باز هم تلگرام در معرض خطر فیلتر شدن قرار گرفت

باز هم تلگرام در معرض خطر فیلتر شدن قرار گرفت

امروزه استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در بین مردم سراسر جهان به شدت رواج یافته است. کشور ما هم از این قضیه مستثنا نیست و شبکه‌های اجتماعی همچون واتس‌آپ و تلگرام بین مردم ایران کاربران بسيار زیادی دارند.

بحث تلگرام با سایر پیام‌رسان‌ها تفاوت زیادی دارد از طرفی این پیام‌رسان تنها برای استفاده‌های شخصی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و به دلیل امکان ایجاد کانال، کاربران زیادی از این شبکه‌ی اجتماعی برای اهداف تبلیغاتی هم استفاده می‌کنند.

چندی پیش سخن از انتقال سرورهای تلگرام به ایران بود که علی‌رغم مذاکرات انجام شده هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است. پس از آن مسئله اعلام جرم دادستان تهران علیه تلگرام پیش آمد. دادستان تهران ارائه خدمات به گروه‌های تروریستی توسط تلگرام و امکان دسترسی ساده به مطالب هرزه‌نگاری، مواد مخدر و ... را دلیل این اعلام جرم اعلام کرده بود. جزییات این خبر را می‌توانید از این لینک بخوانید.

حالا بار دیگر پیام‌رسان تلگرام خبرساز شده است، این بار از طرف دبیر شورای عالی فضای مجازی آن هم به صورت جدی! بنا به گزارشی از انتخاب، دبیر شورای عالی فضای مجازی، دکتر فیروز آبادی، در خصوص فعالیت شبکه‌های پیام‌رسان خارجی گفت:

در صورتی که این پیام‌رسان‌ها سیاست‌های ایران را رعایت نکنند، به ناچار سیاست محدود سازی این شبکه‌ها را در پیش خواهیم گرفت.

وی درباره رمزگذاری شبکه‌های اجتماعی و عدم امکان فیلترینگ هوشمند در این شبکه‌ها گفت:

بسیاری از پیام‌رسان‌ها هم‌اکنون از رمز استفاده می‌کنند و این موضوع امکان پایش را به ما نمی‌دهد، بر این اساس طی مذاکره با پیام‌رسان‌های خارجی مانند تلگرام و اینستاگرام، از آن‌ها خواسته‌ایم قابلیت‌های دیگری ایجاد کنند تا بتوانیم سیاست‌های صیانت از ارزش‌های اسلامی را در شبکه‌های پیام‌رسان محقق کنیم و چنان چه این ملاحظات محقق شود، مشکلی پیش نخواهد آمد اما اگر این شبکه‌ها اقدام جدی به عمل نیاورند ما تدابیر لازم را اتخاذ خواهیم کرد.

دکتر فیروز آبادی در خصوص درخواست‌های ایران از پیام‌رسان‌های خارجی گفت:

درباره شبکه‌های پیام‌رسان خارجی، موضوعات مختلفی را دنبال می‌کنیم از جمله این که اولاً سیاست‌های ایران را رعایت و از انتشار مطالب خلاف اخلاق جلوگیری کنند. همچنین از انتشار مطالبی که نظام اجتماعی را به هم می‌زند و مطالبی که با هدف تخریب منتشر می‌شود، ممانعت کنند. این‌ها موضوعاتی است که هر شبکه خارجی و داخلی که قصد فعالیت در ایران را دارد، باید رعایت کند و اگر این خواسته‌ها تأمین نشود، ما راهی جز اعمال سیاست محدودکنندگی نخواهیم داشت. بر این اساس، به شبکه‌های پرکاربرد توصیه می‌کنیم سرورهایشان را به داخل ایران منتقل یا از سیاست‌های ایران تبعیت کنند.

در انتها وی به کاربران و دارندگان کانال‌های تلگرامی پیشنهاد کرد که:

همچنین تأکید ما به کسانی که کار رسانه‌ای انجام می‌دهند این است که اگر دارنده گروه‌ها و کانال‌هایی با بیش از پنج هزار عضو در شبکه‌های خارجی هستند، به موازات فعالیت در این شبکه‌ها ، در یک پیام‌رسان‌های داخلی نیز فعال باشند تا اگر مجبور به اتخاذ سیاست‌های محدودکنندگی شدیم، لطمه‌ای به کار آنان وارد نشود. درباره انتقال سرور شبکه‌های اجتماعی خارجی به داخل ایران نیز مذاکرات همچنان در حال انجام است.

نظرات خود درباره این موضوع را با ما به اشتراک بگذارید.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.  


10 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

امیر

یک‌شنبه, 28 آبان 1396

کلا از این که همیشه برای هر چیزی به مردم استرس بدن، لذت می برن. خیلی براشون سخته که مردم با خیال راحت از یک چیزی استفاده کنن. کم استرس مسائل اقتصادی و غیره رو داریم، استرس فیلتر شدن سرویسهای اینترنتی هم اضافه شده.

پاسخ

Ehsan

یک‌شنبه, 28 آبان 1396

این همه شبکه اجتماعی یکی دیگه استفاده می کنیم تازه میشه با وارد کردن @socks5 proxy bot از همین تلگرام استفاده کرد نشد هم مشکل نداره یه شبکه دیگه دوران سانسور به پایان رسیده دیگه زمان قاجار نیست بتونید همه چی را از مردم پنهون کنید

پاسخ

وتذدنت

یک‌شنبه, 28 آبان 1396

خیلی زودتر باید تلگرام و اینستاگرام فیلتر کنن
چه فرقی از لحاظ ابتذال بین اینستاگرام و یوتیوب وجود داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ

پوریا

یک‌شنبه, 28 آبان 1396

مشکل از امکاناتی که بوجود اومده نیست
تمامی این امکانات که اومده واسه استفاده ما اومده
حالا ما می‌تونیم ازش استفاده درست کنیم و یا می‌تونیم استفاده نادرست ازش کنیم
بستگی به خودمون داره
کاش ساندکلاد که مرجع اشتراک گذاری صدا
و یوتیوب (YouTube) مرجع اشتراک گذاری ویدیو
از فیلتر در بیاد و در دسترس همه کاربران قرار بگیره

پاسخ

Sir_nicholas

یک‌شنبه, 28 آبان 1396

#استبداد #دیکتاتور

پاسخ

احسان

یک‌شنبه, 28 آبان 1396

فیلتر نمیشه بابا هرزگاهی میان یه شوک فقط میدن فیلتر می کنیمو فلان خخخخخخ اینستا و تلگرام هیچ وقت فیلتر نخواهد شد خیالتون تخت!
خیلی از ای اس پیا بسته انرژی زدن دارن میفروشن (دزدی می کنن!)
اما از نظر جرم شناسی نگاه کنیم وضعیت جامعه خراب شده بیشترین دلیلشم میشه گفت همین دوتان
ولی خیالتون تخت اینا فقط حرف بلدن فیلتر هیچ وقت نمی کنن اینستا و تلگرامو

پاسخ

بهزاد

یک‌شنبه, 28 آبان 1396

کلا اینترنت باید قطع بشه چون فیلتر رو بچه هم میدونه چطوری دورش بزنه.

پاسخ

Sir_nicholas

یک‌شنبه, 28 آبان 1396

شما برگرد برو تو غار زندگی کن بزار نسلت منقرض شه با این طرز فکرت

پاسخ

ناشناس

یک‌شنبه, 28 آبان 1396

فقط بلدن مردم خودشونا چشم و گوش بسته نگه دارن.
نمیذارن با علم بریم جلو. فقط تا میبینن مردم به ی چیزی خوش هستند تندی میگن فیلتر میکنیم. مث شبکه اجتماعی فیس بوک ک زدن فیلتر کردن و یا وی چت ک فیلترش کردن.
سرعت انتقال فایل توی تلگرام خیلی عالی بود. نامردا دیدن پاول دوروف باهاشون راه نمیاد و انتقال سرور به ایران نمیده ، اومدن سرعت تلگرام رو کم کردن !
حالا نه سرعت اینترنت توی ایران زیاده ، میخوان انتقال سرور هم بکنن !
واقعا ک دم پاول دوروف گرم. ک باهاشون راه نمیاد. امیدوارم هیج وقت باهاشون راه نیاد. من ترجیح میدم اطلاعاتم دست پاول دوروف باشه تا این ک بیاد ایران و اینا هررو نظاره گر باشن !!!!!

پاسخ

dariush

سه‌شنبه, 30 آبان 1396

امان از ظلم و فساد و دروغ و دقل بازی .....

پاسخ

ثبت نظر