CPU جدید Core i5-8250U اینتل بسیار پیشرفته‎تر از نسل 7 این پردازنده‌ها است

CPU جدید Core i5-8250U اینتل بسیار پیشرفته‎تر از نسل 7 این پردازنده‌ها است

وقتی که اینتل نسل هشتم پردازنده‌های چهار هسته‌ای خود را در مرداد امسال منتشر کرد خیلی مشخص نبود که چه چیزی نسبت به مدل‌های قبلی ارتقا یافته است. درحالی که قرار دادن یک CPU چهار هسته‌ای در یک لپ‌تاپ مدرن 15 واتی موفقیتی بسیار بزرگ بود اما باز هم این سوال وجود داشت که چقدر این پردازنده سریع است و کیفیت تا چه حد ارتقا خواهد داشت؟ 
طبق گفته‌ی Tech Report پاسخ این است: بسیار زیاد. دراصل عملکرد Core i5-8250 تا 59 درصد بهتر از نسل هفتم این پردازنده‌هاست. این میزان بسیار زیاد است، البته به نظر می‌رسد که اینتل برای رسیدن به این موفقیت طول عمر باتری را قربانی کرده است. 
Tech Report یک لپ‌تاپ Core i5-8250U را در کنار یک لپ‌تاپ دو هسته‌ای Core i5-7200U و یک i7-7700HQ 35 واتی قرار دادند. درحالی که یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای 45 واتی باید از جهات مختلف سریع‌تر باشد، اما  Core i5-8250 بسیار بهتر از پردازنده‌ی Core i5-7200U است. 

اینتل


البته این نتایج با توجه به سازندگان مختلف متفاوت خواهد بود. اینتل برای انتخاب دمای پوسته و یا دیگر قابلیت‌ها اختیارات و آزادی بیشتری به OEM داده است در نتیجه عملکرد در هر لپ‌تاپ می‌تواند متفاوت باشد. 
به هر حال مشتریانی که نسل هشتم تراشه‌های موبایل هشت هسته‌ای را انتخاب می‌کنند عملکرد بسیار بهتری را نسبت به پردازنده‌های نسل هفتم و تقریباً با قیمت مشابه تجربه خواهند کرد. 
اگر یک گیمر هستید استانداردهای بازی بسیار برای شما مهم هستند. به طور کوتاه نسل هشتم گرافیک  UHD 620 سریع‌تر از مدل HD 620 هستند اما نه خیلی. درنتیجه گیمرها هنوز هم باید یک GPU جایگزین بیابند. 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

 

 

منبع خبر: extremetech

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

امیرحسین

سه‌شنبه, 10 دی 1398

لپ تاپ من از این نوع پردازنده داره.

پاسخ

پدر سالار

شنبه, 30 فروردین 1399

جایزه چی میخوای؟

ali

سه‌شنبه, 11 شهریور 1399

اینم شکلاتت !

امیرحسن

چهارشنبه, 19 شهریور 1399

چقد ملت بی اعصابن

ثبت نظر