وزیر ارتباطات فیلتر شدن مسیریاب ویز را مورد انتقاد قرار داد

وزیر ارتباطات فیلتر شدن مسیریاب ویز را مورد انتقاد قرار داد

با رواج برنامه‌های تاکسی اینترنتی مانند اسنپ و تپسی در ایران، استفاده از برنامه‌های مسیریاب توسط رانندگان این تاکسی‌ها بسیار مرسوم شده بود. یکی از همین اپلیکیشن‌های مسیریاب که توسط بسیاری از کاربران استفاده می‌شد، اپلیکیشن ویز (Waze) نام دارد. اما اسفند ماه 95 بود که این اپلیکیشن علی‌رغم دارا بودن بیش از 50 هزار کاربر، فیلتر شد.

این اپلیکیشن اوایل مهرماه سال جاری دوباره بی‌سر‌وصدا رفع فیلتر شد اما مدت زمان این رفع فیلتر حتی به 2 ماه هم نرسد و 27 آبان‌ماه بود که به دستور مقام قضایی استفاده تاکسی‌های آنلاین از اپلیکیشن ویز ممنوع شد. جزییات این خبر را می‌توانید از این لینک بخوانید.

دبیر کل شورای فضای دلیل فیلتر شدن و منع استفاده از این اپلیکیشن توسط تاکسی‌های آنلاین را موضوع مالکیت این نرم افزار اعلام کرده بود. همانطور که می‌دانید این نرم‌افزار یک مرتبه با توجه به اینکه تحت مالکیت رژیم صهیونیستی بود مسدود شد اما حالا مالکیت آن به آمریکا تعلق گرفته است. جزییات دلیل فیلتر شدن مسیریاب ویز را می‌توانید از این لینک بخوانید.

به گزارش خبرگزاری مهر، حالا پس از گذشت مدتی کوتاه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از این اقدام انتقاد کرده است. وی امروز در جلسه صبحانه کاری اتاق بازرگانی در خصوص فیلتر شدن مسیریاب ویز و تاثیر این اقدام چنین گفت:

دستور قضایی برای بسته شدن اپلیکیشن اسرائیلی ویز و اجرای آن به اعتماد عمومی صدمه زد.

شکی نیست که این اپلیکیشن اسرائیلی است و به هیچ عنوان استفاده از آن را قبول نداریم اما اجرای این دستور قضایی باعث صدمه زدن به اعتماد عمومی و لطمه زدن به استفاده از اپلیکیشن‌های داخلی شده است.

آذری جهرمی در خصوص تاثیر فیلتر شدن اپلیکیشن‌های خارجی بر توسعه نمونه‌های داخلی گفت:

با ایجاد اینگونه موانع نمی‌توان انتظار توسعه تولیدات بومی را داشت و نباید فقط دولت را مانع توسعه استارت‌آپ‌ها دانست.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا با سخنان وزیر ارتباطات موافقید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر