اگر در معرض خطر هک شدن باشید فایرفاکس به شما هشدار می‌دهد

اگر در معرض خطر هک شدن باشید فایرفاکس به شما هشدار می‌دهد

فایرفاکس شما را از احتمال هک شدن مطلع می‌کند

امروزه اینترنت به خوبی جای خود را در بین مردم باز کرده است تا جایی که بسیاری از فعالیت‌های روزمره، کار و سرگرمی تعداد زیادی از ما وابسته به اینترنت شده است.

با وجود این حجم عظیم از نفوذ اینترنت در زندگی روزمره، تامین امنیت در فضای مجازی به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران این فضا تبدیل شده است. در این بین مرورگرها به عنوان دروازه ورود کاربران به این دنیا، نقش فوق‌العاده مهمی دارند. به همین دلیل، توسعه‌دهندگان مرورگرها همواره در صدد ایجاد شرایطی هستند تا هرچه بیشتر امنیت را برای کاربران فراهم کنند.

در بین مرورگرهای حال حاضر فایرفاکس یکی از بهترین مرورگرهاست. اما مدتی بود که کاربران این مرورگر به دلیل سرعت پایین‌ آن، استفاده از گوگل کروم را ترجیح می‌دادند. اما به تازگی فایرفاکس با عرضه نسخه بسیار قدرتمند فایرفاکس کوانتوم توانسته است قوی‌تر از قبل به میدان رقابت بازگردد. ویژگی‌های نسخه کوانتوم فایرفاکس را می‌توانید از این لینک بخوانید.

حالا این بار فایرفاکس روی مسئله با اهمیت برای کاربران، یعنی امنیت دست گذاشته است. این طور به نظر می‌رسد که در نسخه‌ی بعدی مرورگر فایرفاکس، این مرورگر به کاربران هشدار می‌دهد که سایتی که در حال بازدید آن هستند قبلا هک شده است یا نه! به این صورت کاربر مطلع می‌شود که آیا اکنون هم در معرض خطر هک شدن قرار دارند یا خیر.

فایرفاکس با استفاده از داده‌هایی که وب‌سایت Have I been Pwned تا کنون جمع‌آوری کرده است، اقدام به توسعه قابلیت جدید کرده است.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: neowin


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر