بهترین آنتی‌ویروس‌های رایگان

بهترین آنتی‌ویروس‌های رایگان

بیشتر کاربران کامپیوتر می‌دانند که برای محافظت از دستگاه خود به آنتی‌ویروس نیاز دارند. در حالی که برنامه‌های آنتی‌ویروس رایگان بسیار زیادی موجود است بیشتر آن‌ها پس از مدتی مدام از شما می‌خواهند که برای به‌روزرسانی پول پرداخت کنید و یا چند افزونه که به آن‌ها نیازی ندارید را روی مرورگر خود نصب کنید. 

به همین منظور ما چند آنتی‌ویروس رایگان که با نصب چیزهای بی‌مورد شما را آزار نمی‌دهند را به شما معرفی می‌کنیم. 

1- Windows Defender

با آنتی‌ویروس پیش‌فرض ویندوز10 شروع می‌کنیم. در ابتدا Windows Defender مشکلاتی داشت اما حال به یک آنتی‌ویروس بسیار خوب تبدیل شده است. 

یکی از دلایل خوب بودن آن نبود صفحات تبلیغاتی است. نسخه حرفه‌ای برای  Windows Defender وجود ندارد به همین دلیل هیچ گاه هیچ صفحه‌ای که از شما بخواهد اپلیکیشن خود را به آن ارتقا دهید باز نخواهد شد. Windows Defender ساکت می‌نشیند و کارش را انجام می‌دهد و فقط وقتی مشکلی پیش می‌آید به شما خبر می‌دهد. درضمن این اپلیکیشن هیچ پیشنهاد خاصی نیز برای پرداخت پول به شما نمی‌کند. 

antivirus

 

Windows Defender از طریق آپدیت ویندوز به روز رسانی می‌شود که در ویندوز10 به صورت خودکار انجام می‌شود. برای کاربرانی نسبتاً حرفه‌ای Windows Defender آنتی‌ویروس بسیار خوبی است. 

2- Sophos Home

Sophos در دنیای آنتی‌ویروس نامی شناخته شده نیست اما اپلیکیشنی بسیار خوب است. پیش از دانلود آنتی‌ویروس باید یک حساب کاربری باز کنید که کاملاً ارزشش را دارد. این اپلیکیشن کمی سنگین است، به همین دلیل نصب آن ممکن است چند دقیقه طول بکشد. 

antivirus

 

وقتی که Sophos نصب شد می‌بینید که چقدر پانل آن ساده است و هیچ تبلیغاتی ندارد. روی  Manage My Security کلیک کنید تا وب‌سایت  Sophos باز شود. در این قسمت با حساب کاربری خود وارد شده و نحوه‌ی اجرای آنتی‌ویروس را تنظیم کنید. تب Configure را باز کنید و فیلتر وب روی کامپیوتر خود تنظیم کنید. شما می‌توانید محتوایی مانند خشونت، الکل و چیزهای دیگر را مسدود کنید. 

antivirus

 

اگر مشکلی با تنظیمات از طریق وب نداشته باشید Sophos یک اپلیکیشن خیلی خوب بدون تبلیغات و چیزهای اضافی است. 

دانلود

3- Immunet

آنتی‌ویروس متن باز ClamAV مدت‌هاست که روی لینوکس موجود است، حال توسعه دهندگان آن را به پلت‌فرم‌های دیگر نیز آورده‌اند. نسخه‌ی ویندوز این اپلیکیشن سال‌هاست که به‌روزرسانی نشده است، اما ClamAV به شما پیشنهاد می‌کند که از Immunet استفاده کنید که یک اپلیکیشن منتشر شده توسط Cisco و ساخته شده با موتور ClamAV است. 

antivirus

 

Immunet نسخه‌ی پرداختنی ندارد در نتیجه هیچ‌گاه دچار نفخ نرم‌افزاری نشده و شما را با تبلیغات آزار نمی‌دهد. چیزی که این آنتی‌ویروس را منحصربه‌فرد می‌کند مبتنی بر جامعه بودن آن است. در نتیجه اگر ویروسی را روی سیستم یک نفر بیابد آن را به صورت خودکار روی دستگاه هرکسی که از Immunet استفاده می‌کند مسدود می‌کند. درضمن این اپلیکیشن بسیار سبک است. 

دانلود

4- Bitdefender Antivirus Free

Bitdefender  یک آنتی‌ویروس بسیار خوب برای تازه‌کارهاست. این اپلیکیشن گزینه‌های زیادی ندارد که شما را گیج کند و مانند هر آنتی‌ویروس خوب دیگر یک گوشه ساکت نشسته و از کامپیوتر شما محافظت می‌کند. درضمن هنگام نصب نیز چیزهای اضافی روی دستگاه شما نصب نمی‌شود. 

antivirus

 

پس از نصب Bitdefender باید یک حساب کاربری بسازید. حتی اگر گزینه‌ی  Not Now را انتخاب کنید تا زمانی که حساب کاربری نسازید این اپلیکیشن کار نمی‌کند. اگر نمی‌خواهید ایمیل‌های این آنتی‌ویروس به حساب کاربری اصلی شما برود می‌توانید یک ایمیل جدید و مخصوص همین اپلیکیشن بسازید. 

antivirus

 

وقتی که Bitdefender را فعال کردید روی آیکون چرخ دنده در بالای پنجره کلیک کرده و Account info را انتخاب کنید. گزینه‌ی Display notifications with special offers را غیر فعال کنید تا پاپ‌-آپ‌های نسخه‌ی خریدنی Bitdefender نشان داده نشوند. پس از آن دیگر چیزی مزاحم شما نمی‌شود. 

دانلود

5- Panda Free Antivirus

Panda آنتی‌ویروس شخص ثالث بسیار خوبی است. این اپلیکیشن دارای چند پیشنهاد ویژه هنگام نصب است و باید تبلیغات آن را غیر فعال کنید، اما آنقدر این کار ساده است که ما تصمیم گرفتیم این آنتی ویروس را در لیست خود جای دهیم. 

وقتی که این اپلیکیشن را نصب می‌کنید حتماً تیک سه گزینه‌ی زیر را بردارید تا افزونه‌ی مرورگر بی مصرف Panda را نصب نکنید و صفحه‌ی خانه و موتور جست‌وجوی شما تغییر نکند. وقتی که Panda را باز کردید از شما خواسته می‌شود که یک حساب کاربری بسازید اما اپلیکیشن بدون آن نیز خوب کار می‌کند و لزوماً نیازی نیست که یک حساب بسازید. 

antivirus

 

وقتی که پاندا را نصب کردید باید با استفاده از تنظیمات چیزهای آزار دهنده را ببندید. اپلیکیشن را باز کرده و روی آیکون Menu در سمت چپ بالای پنجره کلیک کنید. گزینه‌ی Settings را انتخاب کرده و تب General بروید. تیک گزینه‌‌های Show Panda news وShow relevant security news را بردارید. 

antivirus

 

پس از انجام کارها دیگر تنها درصورتی صدایی از Panda درمی‌آید که به مشکلی بربخورد. درضمن Panda تبلیغات ندارد و از آنجایی که یک آنتی‌ویروس مبتنی بر فضای ابری است بسیار سبک است. 

دانلود

6- Avira

Avira یکی از بزرگ‌ترین آنتی‌ویروس‌های دنیاست. تا زمانی که چیزهای اضافه‌ی آن را نصب نکنید آنتی‌ویروسی بسیار سبک است. با این حال بعضی از کاربران گزارش کرده‌اند که گاهی اوقات Avira برای محصولات خریدنی خود تبلیغ می‌کند. 

وقتی که به صفحه‌ی دانلود Avira می‌روید حتماً Free Antivirus را دانلود کنید نه Free Security Suite را، چرا که گزینه‌ی دوم پر از مواردی است که هیچ نیازی به آن‌ها ندارید. 

antivirus

 

هنگام نصب Avira چیزهای اضافی آن را نصب نکنید و هیچ کدام از گزینه‌هایی مانندAvira Safe Shopping و  Avira System Speedup را انتخاب نکنید. شما می‌توانید گزینه‌ی Skip all را انتخاب کرده و صبر کنید تا نصب انجام گیرد. اگر روی تنظمیات Avira کلیک کنید می‌توانید گزینه‌ی General را انتخاب کرده و Acoustic alerts و Warnings را خاموش کنید. البته این‌ها مورادی است که بهتر است آن‌ها را خاموش نکنید چرا که هشدارهای جدی به شما می‌دهند. 

antivirus

 

متأسفانه شما نمی‌توانید پاپ‌-آپ را برای Avira Pro غیر فعال کنید اما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن  BgPKiller آن را مسدود کنید. این ابزار کوچک تبلیغات Avira را پیش از آن که آن‌ها را ببینید مسدود می‌کند. 

