روبات انسان نمای T-HR3 ساخت شرکت تویوتا

روبات انسان نمای T-HR3 ساخت شرکت تویوتا

تویوتا یک روبات انسان نما ساخته که به طور مستقیم با تقلید حرکات فردی که روی یک صندلی مخصوص به نام  Master Maneuvering System نشسته کنترل می‌شود. 
نه تنها با استفاده از بازوبند مجهز به سنسور می‌توانید بازوها و دست‌های T-HR3 را کنترل کنید بلکه به پاهای شما نیز سنسور متصل شده و با حرکت دادن پاهای خود می‌توانید راه رفتن این روبات را نیز کنترل کنید. 
می‌خواهید بدانید روبات شما کجا می‌رود؟ مشکلی نیست چرا که با استفاده از دوربینی که به صورت HR3 متصل شده و یک هدست واقعیت مجازی که شما می‌پوشید می‌توانید محیط اطراف روبات خود را ببینید. 

کنترل از راه دور روبات در فضا

اگر این روبات به نظرتان جالب می‌آید باید بدانید دلیل این که شرکت تویوتا اقدام به ساخت  T-HR3 کرده از آن هم جالب‌تر است. ساخت این روبات به صورتی است که در محیط‌های مختلف مثل خانه، مراکز درمانی، سایت‌های ساختمانی، مناطق مصیبت زده و حتی فضا می‌توان از آن استفاده کرد. 
بله، T-HR3 روباتی است که می‌توان آن را به فضا فرستاد و از زمین کنترلش کرد. علاوه بر آن هنگامی که فجایع طبیعی رخ می‌دهند این روبات می‌تواند به مناطق صعب العبور رفته و زندگی بسیاری از کسانی که زیر آوار مانده‌اند را نجات دهد. 
T-HR3 نسل سوم روبات‌های انسان نماست که توسط شرکت تویوتا ساخته شده است و در حالی که مدل‌های قبلی قابلیت‌های بسیار جالبی مانند نواختن موسیقی داشتند به نظر می‌رسد که این اولین نسل از این روبات‌هاست که در دنیای واقعی کاربرد دارد. 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.  

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

محمد

پنج‌شنبه, 26 اردیبهشت 1398

سلام این ربات الان ساخته شده یا نه!؟
من قبلا میخواستم بسازمش ولی مشکلاتی داشتم نشد...
الان تویوتا اینو ساخته یا نه!؟
اگه چیزی میدونید بگین!؟

پاسخ

ثبت نظر