مشکلات رایج گلکسی نوت 8 و راه حل آن‌ها (قسمت اول)

مشکلات رایج گلکسی نوت 8 و راه حل آن‌ها (قسمت اول)

گوشی نوت 8 در حال حاضر یکی از بهترین گوشی های موجود در بازار است که در مدت عرضه ی آن تا کنون، فروش بسیار خوبی را تجربه کرده است. هر چند که این گوشی از قدرت سخت افزاری بسیار بالایی بهره مند است و می تواند سنگین ترین نیازهای کاربر را هم بدون مشکل برطرف کند، طبیعتاً یک گوشی هوشمند است و مشکلاتی را با خود به همراه دارد. در ادامه در فیسیت همراه ما باشید تا برخی از این مشکلات و راه حل برطرف کردن آنها را مرور کنیم.

گوشی نوت 8 در حال حاضر یکی از بهترین گوشی‌های موجود در بازار است که در مدت عرضه‌ آن تاکنون، فروش بسیار خوبی را تجربه کرده است. هرچند که این گوشی از قدرت سخت‌افزاری بسیار بالایی بهره‌مند است و می‌تواند سنگین‌ترین نیازهای کاربر را هم بدون مشکل برطرف کند، طبیعتاً مشکلاتی را با خود به همراه دارد. در ادامه در فیسیت همراه ما باشید تا برخی از این مشکلات و راه حل برطرف کردن آن‌ها را مرور کنیم.

کمبود فضای ذخیره‌سازی

کمبود فضای ذخیره‌سازی

حتی باوجود حافظه داخلی ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی، باز هم بسیاری از افراد هستند که از کم بودن این ظرفیت شکایت دارند؛ بنابراین، اگر زمانی که در حال دانلود هستید و ناگهان با خطای کافی نبودن حافظه روبرو می‌شوید.

راه حل:

  • اپلیکیشن‌های قدیمی را پاک کنید: احتمالاً زمانی که گوشی هوشمند خود را خریداری کردید، از هیجان زیادی، بسیاری از اپلیکیشن‌ها را در آن نصب کرده‌اید. آن‌ها را حذف کنید. چراکه در صورت نیاز، به راحتی می‌توانید جدیدترین نسخه آن‌ها را دانلود کنید.
  • داده‌ها را به حافظه اس دی منتقل کنید: نوت ۸ سامسونگ از نصب اس دی کارت پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین می‌توانید بسیاری از موارد را به این حافظه منتقل کنید و ظرفیت حافظه داخلی را برای مواردی باقی بگذارید که غیرقابل انتقال هستند. مواردی مثل ویدیوها، عکس‌ها و فایل‌های صوتی، بهترین گزینه برای انتقال به حافظه اس دی هستند. حتی می‌توانید دوربین نوت ۸ را به گونه‌ای تنظیم کنید که عکس‌ها و ویدیوها را مستقیما در حافظه اس دی ذخیره کند. بیشتر اپلیکیشن‌ها را نمی‌توان به این حافظه انتقال داد، با این حال می‌توانید در قسمت تنظیمات آن‌ها، امکان انتقال به حافظه اس دی را بررسی کنید.
  • از تنظیمات Device maintenance استفاده کنید: سامسونگ بخشی را در قسمت تنظیمات استفاده کرده که برای مدیریت حافظه ذخیره‌سازی استفاده می‌شود. این حالت در زیرمجموعه Device Maintenance در قسمت تنظیمات یا Settings قرار دارد. پس از مراجعه به این قسمت، گزینه Storage را در قسمت پایین صفحه پیدا کرده و ببینید که چه مواردی برایتان غیرعادی به نظر می‌رسند. این احتمال وجود دارد که دکمه Clean now، مواردی را در بر داشته باشد که با پاک کردن آن‌ها، به پاک شدن حافظه ذخیره‌سازی خود کمک می‌کنید. در این گزینه، احتمالاً مواردی همچون فایل‌های موقتی یا داده‌های تکراری قرار دارند.

ایجاد لگ و افت سرعت در باز کردن برنامه‌ها

برخی کاربران از کندی و افت سرعت دستگاه هنگام بازدید از صفحه‌های اینترنتی یا گشت و گذار در اپلیکیشنی خاص همچون گالری خبر داده‌اند.

راه حل:

  • به نظر می‌رسد افرادی با این مشکل مواجه می‌شوند که اپلیکیشنی مخصوص را به منظور تغییر عملکرد کلید بیکسبی نصب کرده‌اند. اگرچه حالا سامسونگ به نوعی اجازه غیرفعال کردن این کلید را می‌دهد، اما هیچ راه رسمی به منظور تغییر عملکرد آن وجود ندارد. همین موضوع نیز باعث افزایش محبوبیت چنین برنامه‌هایی شده است. هرچند تا زمانی که شما با این مشکلات روبه‌رو باشید، احتمالاً حذف اپلیکیشن مورد نظر تنها گزینه خواهد بود.

مشکلات بلوتوث و وای‌فای

مشکلات بلوتوث و وای‌فای

مشکلات مربوط به وای‌فای و بلوتوث به هنگام خرید یک گوشی جدید، خود را نشان می‌دهند. به نظر می‌رسد هر دوی این موارد نیز از شایع‌ترین مشکلات گلکسی نوت 8 هستند.

راه حل مشکلات وای‌فای:

  • دستگاه و روتر را به مدت حداقل 10 ثانیه خاموش کرده و مجدداً برای اتصال تلاش کنید.
  • وارد تنظیمات شده و مطمئن شوید گزینه “Power saving” غیرفعال است.
  • با استفاده از اپلیکیشن “Wi-Fi Analyzer“، کانال‌های وای‌فای و میزان شلوغی آن‌ها را برای انتخاب بهتر بررسی کنید.
  • اطلاعات مربوط به شبکه مورد نظر را حذف و دوباره وارد کنید. برای این کار کافی است اسم شبکه مورد را لمس کرده و نگه دارید تا در پنجره بازشده، امکان انتخاب گزینه “Forget” وجود داشته باشد.
  • مطمئن شوید فریم‌ور روتر شما به‌روز است.
  • از پنجره تنظیمات، “WiFi” را انتخاب کرده و از بخش “Advanced”، مک آدرس دستگاه را یادداشت کنید. سپس وارد تنظیمات روتر شده و مطمئن شوید آدرس شما مجوز اتصال به شبکه مورد نظر را دارد.
  • برخی کاربران اعلام کرده‌اند با غیرفعال کردن ویژگی Hotspot 2.0، بسیاری از مشکلات مربوط به وای‌فای برطرف می‌شود.

راه حل مشکلات بلوتوث:

  • دفترچه راهنمای دستگاه یا خودرو را بررسی کرده و آن‌ها را ریست کنید.
  • مطمئن شوید که مراحل اتصال به شبکه را دقیق انجام داده‌اید.
  • وارد تنظیمات و بخش مربوط به بلوتوث شده و مطمئن شوید چیزی به تغییر نیاز ندارد.
  • بعد از ورود به بخش بلوتوث، تمام جفت‌سازی‌های قبلی را حذف کرده و مجدداً برای اتصال از این طریق تلاش کنید.

پیکسل‌های مرده

وجود پیکسل‌های مرده، یکی دیگر از مشکلات گلکسی نوت 8 است که برخی افراد با آن مواجه شده‌اند.

راه حل:

  • راه حل نرم‌افزاری این مشکل، استفاده از اپلیکیشن‌های مختلفی ازجمله “Dead Pixel Test and Fix” است که می‌توان آن‌ها را از گوگل پلی دریافت کرد. بعد از دانلود و نصب، به نرم‌افزار اجازه دهید کار خود را به صورت کامل انجام دهد. در این صورت پیکسل‌های مرده باید از صفحه اصلی حذف شوند.
  • اگر با این برنامه مشکل شما حل نشد، احتمالاً تعویض تنها گزینه پیش رو خواهد بود.

ریست فکتوری کردن دستگاه

ریست فکتوری کردن دستگاه

راهکار نهایی برای حل مشکلات پیش رو در یک گوشی هوشمند، ریست فکتوری کردن تنظیمات دستگاه می‌باشد. با انجام این کار، تمامی تنظیمات ایجادشده در هر گوشی هوشمند به تنظیماتی که به صورت پیش‌فرض بروی رام موجود می‌باشد، بازیابی خواهد شد. نکته‌ مهم در ریست فکتوری کردن دستگاه هم این است که با انجام این کار علاوه بر پاک شدن تمامی تنظیمات ایجادشده به‌وسیله‌ شما، تمامی محتوای موجود بروی گوشی شما شامل اپلیکیشن‌های نصب شده، شماره تلفن‌ها، فیلم‌ها و عکس‌ها، فایل‌ها و … پاک خواهند شد. تنها مواردی باقی خواهند ماند که بروی مموری کارت دستگاه شما ذخیره شده باشند؛ بنابراین، در صورتی که قصد ریست فکتوری کردن دستگاه خود را دارید، حتماً از بخش‌های موردنیاز خود بروی کامپیوتر یا مموری کارت گوشی خود فایل پشتیبان تهیه کنید.

در صورتی که از انجام ریست فکتوری مطمئن هستید، مراحل زیر را طی کنید:

  • منوی تنظیمات دستگاه خود را باز کنید.
  • به سمت پایین اسکرول کنید تا بخش General management را مشاهده نمایید.
  • در صفحه‌ بازشده، از انتهای لیست بخش Reset را انتخاب نمایید.
  • سپس بروی گزینه‌ Factory data reset کلیک کنید.
  • در صفحه‌ بازشده، به قسمت پایینی آن رفته و گزینه‌ Reset را انتخاب نمایید. پس از انتخاب این گزینه، از شما بابت اطمینان از انجام این کار پرسش‌هایی پرسیده خواهد شد که باید آن‌ها را تایید کنید. چند دقیقه پس از آغاز فرآیند ریست فکتوری گوشی شما دوباره بالا آمده و می‌توانید از آن استفاده نمایید. توجه داشته باشید که پس از بالا آمدن دستگاه، دستگاه شما همانند یک دستگاه جدید خواهد شد و باید آن را ابتدا متناسب با نیاز خود تنظیم کنید.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

 


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Fawad

یک‌شنبه, 25 آبان 1399

راندازی گوشی

پاسخ

ثبت نظر