دانلود

مروری بر آنتی‌ویروس‌ها 

دوتا از بزرگ‌ترین آنتی‌ویروس‌ها، AVG و Avast در این لیست موجود نیستند، به این دلیل که این دو اپلیکیشن پر از تبلیغات به درد نخور در نسخه‌ی رایگان خود هستند و اگر به دنبال یک آنتی‌ویروس هستید که شما را آزار ندهد این دو مورد برای شما مناسب نیستند. 

بعضی‌ها معتقدند که آنتی‌ویروس‌های شخص ثالث کاملاً رایگان خوب نیستند چرا که می‎توانند شما را ردیابی کنند، افزونه‌ی مرورگر به دستگاه شما اضافه کنند و امنیت دستگاه شما را از بین ببرند، البته به این صورت نیست، چرا که این تعریف بیشتر برای یک بدافزار مناسب است تا یک آنتی‌ویروس. 

اگر ویندوز10 دارید بهترین گزینه برای شما  Windows Defender است. چرا که مطمئن است و برای به‌روزرسانی از شما پول دریافت نمی‌کند، هیچ تضمینی نیست که دیگر موارد این لیست روند خود را تغییر نداده و از شما درخواست پول نکنند. 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


8 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

سینا دیداری

شنبه, 20 آبان 1396

کسپرسکی با مشکل مواجه شده و کاربرهاش دارن میان سمت برندهای مطرح امنیتی و شرکت دورانتاش . برای همین به شدت شروع کرده تبلیغات روی ضد ویروسهای رایگان . کسپرسکی به این معتقده کاربر ایرانی هر چی میخواد مصرف کنه فقط نباید سراغ شرکت دورانتاش و برندهای پیشرو و مطرح امنیتی بره . چون دیگه نمیتونه به اون کاربر چیزی بفروشه

پاسخ

Amir

یک‌شنبه, 21 آبان 1396

کسپراسکی نسخه رایگان برای من خیلی عالی عمل می کنه) به شرطی که مطمئن باشیم که جاسوسی نمی کنه!

پاسخ

مریم قلی

یک‌شنبه, 21 آبان 1396

آویرا برعکس اون چیزی که به نظر میرسه خیلی هم سنگینه و بعد از مدتی خودش هم قاطی میکنه و با آپدیت و نصب مجدد هم درست نمیشه! جالبه که همیشه هم بعد از مدتی روی گزینه آپدیت شدنش قاطی میکنه! ساپورت آنلانشونم من باهاشون تماس گرفتم انگلیسی بلد نبود!! و گفت مثلا فردا ساعت فلان با پشتیبانی تماس بگیر!!

پاسخ

پرویز

یک‌شنبه, 21 آبان 1396

سلام، چرا ترجمه‌های سایت فیسیت نسبت به سایت منبع، ناقص است. مثلاً لینک دانلود آنتی ویروس‌هایی که ذکر کردید در ترجمه وجود ندارد!

پاسخ

مارال رضایی

یک‌شنبه, 21 آبان 1396

لینک دانلود روی فیسیت قرار داده شد.

پاسخ

مارال رضایی

یک‌شنبه, 21 آبان 1396

ما هم به همین دلیل آویرا رو آخر لیست قرار دادیم. هدف ما معرفی آنتی ویروس هایی بود که رایگان هستن و تبلیغات ندارن. به هرحال هرکدوم از این موارد خوبی ها و بدی های خودشونو دارن. اما اگه ویندوز10 دارید Windows Defender بهترین و بی آزار! ترین آنتی ویروس برای شما هستش

پاسخ

مارال رضایی

یک‌شنبه, 21 آبان 1396

هیچ وقت هیچ backdoor ی توی محصولاتشون پیدا نشده ولی خب نمیشه از چیزی مطمئن بود! امیدواریم که نباشن

پاسخ

پرویز

چهارشنبه, 01 آذر 1396

اتفاقاً Avira Free Antivirus 2018 و Kaspersky Anti-Virus Free و Avast Free Antivirus بر خلاف آنچه که بیان کردید جزو سه آنتی ویروس رایگان و برتر در دنیا هستند و باید در صدر لیست قرار بگیرند.

پاسخ

ثبت نظر