فیسبوک چگونه باعث موفقیت ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری شد؟

فیسبوک چگونه باعث موفقیت ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری شد؟

در نگاه اول این که برد پاسکال مسئول کمپین دونالد ترامپ در شبکه‌های اجتماعی شد کمی عجیب به نظر می‌رسید. 
پاسکال پیش از آن که به کمپین ترامپ بپیوندد یک موسسه‌ی بازاریابی و توسعه‌ی وب را اداره می‌کرد. 
او در کنفرانس تکنولوژی Web Summit اعلام کرد که این اولین کمپین سیاسی است که او در آن کار کرده بود. او همچنین گفت که دونالد ترامپ نیز پیش از این تا به حال در سیاست نقشی نداشته و به همین دلیل با او راحت‌تر بوده است. 
درحالی که ترامپ به خاطر فعالیت غیر عادیش در توییتر معروف است اما کمپین فیسبوک او عامل اصلی پیروزی‌اش بود. فیسبوک به عنوان یک ابزار بازاریابی و همچنین پول‌سازی برای ترامپ عمل کرد. او توانست در طول این کمپین حدود 250 میلیون دلار سرمایه جمع کند. 
دلیل محبوبیتی که ترامپ توانست در بین مردم عادی پیدا کند و سرمایه‌ای که برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری جمع آوری کرد همه ریشه در شبکه‌های اجتماعی به خصوص شبکه‌ای عظیم مانند فیسبوک دارد که می‌تواند چشم‌انداز سیاسی را به طور کلی تغییر دهد. این موضوع نشان می‌دهد حتی چهره‌های شناخته شده نیز اگر بخواهند موفق شوند باید به شبکه‌های اجتماعی خود توجهی ویژه داشته باشند. 
برای مثال فیسبوک توانست در چند روز اول مسیر انتخابات را به نفع ترامپ تغییر دهد. پاسکال می‌گوید که وقتی در ابتدا کار را شروع کردند با کمبود سرمایه مواجه بودند، درنتیجه باید روشی برای جمع آوری سرمایه از طریق منابع مردمی استفاده می‌کردند. او گفت که فیسبوک به ما این امکان را داد تا جمع کثیری از مردم را در مدت بسیار کوتاهی مطلع سازیم. مردمی که آن‎ها هدف قرار داده بودند به موتوری برای تولید پول تبدیل شدند که به گفته‌ی پاسکال بسیاری از آن‌ها کارمندان فیسبوک بودند. 

برد پاسکال


کارمندان این غول شبکه‌های اجتماعی که نزدیک به دو میلیارد کاربر دارد به پاسکال و گروهش کمک کردند تا دریابند که چگونه می‌توانند از این پلتفرم به نفع خودشان استفاده کنند. 
پاسکال می‌گوید که «کارمندان فیسبوک عضو کمپین نبودند اما حضور پررنگی داشتند. وقتی که میلیون‌ها دلار را در شبکه‌های اجتماعی خرج می‌کنی سروکله افراد زیادی پیدا می‌شود. فیسبوک این پول را می‌خواست. توییتر، اسنپ چت، گوگل و دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز این پول را می‌خواستند.» 
فیسبوک هرگونه همکاری مضاعف را با کمپین ترامپ رد کرده است. فیسبوک می‌گوید که به صورت یکسان از کمپین کلینتون و ترامپ پشتیبانی کرده است و گروهی را به هردو اختصاص داده است. سخنگوی فیسبوک در بیانیه‌ای علام کرد که هردو گروه به ابزارهای مشابه و یکسانی دسترسی داشته اند که ابزارهایی است که در اختیار هر کمپینی قرار داده می‌شود. 
فیسبوک همچنین اعلام کرده که این کمپین‌ها اجازه نداشتند که افرادی را از فیسبوک برای خود به کار گیرند و هیچ کدام از کارمندان فیسبوک به طور کامل در اختیار هیچ کدام از طرفین نبوده اند. 

 

سلاح مخفی دوم 


یک کلیدموفقیت دیگر برای کمپین ترامپ در شبکه‌های اجتماعی تولید 150000 محتوای تبلیغاتی به صورت خودکار در روز اصلی تبلیغات بوده است. این گروه از آموزش ماشینی استفاده کرد تا تبلیغات را در همه‌ی نقاط این شبکه پخش کند. 
این روش به شدت جواب داد و این تبلیغات توانستند بیش از یک دلاری که برایشان هزینه شده بود را برای کمپین به ارمغان بیاورند. 
پاسکال همچنین درمورد Cambridge Analytica صحبت کرد که یک شرکت تحلیل داده است که به خاطر نقشش در انتخابات و تأثیر روسیه در موفقیت ترامپ مورد بازخواست قرار گرفته بود.
پاسکال هرگونه فعالیت غیرقانونی را رد کرد. او گفت که «این شرکت تنها به ما کمک کرد تا چطور از پول و موقعیت خود استفاده کنیم و توصیه‌هایی به آقای ترامپ کرد.»
او می‌گوید «مردم فکر می‌کنند که ما به آن‌ها حقه زدیم، ما تنها مخاطبین مناسب را یافتیم.»
پاسکال هیچ نقشی در فعالیت‌های توییتری ترامپ نداشته و می‌گوید که او به شخصه حساب کاربری توییتر خود را مدیریت می‌کند که البته کاملاً مشخص است. 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: cnet

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر