هرآنچه در رابطه با گوشی پرچمدار وان پلاس 5T میدانیم

هرآنچه در رابطه با گوشی پرچمدار وان پلاس 5T میدانیم

گوشی‌های بالا رده وان پلاس با عنوان «قاتل پرچم‌داران» شناخته می‌شوند؛ چرا که این گوشی‌های معمولاً از مشخصات سطح بالایی برخوردارند و اغلب برچسب‌های قیمتی مقرون به صرفه‌ای با خود حمل می‌کنند. همین امر باعث شده کمپانی وان پلاس که خود یکی از شرکت‌های تابعه اوپو است، در چند سال اخیر به موفقت چشمگیری دست پیدا کند. این شرکت به لطف گوشی‌های بسیار باکیفیت و صدالبته ارزان قیمت خود نه تنها در کشور چین، بلکه در بسیاری از بازارهای شناخته شده همچون بازار کشور خودمان عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشته است.

گوشی‌های بالا رده وان پلاس با عنوان «قاتل پرچم‌داران» شناخته می‌شوند؛ چرا که این گوشی‌های معمولاً از مشخصات سطح بالایی برخوردارند و اغلب برچسب‌های قیمتی مقرون به صرفه‌ای با خود حمل می‌کنند. همین امر باعث شده کمپانی وان پلاس که خود یکی از شرکت‌های تابعه اوپو است، در چند سال اخیر به موفقت چشمگیری دست پیدا کند. این شرکت به لطف گوشی‌های بسیار باکیفیت و صدالبته ارزان قیمت خود نه تنها در کشور چین، بلکه در بسیاری از بازارهای شناخته شده همچون بازار کشور خودمان عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشته است.

آخرین گوشی این شرکت با نام وان پلاس 5 ویژگی‌های کم نظیری دارد. اسنپ‌دراگون 835 در کنار 8 گیگابایت حافظه رم و دوربین دوگانه مجموعه‌ای را تشکیل داده که در کمتر گوشی هوشمندی شاهد آن هستیم؛ اما پرچم‌دار امسال وان پلاس یک ویژگی مهم را کم دارد و آن نمایشگر تمام صفحه است. بسیاری از بازیگران بزرگ بازار موبایل امسال همچون گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8 سامسونگ، ال‌جی وی 30 و آیفون ایکس اپل با یک صفحه‌نمایش بدون حاشیه تمام صفحه خودنمایی می‌کنند و مسلما برای سازنده قاتل پرچم‌داران تأسف‌آور است اگر یک گوشی پرچم‌دار مجهز به نمایشگر تمام صفحه نداشته باشد.

همین موضوع باعث گردیده تا شایعاتی مبتنی بر احتمال عرضه نسخه ارتقا یافته وان پلاس 5 با نام وان پلاس 5 تی منتشر شود. البته توجه داشته باشید، در صورت عرضه گوشی مذکور، این اولین باری نیست که کمپانی وان پلاس در یک سال دو گوشی بالا رده را به بازار عرضه می‌کند. این اتفاق سال گذشته نیز رخ داد و به فاصله تنها چند ماه از عرضه وان پلاس 3 تی، مدل وان پلاس 5 معرفی گردید. به نوعی وان پلاس هم سیاست ال‌جی را دنبال می‌کند، به طوری که اولین پرچم‌دار را با قابلیت‌های حداقلی و دومین پرچم‌دار را با تجهیز به آخرین فناوری‌های موجود در یک سال به بازار عرضه می‌کند.

با استدلال‌های فوق، بایستی منتظر از راه رسیدن گوشی فوق‌العاده‌ای از سوی وان پلاس باشیم که بتواند در برابر قدرتمندانی همچون آیفون 10، ال‌جی وی 30، میت 10 پرو و گلکسی نوت 8 قد علم کند. در چند وقت اخیر تصاویر رندر شده و واقعی از گوشی ناشناخته‌ای با برند وان پلاس منتشر شده که شایعات مذکور را تقویت می‌کند و تقریبا مطمئن هستیم که در آینده‌ای نه چندان دور شاهد معرفی گوشی جدیدی با نام وان پلاس 5 تی یا عنوان دیگری از سوی وان پلاس خواهیم بود.

نمایشگر بدون حاشیه

وان پلاس 5 تی

سال گذشته تفاوت بین وان پلاس 3 و وان پلاس 3 تی آن‌قدر کم بود که گاهی این‌طور القا می‌کرد که وان پلاس می‌خواهد یک دستگاه را برای باگ‌های دستگاه قبلی عرضه کند اما امسال اوضاع متفاوت است. وان پلاس 5 تی یک تغییر بزرگ به اسم نمایشگر بدون حاشیه خواهد داشت، هرچند که عنوان نمایشگر کم حاشیه برای آن بهتر است.

جدیدترین رندر منتشر شده منتسب به گوشی مورد بحث به وضوح نشان می‌دهد که وان پلاس 5 تی با یک نمایشگر تمام صفحه وارد بازار خواهد شد، نمایشگری که احتمالاً از نسبت تصویر 18 به 9 پشتیبانی خواهد کرد. از زمانی که وان پلاس عرضه گوشی‌های هوشمند خود را با مدل وان پلاس وان آغاز کرد، تمامی محصولات این سری به صفحه‌نمایش 5.5 اینچی مجهز بوده‌اند، اما به نظر می‌رسد که این سازنده چینی روال کار خود را تغییر خواهد داد و پرچم‌دار بعدی این شرکت به نمایشگری 6 اینچی تجهیز شود.

به هر حال انتظار می‌رود تا وان پلاس 5 تی کمی شبیه به ویوو ایکس 20 باشد که مدتی است که در چین معرفی شده. برندهای تجاری Vivo و OnePlus هر دو عملا متعلق به شرکت BBK الکترونیک هستند و برخی منابع این چنین حدس زده‌اند که طراحی مرجع OnePlus 5T از Vivo X20 خواهد بود. در همین راستا پیت لائو یکی از مدیران رده بالای وان پلاس، در توئیتی از انعطاف بالای پنل‌های اولد به منظور کاهش ضخامت تلفن‌های هوشمند و انتقال تجربه‌ای بهتر سخن گفته است. علاوه بر این، وی معتقد است فناوری صفحه‌نمایش سامسونگ، بهترین انتخاب برای اپتیک آمولد خواهد بود.

سنسور تشخیص چهره

با کاهش حاشیه نمایشگر در وان پلاس 5 تی، شرکت سازنده سنسور اثر انگشت را به قاب پشتی دستگاه منتقل کرده، با این حال شایعاتی مبتنی بر احتمال تجهیز این دستگاه به سنسور تشخیص چهره 3 بعدی نیز به گوش می‌رسد.

سنسور تشخیص چهره وان پلاس 5 تی

بر اساس پیش‌بینی‌های Ming-Chi Kuo، تحلیلگر شرکت KGI Securities، پس از معرفی فیس آی‌دی از سوی اپل در آی‌فون 10، پیش‌بینی کرده بود که شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های اندرویدی نیز در سال 2018 به مرور زمان سنسور تشخیص چهره را جایگزین سنسور اثر انگشت کنند. اگر شایعات مرتبط با وان پلاس 5 تی به حقیقت تبدیل شود، پیش‌بینی Ming-Chi Kuo زودتر از آنچه انتظار می‌رفت به حقیقت تبدیل خواهد شد؛ هرچند که به نظر می‌رسد وان پلاس هنوز علاقه‌ای به کنار گذاشتن سنسور اثر انگشت ندارد.

دوربین

بر اساس بنچمارک‌های به ثبت رسیده از این محصول، میدانیم دوربین اصلی همچنان دوگانه بوده و رزولوشن آن 16 مگاپیکسل است. البته وضوح تصویر دوربین سلفی از 16 مگاپیکسل در وان پلاس 5 اکنون به 20 مگاپیکسل ارتقا پیدا کرده است. در سوی دیگر از آنجا که وان پلاس رقابت شدیدی با شرکت اپل به راه انداخته، انتظار داریم که دوربین سلفی بسیار باکیفیت وان پلاس، بتواند همچون سنسور سلفی آیفون 10 تصاویر پرتره را ثبت کند.

ویژگی‌های دست نخورده

گوشی وان پلاس 5

در کنار این تفاوت‌ها، بسیاری از امکانات وان پلاس 5 تی با پرچم‌دار قبلی یکسان است؛ پردازنده اسنپ‌دراگون 835، دوربین دوگانه با پشتیبانی از حالت پرتره، باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی و رابط کاربری Oxygen OS بر پایه اندروید ، از مهم‌ترین شباهت‌های وان پلاس 5 تی با وان پلاس 5 هستند. در همین راستا می‌توان به میزان حافظه داخلی و رم این دو موبایل چینی اشاره کرد؛ جایی که وان پلاس 5 تی نیز همانند مدل 5، در دو نسخه 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار خواهد شد.

قیمت و زمان عرضه

جعبه وان پلاس 5 تی

انتظار می‌رود کمپانی وان پلاس در 25 آبان ماه از این گوشی پرچم‌دار جدید قدرت گرفته از اندروید 8 اوریو  پرده برداری کند. از نظر بهای پرداختی نیز ما انتظار قیمت گذاری بین 550 الی 650 دلاری را بسته به ظرفیت و رم دیوایس داریم.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر