واردات گوشی‌های قاچاق مانع توسعه بازار اپلیکیشن های داخلی است

واردات گوشی‌های قاچاق مانع توسعه بازار اپلیکیشن های داخلی است

فاز اول طرح جنجالی رجیستری موبایل با هدف پایش شبکه تلفن‌های هوشمند و سروسامان دادن به این شبکه و جلوگیری از واردات گوشی‌های قاچاق از 28 آبان ماه اجرایی شد.

اگرچه اعلام شده بود که اجرایی شدن این طرح آن هم در فاز نخست باعث افزایش قیمت گوشی‌ها نخواهد شد اما از همان هفته اول شاهد هرج و مرج در بازار گوشی‌های موبایل بودیم و قیمت‌ها به طور چشمگیری اضافه شد و جنجال به پا کرد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی در تمام این مدت بازار را رصد کرده و همواره انتقادها و پیشنهادهایی را برای خریداران و فروشندگان گوشی‌های برند داشت.

این بار انتقاد وزیر ارتباطات متوجه کمپانی‌های تولیدکننده و واردکننده گوشی است. شب گذشته محمد جواد آذری جهرمی در مصاحبه‌ای وضعیت واردات گوشی به کشور را مورد انتقاد قرار داده و گفت:

گوشی‌هایی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند نه سلامت مردم را تضمین می‌کنند و نه خدمات پس از فروش به مردم ارائه می‌دهند. در نهایت نیز حق و حقوق حاکمیت در این فرآیند لحاظ نمی‌شود.

آذری جهرمی علت عدم توسعه بازار اپلیکیشن های داخلی و تأثیر واردات گوشی‌های قاچاق بر این موضوع را چنین بیان کرد:

به کمپانی که بیش از ۴۰ درصد سهم بازار موبایل ما را در اختیار دارد می‌گوییم همان‌طور که در تولیدات خود از اپلیکیشن های خارجی استفاده می‌کنید از اپلیکیشن های ایرانی نیز برای بازار ایران استفاده کنید که کمکی به توسعه داخل شود.

اما متأسفانه کسی حرف ما را گوش نمی‌کند. چرا که اصلاً برایشان مهم نیست؛ خارج از چارچوب گمرک به راحتی گوشی‌هایشان وارد بازار کشور می‌شود و بازارشان سرجایش است.

متأسفانه حاکم بر بازار خودمان نیستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص تأثیر اجرایی شدن طرح رجیستری موبایل بر ساماندهی این بازار گفت:

این اقدام هزینه دارد. عزیزانی که در کشور قاچاق می‌کنند و عددشان کوچک نیست، دشمن ما می‌شوند و به ما فحش می‌دهند که البته اشکالی ندارد.

آیا با نظرات و انتقادهای وزیر ارتباطات موافقید؟ نظر شما در این خصوص چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع خبر: اينستاگرام


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر