گوشی وان پلاس 5 تی، بدون حاشیه جدید چینی معرفی شد

گوشی وان پلاس 5 تی، بدون حاشیه جدید چینی معرفی شد

پس از حرف‌وحدیث‌های فراوان و درز شایعات و تصاویر منتسب به گوشی وان پلاس 5 تی، شرکت چینی وان پلاس سرانجام ساعاتی پیش‌ازاین پرچم‌دار بدون حاشیه نمایشگر با قیمت بسیار رقابتی رونمایی کرد.

پس از حرف‌وحدیث‌های فراوان و درز شایعات و تصاویر منتسب به گوشی وان پلاس 5 تی، شرکت چینی وان پلاس سرانجام ساعاتی پیش‌ازاین پرچم‌دار بدون حاشیه نمایشگر با قیمت بسیار رقابتی رونمایی کرد.

شاید در نگاه اول وان پلاس 5T نسبت به مدل وان پلاس 5 ازنظر ظاهری تغییر چندانی را تجربه نکرده باشد، بااین‌حال شرکت سازنده معتقد است که طراحی آن در بخش ارگونومی بسیار پیشرفت داشته و در دست‌گیری آن بسیار لذت‌بخش‌تر از قبل شده است. در سوی دیگر این گوشی در مدلی خاص با نام Midnight Black عرضه خواهد شد که برخلاف جت بلک آیفون، رنگ مشکی بسیار مات و جذاب‌تری را ارائه می‌کند.

وان پلاس 5 تی

ابعاد وان پلاس 5 تی در مقایسه با وان پلاس 5 تغییر خاصی نداشته، ارتفاع و عرض این گوشی کمی افزایش یافته که در نگاه اولیه به سختی می‌توان آن را تشخیص داد. محسوس‌ترین تغییر ایجاد شده در این گوشی نسبت به وان پلاس 5، کاهش حاشیه و کناره نمایشگر است. البته با کاهش حاشیه نمایشگر در وان پلاس 5 تی، شرکت سازنده سنسور اثر انگشت را به قاب پشتی دستگاه منتقل کرده است.

گوشی وان پلاس 5 تی

این گوشی به صفحه‌نمایش 6 اینچی اولد مجهز شده که بیش از 80 درصد از قاب جلویی را به خود اختصاص داده است. این نمایشگر از رزولوشن 2160 در 1080 پیکسل بهره می‌برد و همان‌طور که اشاره کردیم نسبت تصویر آن 18:9 است. این اولین بار است که وان پلاس در گوشی‌های خود از صفحه‌نمایشی با نسبت تصویر 18:9 استفاده می‌کند. وان پلاس حالت‌های مختلف رنگی را برای انتخاب به ارمغان آورده استو شما می‌توانید از استاندارد sRGB برای رنگ‌های بالانس شده‌ی بیشتر، همچنین استاندارد DCI-P3 و یک حالت جذاب به نام Sunlight استفاده کنید که به شما اجازه می‌دهد در زیر نور آفتاب و بیرون از منزل بتوانید دید مناسبی از صفحه گوشی داشته باشید.

 وان پلاس 5T

دوربین اصلی همچنان دوگانه بوده و رزولوشن آن 20+16 مگاپیکسل است. هر دو این دوربین‌ها از گشودگی دیافراگم f/1.7 برخوردارند. وان پلاس می‌گوید این گوشی نور کم را تشخیص داده و در مواقع مورد نیاز دوربین دوم را فعال می‌کند. سوی دیگر از آنجا که وان پلاس رقابت شدیدی با شرکت اپل به راه انداخته، انتظار داریم که دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی بسیار باکیفیت وان پلاس 5 تی، بتواند همچون سنسور سلفی آیفون 10 تصاویر پرتره را ثبت کند. نکته قابل توجه دیگر آنکه، دوربین سلفی وان پلاس 5 تی می‌تواند چهره کاربر را تشخیص داده و مانند یک سنسور تشخیص هویت عمل کند! در حالی که اپل از یک سنسور تقریبا عریض و طویل نسبت به ابعاد نمایشگر آیفون 10 در جهت ابزار بیومتریک ورود به محیط کاربری بهره برده، وان پلاس 5 تی می‌تواند با دوربین 16 مگاپیکسلی خود این کار را انجام دهد؛ ازاین‌رو دیگر نیاز به اشغال فضایی از نمایشگر نیست.

اسمات فون وان پلاس 5T

فارغ از قابلیت‌های ارتقا یافته، برخی مشخصات این گوشی با وان پلاس 5 یکسان است. پردازنده اسنپ‌دراگون 835، دوربین دوگانه با پشتیبانی از حالت پرتره، باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی و رابط کاربری Oxygen OS بر پایه اندروید، از مهم‌ترین شباهت‌های وان پلاس 5 تی با وان پلاس 5 هستند. در همین راستا می‌توان به میزان حافظه داخلی و رم این دو موبایل چینی اشاره کرد؛ جایی که وان پلاس 5 تی نیز همانند مدل 5، در دو نسخه 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار خواهد شد. طبق اعلام شرکت سازنده، این محصول قرار است با قیمت پایه 500 دلاری به بازار عرضه شود که در مقایسه با مدل پیش‌فرض وان پلاس 5، تنها 20 دلار گران قیمت‌تر است.

  • صفحه‌نمایش: 6.01 اینچی آمولد با وضوح 1080×2160، تراکم 401 پیکسل در هر اینچ، پوشش محافظ گوریلا گلس 5
  • تراشه: اسنپ‌دراگون 835
  • حافظه رم: 6 گیگابایت / 8 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 64 گیگابایت / 128 گیگابایت
  • دوربین اصلی: 16 + 20 مگاپیکسل با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7، فوکوس خودکار تشخیص فاز، تثبیت‌کننده الکترونیکی تصویر (EIS)، فلاش ال ای دی دوگانه، فیلم‌برداری 4K
  • دوربین دوم: 16 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0، اچ دی آر خودکار، تثبیت‌کننده الکترونیکی تصویر
  • باتری: 3300 میلی‌آمپر ساعتی
  • شبکه و اتصالات: بلوتوث 5.0، وای‌فای، یواس‌بی نوع C
  • سیستم نرم‌افزاری: اندروید 7.1.1 نوقا / OxygenOS 4.7
  • رنگ‌بندی: مشکی (Midnight Black)
  • ابعاد: 156.1 در 75 در 7.3 میلی‌متر / وزن: 162 گرم

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر