3 برتری اصلی گوشی وان پلاس 5T‌ در برابر وان پلاس 5

3 برتری اصلی گوشی وان پلاس 5T‌ در برابر وان پلاس 5

گوشی وان پلاس 5 تی که روز گذشته توسط کمپانی وان پلاس معرفی گردید، برخلاف بسیاری از گوشی‌های پرچم‌دار 2017، باقیمت زیر 700 دلار به بازار عرضه خواهد شد که همین امر می‌تواند آن را به یکی از جدی‌ترین رقبای گران قیمتی همچون نوت 8 یا آیفون 10 تبدیل نماید.

گوشی وان پلاس 5 تی که روز گذشته توسط کمپانی وان پلاس معرفی گردید، برخلاف بسیاری از گوشی‌های پرچم‌دار 2017، با قیمت زیر 700 دلار به بازار عرضه خواهد شد که همین امر می‌تواند آن را به یکی از جدی‌ترین رقبای گران قیمتی همچون نوت 8 یا آیفون 10 تبدیل نماید. البته در نظر داشته باشید که وان پلاس 5 تی صرفا نسخه به‌روز شده و ارتقا یافته وان پلاس 5 که چند ماه بیشتر از عرضه آن به بازار نمی‌گذرد، محسوب می‌شود. ما در مطلبی جداگانه به پرداختیم و در این مطلب قصد داریم تا علاوه بر مقایسه آن با وان پلاس 5، برخی از نقاط وان پلاس 5 تی را هم مرور کنیم.

وان پلاس 5 تی
مقایسه وان پلاس 5 و وان پلاس 5 تی -

محسوس ترین تغییر در وان پلاس 5 تی نسبت به وان پلاس 5 ، در ظاهر این محصول و در واقع استفاده از یک نمایشگر جدید 6 اینچی با نسبت 18:9 فوق عریض است که نسبت به مدل پیشین 15 درصد فضای نمایشگر بیشتری را به همراه دارد، اما در بدنه‌ای هم اندازه با مدل اصلی وان پلاس 5 جای گرفته است. نکته دیگر آنکه علاوه بر کاهش حاشیه بالا و پایین نمایشگر، سنسور اثر انگشت نیز به قاب پشتی منتقل شده است. نمایشگر این گوشی از رزولوشن Full HD بهره می‌برد. همچنین، این نمایشگر که FULL OPTIC AMOLED DISPLAY نام دارد، می‌تواند رنگ‌هایی بسیار غنی را در اختیار کاربران قرار دهد.

در ابتدای استفاده از این گوشی ممکن است محل جدید سنسور اثر انگشت برای برخی از کاربران محل مناسبی نباشد؛ اما برای دستیابی به صفحه‌نمایش بزرگ، حذف دکمه‌ هوم و تغییر محل سنسور اثر انگشت لازم به نظر می‌رسید، اما به صورت کلی این سنسور عملکرد مناسبی داشته و می‌تواند در مدت 0.2 ثانیه اثر انگشت شخص را شناسایی و قفل دستگاه را باز کند. وان پلاس 5 تی نخستین گوشی کمپانی وان پلاس است که در آن از سیستم تشخیص چهره استفاده شده است که این سیستم از صد ویژگی منحصر به فرد موجود در چهره‌ هر شخص برای تشخیص چهره استفاده می‌کند. البته در نظر داشته باشید که برای استفاده از این سنسور، بایستی نمایشگر دستگاه را روشن کنید، با این حال شرکت سازنده مدعیست که این سیستم تشخیص چهره می‌تواند عملیات احراز هویت را در کمتر از 0.5 ثانیه انجام دهد.

دیگر برتری وان پلاس 5 تی نسبت به مدل اصلی، بهره‌مندی از دوربین دوگانه و تجهیز به دوربین سلفی با رزولوشن بالاتر است. به جای آن که از دوربین ثانویه گوشی وان پلاس 5T‌ برای زوم استفاده شود، وان پلاس از یک لنز عریض با گشودگی دیافراگمی بین f/2.6 الی f/1.7 استفاده کرده و آن را به منظور تهیه تصاویر شفاف در شرایط نوری کم تدارک دیده است. در سوی دیگر سنسور 16 مگاپیکسلی، اکنون جای خود را به دوربین 20 مگاپیکسلی داده که به صورت واید می‌تواند تصاویری شفاف ثبت کند. ثبت عکس مناسب در محیط‌های کم نور با استفاده از فناوری جدید و ثبت تصاویر پرتره از جمله مواردی است که دوربین وان پلاس 5T می‌تواند در اختیار شما قرار دهد.

برخی کمبودها

قابلیت‌های بیشتر دوربین

وان پلاس 3 از ماژولی بهره گرفته بود که لنز دوربین را در حین تکان‌ها، ثابت نگه می‌داشت تا عکس لرزش نداشته باشد. در وان پلاس 5 شاهد این ویژگی نبودیم. از قرار معلوم وان پلاس به ثبات نوری تصویر یا همان لرزشگیر اپتیکال اهمیت زیادی نمی‌دهد چراکه این ویژگی در وان پلاس 5T نیز غیبت دارد. وان پلاس 5 در بهترین حالت خود می‌توانست ویدئو‌ها را با رزولوشن 1280 در 720 با سرعت 120 فریم‌ در ثانیه رکورد کند. این ویژگی در نوع خود قابل توجه است اما باز هم نسبت به استانداردهای حال حاضر ضبط اسلوموشن در گوشی‌های پرچم‌دار تفاوت‌های زیادی دارد. گوشی‌های پرچم‌دار امروزی به راحتی از ضبط ویدئو با رزولوشن 1280 در 720 و سرعت 240 فریم در ثانیه بهره ‌می‌گیرند.

قیمت

نسخه 64 گیگابایتی وان پلاس 5T با قیمتی حدود 499 دلار راهی بازار خواهد شد و مدل 128 گیگابایتی این گوشی قیمتی معادل با 559 دلار دارد. با مقایسه قیمت وان پلاس 5T نسبت به سایر گوشی‌های پرچم‌دار باید گفت که این گوشی قیمت معقولی دارد، اما اگر نگاهی به قیمت اولین نسل گوشی وان پلاس داشته باشید متوجه می‌شوید که این گوشی روند افزایش قیمت را در نسل‌های مختلف خود تجربه کرده است و گفته می‌شود که وان پلاس بعدی ممکن است قیمتی حدود 650 دلار داشته باشد. اگر از طرفداران گوشی‌های وان پلاس باشید حتما به خوبی می‌دانید که قیمت کم این گوشی‌ها همیشه به عنوان برگ برنده‌ای در برابر سایر رقبا به حساب می‌آمد و افزایش صعودی قیمت‌ باعث خواهد شد گوشی‌های وان پلاس حرف چندانی به لحاظ قیمت در برابر رقبا نداشته باشند.

گواهینامه عایقی

بر کسی پوشیده نیست که تقریبا تمامی گوشی های پرچمدار و حتی میان رده های 2017 لااقل دارای یک گواهینامه عایقی هستند، به این ترتیب می‌توان گفت ضدآب بودن دیگر یک ویژگی بارز در گوشی‌های پرچم‌دار به حساب نمی‌آید و این روزها به قابلیتی استاندارد در گوشی‌های پرچم‌دار تبدیل شده است. البته وان پلاس در این قسمت خوب عمل نکرده و گوشی جدید این شرکت همچنان از هیچ یک از گواهینامه های عایقی پشتیبانی نمیکند.

قابلیت‌های جانبی بیشتر

حضور اسپیکرهای استریو نیز از آن مواردی است که این روزها در گوشی‌‌های هوشمند رواج زیادی پیدا کرده است، در حال حاضر گوشی‌های سونی دارای اسپیکرهای استریو هستند، آیفون‌های اپل نیز از این اسپیکرها بهره می‌برند. حتی پیکسل 2 و XL 2 هم دارای اسپیکر استریو هستند. به این ترتیب انتظار داشتیم وان پلاس نیز از اسپیکرهای استریو در وان پلاس 5T استفاده کند تا این پرچم‌دار جدید حرف‌های بیشتری در برابر رقبا داشته باشد. همچنین بهتر بود طراحان وان پلاس راهی برای تعبیه سنسور اثر انگشت در زیر پنل نمایشگر پیدا می‌کردند، چراکه طیف وسیعی از کاربران با سنسور اثر انگشت در قاب پشتی میانه خوبی ندارند. درنهایت شاید بتوان از عدم رنگ‌بندی متنوع‌تر به عنوان آخرین کمبود وان پلاس 5 تی نام برد. هرچند رنگ مشکی مات وان پلاس 5 تی می‌تواند هر کاربری را به سمت خود جذب کند، با این حال بهتر بود شرکت سازنده گزینه‌های بیشتری را در برابر علاقه‌مندان به گوشی‌های وان پلاس قرار می‌داد.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید.


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

حسین

شنبه, 27 آبان 1396

توی جدول باتری oneplus 5 رو اشتباه نوشتید 3500 میلی‌آمپر

هر دو گوشی 3300 هستند ...

پاسخ

حسین

شنبه, 27 آبان 1396

درستش نکنید ها چیزی رو که گفتم توی خبر ...

گناه داره اصلا ...

پاسخ

ثبت نظر