هوش مصنوعی گوگل کسانی که زیر چشمی به گوشی ما نگاه می‌کنند را شناسایی می‌کند

هوش مصنوعی گوگل کسانی که زیر چشمی به گوشی ما نگاه می‌کنند را شناسایی می‌کند

تا به حال شده حس کنید که کسی کنارتان نشسته و صفحه‌ی گوشی شما را نگاه می‌کند؟ در آینده دیگر این مشکل را پیدا نخواهید کرد. محققان گوگل یک ابزار هوش مصنوعی ساخته‌اند که وقتی کسی زیرچشمی صفحه‌ی گوشی شما را نگاه می‌کند فرد را شناسایی کرده و به شما اطلاع می‌دهد. 
این نرم افزار که اولین بار توسط شرکت Quartz ساخته شده بود e-screen protector نام دارد و در حال حاضر در مرحله‌ی آزمایش است ( هنوز نمی‌دانیم که آیا گوگل قصد دارد آن را به نسخه‌های بعدی اندروید اضافه کند یا خیر). این قابلیت بسیار ساده است: از دوربین جلوی گوشی شما و ترکیب الگوریتم تشخیص صورت و نگاه استفاده کرده تا کسی که به صفحه‌ی گوشی شما نگاه می‌کند را شناسایی کند. 
این برنامه بلافاصله به چهره‌ی تشخیص داده شده واکنش نشان داده صفحه گوشی را می‌بندد و چهره‌ی فرد فضول را در یک کادر قرمز نشان می‌دهد، سپس برای سبک‌تر کردن فضا به چهره آن فرد افکت‌های اسنپ چت را اضافه می‌کند. طبق گفته‌ی گوگل این سیستم در هر شرایط نوری کار می‌کند و در یک هزارم ثانیه واکنش نشان می‌دهد. با این سرعت حتی یک زیر چشمی بسیار کوچک نیز تشخیص داده می‌شود. 
با این که نمی‌دانیم گوگل از این قابلیت در اندروید استفاده خواهد کرد یا خیر اما این قابلیت نشان می‌دهد هوش مصنوعی چه قابلیت‌هایی را می‌تواند به گوشی‌های هوشمند عرضه کند. گوگل به لطف نرم افزار TensorFlow Lite روز به روز کارهای جدیدتری را با آموزش ماشینی انجام می‌دهد. برای مثال شماره‌ها و آدرس‌هایی که کپی و پیست می‌کنید را شناسایی می‌کند و به شما پیشنهاد می‌دهد که پاسخ سریع به ایمیل‌هایتان بدهید. 
آموزش ماشینی و هوش مصنوعی به نقطه تمایز بزرگی در بین گوشی‌های هوشمند تبدیل شده‌اند در نتیجه در آینده بیشتر شاهد چنین قابلیت‌هایی خواهیم بود. 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر