‌ تصویر جدا و افکت بوکه یا افکت‌های نورپردازی را روی تصویر اعمال کند.

لوازم جانبی گران قیمت

لوازم جانبی گران قیمت

هرچند گوشی آیفون 10 از شارژرهای وایرلس تحت استاندارد QI پشتیبانی می‌کند، با این حال از آنجا که محصولات اپل همیشه وقت با فناوری‌های همه‌گیر سازگاری نداشته‌اند، این شرکت چندین پد شارژ بی‌سیم Qi متفرقه را معرفی کرده است و اگر می‌خواهید از شارژ سریع بهره‌مند شوید نیز شما باید هزینه‌ای بین 25 الی 75 دلار را برای خرید یک کابل لایتنینگ به یواس‌بی سی و یک شارژر یواس‌بی سی انجام دهید.

قابلیت‌های یکسان در پلتفرم IOS

مهم نیست که شما آیفون 7، 8 و یا ایکس را خریداری می‌کنید، در مجموع با خرید هر کدام از این گوشی‌ها در واقع به یک اکو سیستم درجه اول اپل و به‌روزرسانی‌های آن و همچنین App Store دسترسی پیدا می‌کنید. از آن جایی که تمام گوشی‌های سری 7، 8 و آیفون ایکس iOS 11 را می‌توانند اجرا نمایند، همه آن‌ها بسیار مشابه با یکدیگر عمل و رفتار می‌کنند و شما به سختی متوجه اختلاف بین کار کرد آیفون 7 و 8 هستید.

اگر تا به این جای مقاله هنوز هم بین انتخاب آیفون 7 و 8 و ایکس دو دل هستید، می‌توانید از ابزار مقایسه اپل استفاده کنید؛ اما اگر حقیقت را بخواهید، آیفون 8 اساساً کمی سریع‌تر از آیفون 7 است. با این حال آیا شما حاضر هستید چیزی در حدود 150 دلار را برای این تغییرات صرف کنید؟ همه چیز را خودتان امتحان کنید، به نظر می‌رسد چیزی مثل شارژ بی‌سیم هنوز ارزش خرید نداشته باشد، منتظر بمانید تا سیستم‌های شارژ بهتر، ارزان‌تر و همه گیر تر شوند، برای مثال این بازار در سال آینده به مراتب بهتر خواهد بود. اگر شما قصد خرید آیفون ایکس را دارید، یک سوال را از خود بپرسید که آیا صرف هزینه برای خرید برخی از ویژگی‌های هیجان انگیز ارزش تقریباً دو برابر قیمت آیفون 7 را دارد؟

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

علی

سه‌شنبه, 04 شهریور 1399

من می خواهم بخرم اما نمی دونم کدام یک بهتر است لطفا کمکم کنید

پاسخ

علی جمک

پنج‌شنبه, 24 مهر 1399

داداش ۱۰۰ درصد آیفون ۱۰ بهتره چون فیس ایدی داره سرعت بالاتر و... اینایی که تو این سایت خوندی چرت و پرته

alireza saeb

یک‌شنبه, 14 دی 1399

دقیقا راست میگه اگه پوا آیفون ایکسو داری برو همینو بخر داداش

ثبت نظر