با چند ترفند ساده سرعت ویندوز خود را افزایش دهید (بخش دوم)

با چند ترفند ساده سرعت ویندوز خود را افزایش دهید (بخش دوم)

با چند ترفند ساده سرعت ویندوز خود را افزایش دهید. این آموزش کاربردی را در فیسیت بخوانید.

ترفندهای افزایش سرعت ویندوز

مسلما همه‌ی ما به دنبال افزایش سرعت ویندوز خود هستیم. اما بسیاری از روش‌ها مانند ارتقا سخت افزار علاوه بر زمان‌بر بودن، هزینه اضافی هم به همراه دارد. در بخش اول این آموزش سه روش برای افزایش سرعت ویندوز به شما معرفی کردیم.

  • راه‌حل اول: توقف اجرای برنامه‌های غیر ضروری
  • راه‌حل دوم: غیر فعال کردن انیمیشن‌ها و ایفکت‌های ویندوز
  • راه‌حل سوم: مصرف انرژی سیستم

در ادامه قصد داریم چند ترفند ساده، بدون هزینه و سریع دیگر برای افزایش سرعت ویندوز را به شما معرفی کنیم. با فیسیت همراه باشید.

راه‌حل چهارم: حذف برنامه‌های قدیمی و Bloatware

حذف نرم‌افزار به خودی خود روی سرعت کامپیوتر تاثیری نمی‌گذارد اما اگر این برنامه‌ها در پس‌زمینه و به صورت دائمی در حال اجرا باشند و یا از اینترنت، سرویس‌های ویندوز و ... استفاده کنند، مسلما حذف آن‌ها باعث افزایش سرعت ویندوز خواهد شد. این مسئله خصوصا در مورد برنامه‌هایی مانند آنتی‌ویروس‌ها که دائما درخواست خرید نسخه اصلی را دارند صدق می‌کند.

برای دسترسی به لیست نرم‌افزارهای نصب شده روی سیستم باید ابتدا وارد بخش Setting کامپیوتر شوید سپس از این قسمت، به بخش Apps بروید. حالا در بین نرم‌افزارهای نمایش داده شده در این لیست، می‌توانید برنامه‌هایی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را Uninstall کنید.

راه‌حل پنجم: پاک‌سازی هارد

دقیقا همانند حذف برنامه‌های غیر ضروری، حذف فایل‌ها و پاک‌سازی هارد به خودی خود روی سرعت ویندوز تاثیری ندارد اما اگر هارد سیستم شما با میلیون‌ها فایل بدرد نخور و اضافی پر شده باشد، مسلما حذف این فایل‌ها روی بهبود عملکرد سیستم بی‌تاثیر نخواهد بود.

پاک‌سازی هارد و حذف فایل‌های غیر ضروری ساده‌تر از چیزی است که تصور کنید؛ برای این کار به نصب هیچ گونه برنامه اضافی نیاز ندارید. تنها کافی است عبارت Disk Cleanup را در منو استارت تایپ کنید و با کلیک بر روی آن و انتخاب درایو مورد نظر منتظر باشید تا ویندوز داده‌های اضافی موجود در آن درایو را اسکن کرده و میزان فضای قابل آزاد‌سازی را به شما اعلام کند.

پاک‌سازی هارد از فایل‌های اضافی

پاک‌سازی هارد از فایل‌های اضافی

در پنجره نمایش داده شده می‌توانید لیست فایل‌های قابل حذف و فضایی که پس از حذف آزاد می‌کنند را ببینید و گزینه‌های مورد نظر خود برای حذف را انتخاب کنید. مواردی همچون Temporary files و error logs را با خیال راحت می‌توانید حذف کنید اما در مورد حذف فایل‌هایی همچون Previous Windows installation و Windows upgrade log files باید کمی محتاط باشید و همه جوانب را در نظر بگیرید.

در واقع هنگامی که ویندوز خود را ارتقا می‌دهید و یا اینکه ویندوز جدیدی روی سیستم خود نصب می‌کنید، برنامه‌هایی که قبلا نصب کرده بودید در پوشه‌ای با نام Windows.old ذخیره می‌شود حالا اگر فکر می‌کنید به این فایل‌ها نیازی ندارید می‌توانید با خیال راحت این پوشه را حذف کنید.

راه‌حل ششم: یافتن جایگزینی بهتر برای برخی نرم افزارها

شاید اصلا کندی سرعت سیستم هیچ ارتباطی به ویندوز نداشته باشد بلکه مربوط به نرم‌افزارهایی باشد که از آن‌ها استفاده می‌کنید. اولین قدم برای بهبود کارآیی نرم‌افزارها این است که از آخرین آپدیت آن‌ها استفاده کنید تا بتوانید از قابلیت‌های جدید و بهبود سرعت آن‌ها بهره ببرید.

گام بعدی این است که برای هر کاربردی از نرم‌افزارهای سبک‌تر که از منابع کمتری استفاده می‌کنند بهره ببرید. این کار به بهبود عملکرد سیستم شما کمک زیادی کرده و باعث افزایش سرعت ویندوز می‌شود. برای نمونه استفاده از Windows Defender به جای آنتی ویروس Norton ایده بسیار مناسبی است.

درصد استفاده از منابع توسط هر نرم‌افزار

درصد استفاده از منابع توسط هر نرم‌افزار

تا کنون شش روش برای افزایش سرعت ویندوز به شما معرفی کردیم اما هنوز 4 روش دیگر باقی است که قصد داریم طی بخش سوم این آموزش آن‌ها را به شما معرفی کنیم. با فیسیت همراه باشید.

آیا روش‌های ارائه شده واقعا کاربردی است؟ اگر در این خصوص تجربه‌ای دارید آن را با ما به اشتراک بگذارید.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: makeuseof


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر