اندروید به فکر سلامت باتری گوشی‌های هوشمند افتاده است

اندروید به فکر سلامت باتری گوشی‌های هوشمند افتاده است

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که کاربران گوشی‌های هوشمند با دستگاه‌های خود دارند، به باتری و میزان نگهداری شارژ آن برمی‌گردد. اما همیشه مشکل از باتری گوشی و کیفیت آن نیست بلکه در بسیاری از مواقع مشکل از برنامه‌هایی است که دائماً در حال اجرا هستند و باتری مصرف می‌کنند که البته کاربر از وجود آن‌ها اطلاعی ندارد.

خوشبختانه، توسعه‌دهندگان سیستم‌عامل اندروید در نسخه 8.1 اوریو، قابلیتی برای تشخیص و معرفی برنامه‌هایی از این دست که عملاً از رفتن گوشی به حالت خواب عمیق (Deep Sleep) جلوگیری می‌کنند را در اختیار کاربر قرار داده است. بعلاوه دلیل استفاده بیش از حد باتری و فعالیت مداوم اپلیکیشن را هم مشخص می‌کند. برای نمونه برنامه‌هایی که بر اساس موقعیت مکانی کار می‌کنند دائماً با استفاده از GPS به موقعیت مکانی کاربر دسترسی پیدا می‌کنند بنابراین همواره در حال فعالیت و اجرا هستند پس بی‌دلیل باتری مصرف می‌کنند.

نحوه‌ی دسترسی به این قابلیت

برای دسترسی به این قابلیت وارد بخش تنظیمات گوشی خود شوید و حالا در قسمت باتری می‌توانید برنامه‌هایی که برای باتری مضر هستند و با علامت قرمز رنگ باتری مشخص شده‌اند را ببینید. حالا به راحتی می‌توانید با ضربه زدن روی برنامه، از اجرای دائمی آن جلوگیری کنید و یا دسترسی برنامه به سرویس‌هایی همچون GPS را غیر فعال کنید.

نحوه‌ی دسترسی به برنامه‌های باتری خور

نحوه‌ی دسترسی به برنامه‌های باتری خور

اگرچه تا کنون هم برنامه‌های زیادی وجود داشت که دقیقاً همین کار را برای کاربر انجام می‌داد اما نکته جالب این است که حالا خود توسعه‌دهندگان سیستم‌عامل اندروید به فکر ارائه قابلیتی برای رفع این مشکل افتاده‌اند تا همه‌ی کاربران به راحتی و بدون نیاز به برنامه‌های جانبی بتوانند سلامت باتری گوشی خود را تأمین کنند.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: phonearena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر