مشکلات رایج گلکسی نوت 8 و راه حل آن‌ها (قسمت پایانی)

مشکلات رایج گلکسی نوت 8 و راه حل آن‌ها (قسمت پایانی)

گوشی نوت 8 در حال حاضر یکی از بهترین گوشی‌های موجود در بازار است که در مدت عرضه‌ آن تاکنون، فروش بسیار خوبی را تجربه کرده است. هرچند که این گوشی از قدرت سخت‌افزاری بسیار بالایی بهره‌مند است و می‌تواند سنگین‌ترین نیازهای کاربر را هم بدون مشکل برطرف کند، طبیعتاً مشکلاتی را با خود به همراه دارد. ما در بخش اول این مطلب برخی از مشکلات معمولی نوت 8 را مرور کردیم و در این قسمت قصد داریم مشکلاتی که اغلب نرم‌افزاری هستند را عنوان کنیم.

گوشی نوت 8 در حال حاضر یکی از بهترین گوشی‌های موجود در بازار است که در مدت عرضه‌ آن تاکنون، فروش بسیار خوبی را تجربه کرده است. هرچند که این گوشی از قدرت سخت‌افزاری بسیار بالایی بهره‌مند است و می‌تواند سنگین‌ترین نیازهای کاربر را هم بدون مشکل برطرف کند، طبیعتاً مشکلاتی را با خود به همراه دارد. ما در بخش اول این مطلب برخی از مشکلات معمولی نوت 8 را مرور کردیم و در این قسمت قصد داریم مشکلاتی که اغلب نرم‌افزاری هستند را عنوان کنیم.

کم شدن عمر شارژ باتری

درحالی‌که ظرفیت باتری نوت 8 نسبت به نسل قبلی کاهش یافته، اما به دلیل ارتقا لیتوگرافی پردازنده و از طرفی بهینه سازی مصرف انرژی در اندروید 7، به راحتی می‌توان توسط روش‌های زیر، عمر شارژ باتری نوت 8 را افزایش داد.

راه حل:

خاموش کردن مودم گیرنده وای‌فای و بلوتوث: اگر برای مثال از وای‌فای یا بلوتوث استفاده نمی‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که آن‌ها را خاموش کنید تا از مصرف بیش از اندازه باتری جلوگیری شود. برای تأثیرگذاری هرچه بیشتر، به قسمت تنظیمات مراجعه کرده و سپس گزینه Connections را انتخاب کنید. پس از ورود به این قسمت، روی گزینه Location و سپس Improve accuracy ضربه بزنید. در اینجا می‌توانید اسکن کردن وای‌فای و بلوتوث را نیز خاموش کنید. زمانی که این اتصالات رادیویی خاموش باشند، این حالت نیز به‌صورت پیش‌فرض اجرا می‌شود.

باتری نوت 8

استفاده از حالت ذخیره‌سازی انرژی: با فعال‌سازی حالت ذخیره‌سازی مصرف انرژی یا همان Save power، مصرف انرژی به‌وسیله‌ اپلیکیشن‌های در حال اجرا در پس‌زمینه و همچنین مصرف اینترنت به‌وسیله‌ اپلیکیشن‌ها کنترل خواهد شد. در نوت 8 حالت بهینه سازی باتری قابلیت شخصی سازی و تنظیم کردن را دارا می‌باشد اما به‌صورت پیش‌فرض با فعال‌سازی این قابلیت، رزولوشن صفحه‌نمایش، روشنایی آن، توان پردازشی CPU و مواردی از این دست کاهش می‌یابند.

حذف برنامه‌های پرمصرف: یکی از مواردی که می‌تواند به طرز چشمگیری مصرف باتری را افزایش دهد، استفاده از اپلیکیشن‌های غیر بهینه می‌باشد. البته این مشکل به‌سادگی قابل شناسایی و برطرف کردن است. برای این کار به بخش تنظیمات و سپس قسمت Device maintenance مراجعه نمایید. در بخش باتری شما می‌توانید انرژی مصرف شده به‌وسیله‌ اپلیکیشن‌های مختلف را به ترتیب مصرف آن‌ها مشاهده کنید. درصورتی‌که در این لیست نام اپلیکیشنی را مشاهده کردید که از آن کم استفاده می‌کنید اما مصرف باتری بالایی دارد، می‌توانید اجرای آن در پس‌زمینه را با استفاده از قابلیت Sleep محدود کنید. یا درصورتی‌که می‌خواهید به‌صورت کامل از آن رهایی پیدا کنید، می‌توانید آن اپلیکیشن را از روی گوشی خود پاک کنید تا بیش از این باتری دستگاه شما را مصرف نکند.


باز نشدن منوی دسترسی سریع

لمس طولانی آیکون یک اپلیکیشن در هوم‌اسکرین باعث باز شدن منویی می‌شود که می‌توانید از طریق این منو آیکون اپلیکیشن که در صفحه‌ هوم‌اسکرین قرار گرفته را حذف کنید؛ اما از قرار معلوم بعضی از کاربران قادر به باز کردن این منوی مذکور نیستند و در نتیجه نمی‌توانند آیکون‌های اپلیکیشن‌ها را از صفحه‌ هوم‌اسکرین حذف کنند.

راه‌حل:

این مشکل نیز دلیلی خاص خود را دارد و برطرف کردن آن‌هم کار چندان سختی نیست. ظاهراً کاربرانی که با این مشکل مواجه هستند گزینه Animation Duration Scale را که در قسمت Developer Option در منوی Settings وجود دارد را غیرفعال کرده‌اند. این گزینه باعث می‌شود افزایش عملکرد گوشی می‌شود اما همان‌گونه که اشاره شد امکان حذف آیکون یک اپلیکیشن در هوم‌اسکرین در صورت غیرفعال بودن این گزینه وجود ندارد. پیشنهاد می‌کنیم برای برطرف کردن این مشکل این گزینه را بر روی مقدار 0.5x تنظیم کنید تا منوی مربوط به اپلیکیشن‌ها در صفحه هوم‌اسکرین با لمس طولانی باز شود.


انتخاب متد امنیتی صحیح برای ورود به محیط کاربری

سامسونگ در جدیدترین پرچم‌دار خود از متدهای امنیتی متفاوت و جذابی استفاده کرده است. ازآنجایی‌که سنسور اثر انگشت در این گوشی در مقایسه با گوشی‌های قبلی سامسونگ به محلی با دسترسی دشوارتر منتقل شده است، شاید بسیاری از کاربران از آن استفاده نکنند. در ادامه با هریک از متدهای امنیتی نوت 8 آشنا خواهیم شد.

  1. اثر انگشت: حتی باوجود نامناسب بودن محل سنسور اثر انگشت در گوشی نوت 8، این سنسور همچنان به‌عنوان بهترین متد امنیتی برای باز کردن قفل دستگاه شناخته می‌شود. چراکه سنسور اثر انگشت می‌تواند به‌صورت هم‌زمان سطح بالایی از امنیت و راحتی عملکرد را در اختیار کاربران قرار دهد و کاربر می‌تواند به‌سادگی با قرار دادن انگشت خود بروی سنسور، حتی درصورتی‌که صفحه‌نمایش خاموش باشد، قفل دستگاه خود را به‌سرعت باز کند. برای عملکرد این سنسور تنها کافی است که یک لحظه انگشت شما سنسور را لمس کند تا سپس شناسایی شده و قفل دستگاه شما باز شود.
  2. پترن ها: پترن هم یکی دیگر از متدهای امنیتی موجود در گوشی نوت 8 و البته تمامی گوشی‌های اندرویدی است که به کاربران امکان امن کردن دستگاه را می‌دهد. در حقیقت، پترن، امنیت بیشتری در مقایسه با پین‌های 4 رقمی که به‌سادگی قابل یادگیری به وسیله سایر افراد هستند، دارد.
  3. متد قدیمی اما مناسب: استفاده از پین و عبارت‌ها: اگر به دلایل مشخصی قصد استفاده از پترن را ندارید، شما می‌توانید روش دوم باز کردن قفل دستگاه را به پین یا عبارتی اختصاص دهید. طبیعی است که پین به‌اندازه‌ پترن های طولانی‌تر ایمن نیست اما بازهم از باز بودن قفل دستگاه بسیار بهتر است.
  4. اسکنر عنبیه چشم: سامسونگ سال پیش استفاده از سنسوری به نام اسکنر عنبیه را در گوشی‌های خود آغاز کرد که امکان باز کردن قفل دستگاه با نگاه کردن به صفحه‌نمایش آن را برای کاربر فراهم می‌کند. این قابلیت همانند اثر انگشت از امنیت بسیار بالایی برخوردار است اما موردی که باعث شده است از اثر انگشت به طرز قابل توجهی فاصله بگیرید، عملکرد مختلف آن در شرایط مختلف است. بدین شکل که نمی‌توان انتظار عملکرد بی‌نقص و سریع در شرایط مختلف را از آن داشت. برای مثال، نور محیط و فاصله‌ صورت شما از صفحه‌نمایش دستگاه بسیار در عملکرد این قابلیت تأثیرگذار هستند.سیستم تشخیص چهره نوت 8
  5. تشخیص چهره: یکی دیگر از متدهایی که نمی‌توان از آن به‌صورت مطلق استفاده کرد، قابلیت تشخیص چهره می‌باشد. از اندروید 5 به بعد کمپانی گوگل از این قابلیت در تمامی گوشی‌های اندرویدی استفاده کرد اما نکته‌ قابل توجه در مورد عملکرد آن، عملکرد متفاوت آن در شرایط مختلف می‌باشد. به‌گونه‌ای که حتی از اسکنر عنبیه هم به مراتب عملکرد ضعیف‌تری دارد؛ اما به‌هرحال این روش هم به‌عنوان روشی شناخته می‌شود که می‌توان با استفاده از آن با سرعت مناسبی قفل دستگاه را باز نمود.
  6. قابلیت کاربردی: باز کردن قفل دستگاه با قرارگیری در محلی مشخص، در هنگام اتصال به دستگاهی مشخص و با شناسایی صدایی مشخص: گوگل در نسخه‌های جدید اندروید از قابلیتی استفاده کرده است که به لطف آن کاربران می‌توانند با قرارگیری در موقعیت‌هایی مشخص قفل دستگاه خود را به‌صورت خودکار باز کنند. برای نمونه، شما می‌توانید مشخص کنید که درصورتی‌که شما در منزل خود حضور داشتید، دستگاه شما قفل نشود و بدون نیاز به واردکردن روش امنیتی خود از آن استفاده نمایید. البته باید به این نکته هم توجه داشت که با فعال بودن این قابلیت‌ها، هر شخصی که در موقعیت شما حضور داشته باشد می‌تواند از دستگاه شما استفاده نماید.

عدم تشخیص صحیح چهره

عدم تشخیص صحیح چهره

یکی دیگر از مشکلات گلکسی نوت 8 به عدم توانایی Face Unlock در تشخیص چهره کاربران بازمی‌گردد، جایی که برای افراد مدعی شده‌اند حتی در صورت وجود نور کافی، شانس باز شدن دستگاه 1 به 20 است.

راه‌حل:

به نظر می‌رسد اپلیکیشن‌های شخص ثالث عامل اصلی این مشکل هستند. برخی معتقدند اپلیکیشن Whatsapp باعث بروز این مشکل می‌شود، درحالی‌که سایرین، مسدود کردن دسترسی این نرم‌افزار به دوربین را راه‌حل مناسبی می‌دانند. اگر با حذف واتس‌اپ این مشکل حل نشد، بهتر است تمام اپلیکیشن‌های که پیش از بروز این مشکل نصب کرده‌اید را حذف کنید؛ خصوصاً آن‌هایی که تمرکز ویژه‌ای روی دوربین دستگاه دارند.


نوار بنفش نمایشگر

نمایشگر نوت 8

برخی از خریداران نوت 8، پس از مدتی کار با دستگاه، با هاله‌ای بنفش در قسمت پایین نمایشگر مواجه می‌شوند که در دراز مدت می‌تواند آزار دهنده باشد.

راه‌حل:

برای اغلب کاربران، علت اصلی نمایش این رنگ‌ها، کالیبره نبودن صحیح صفحه‌نمایش است. برای تنظیم این حالت، کافی است از بخش تنظیمات وارد “Display” شده و سپس “Color Mode” را انتخاب کنید. سپس از این بخش می‌توان یکی از چهار گزینه مختلف Adaptive display،AMOLED cinema،AMOLED photo و Basic را انتخاب کرد. برای تنظیمت تعادل رنگ نیز می‌توانید از گزینه “Advanced Options” استفاده کنید. به علاوه، شماره‌گیری #15987#*، رنگ قرمز صفحه را تنظیم می‌کند.اگر هیچ‌کدام از این راه‌حل‌های نرم‌افزاری مشکل را حل نکرد، احتمالاً تعویض، تنها گزینه پیش رو خواهد بود.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

رضا جهانی

یک‌شنبه, 07 مرداد 1397

سلام من تعمیر کار نرم افزار موبایلم خودم از نمایندگی نوت 8 ویتنام خریدم 5 ماهه هیچ مشکلی ندیدم نه هنگ نه مشکلاتی که شما ذکر کردید،وقتی گوشی از جای معتبر با گارانتی بگیرید هیچ مشکلی نداره نسخه های چینی و دسته 3 این گوشی زیاد در بازار هست که بعد از مدتی استفاده مشکل پیدا میکنند مثال همین مشکلاتی که ذکر کردید.سعی کنید نوت 8 رو از نمایندگی خریداری کنید فقط هم ساخت ویتنام.موفق باشین

پاسخ

مجید

جمعه, 09 فروردین 1398

سلام.نوت 8 اپدیت کردم..گزینه not is stopمیاد..چرا..میشه کمک کنین

پاسخ

ثبت نظر