ال گور برای حل بحران آب‌وهوا از دنیای تکنولوژی درخواست کمک کرد

ال گور برای حل بحران آب‌وهوا از دنیای تکنولوژی درخواست کمک کرد

تکنولوژی دنیا را به جایی بهتر تبدیل کرده است. به پناهنده‌ها کمک می‌کند بهتر خود را به جامعه جدید عادت دهند، به افراد معلول کمک می‌کند تا راحت‌تر کارهای خود را انجام دهند و در کل باعث می‌شود انسان‌ها به هم نزدیک‎تر شوند.

ال گور معتقد است که حال نوبت آن رسیده که تکنولوژی صرف بحران آب‌وهوا شود.

او در مراسم Web Summit که بزرگ‌ترین کنفرانس تکنولوژی اروپاست گفت که هدف من این است که شما هم جزئی از راه حل برای رفع مشکل تغییرات آب‌وهوایی باشید چرا که تاثیر شما از هر گروهی در دنیا بیشتر است.

ال گور که در زمان بیل کلینتون معاون رئیس جمهور بود یکی از بزرگ‌ترین فعالان محیط زیست است. او که تهیه کننده‌ی مستند «یک حقیقت تلخ» و رئیس شرکت Generation InvestmentManagement است معتقد است که تغییرات آب‌وهوایی شروع شده است.

هوش مصنوعی، آموزش ماشینی و اینترنت اشیا تکنولوژی‌هایی است که گور معتقد است به نسل‌های آینده کمک می‌کند تا از سیاره زمین بهتر مراقبت کنند.

یکی از مواردی که تکنولوژی می‌تواند در آن نقش پررنگی داشته باشد ساخت منابع انرژی جایگزین از جمله انرژی خورشیدی، بادی و ذخیره سازی باتری است. خوشبختانه قیمت نیروی خورشیدی آنقدر پایین آمده که در بعضی از نقاط دنیا از دیگر انواع نیروی برق ارزان‌تر است.

ال گور گفت که «تکنولوژی به ما کمک می‌کند تا برای تولید برق سوخت‌های فسیلی جایگزین یافته و از منابع پایدار استفاده کنیم. ما می‌توانیم این کار را با سیستم حمل و نقل شروع کرده و اتومبیل‌های الکتریکی را جایگزین اتومبیل‌های معمولی کنیم.»

البته ال گور نه تنها نگران محیط زیست است بلکه نگران تجارت خودش هم هست. گروه او یک شرکت تولید انرژی خورشیدی در آفریقا و همچنین شرکت و استارت‌آپ‌ در تایوان دارند.

زندگی پس از توافق پاریس

گور بارها اعلام کرده که دیگر هیچ‌گاه در دنیای سیاست پا نمی‌گذارد اما هنگامی که صحبت از توافق پاریس شد او به شدت از خروج ایالات متحده از این قرارداد انتقاد کرد.

ایالات متحده هنوز هم تا سال 2020 در این معاهده باقی خواهد ماند. ال گور درباره‌ی این موضوع اظهار داشت که اگر رئیس‌جمهور عوض شود ایالات متحده دوباره به این توافق نامه باز خواهد گشت.

او گفت که با کمک شرکت‌ها و دیگر مسئولین ایالات متحده برخلاف اقدام دونالد ترامپ همه‌ی تلاشش را برای پایبند بودن به این توافق نامه به کار خواهد بست. اما مشکل اینجاست که حتی اگر همه به این قرارداد پایبند باشند باز هم برای نجات بحران موجود کافی نیست.

اینجاست که دنیای تکنولوژی می‌تواند کمک رسان باشد.

گور به کارآفرینانی که در کنفرانس حضور داشتند گفت که سرمایه‌گذاران بسیار زیادی در دنیا هستند که هدفشان به ناگهان ثروت‌مند شدن نیست، بلکه می‌خواهند تغییری بزرگ را در دنیا ایجاد کنند، گرچه بازار انرژی‌های تجدیدپذیر به شدت در حال رشد است و همه از آن سود خواهند برد.

 

 

منبع خبر: cnet

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر