یازده ابزارک (گجت) عجیب و غریب که توسط امنیت فرودگاه توقیف می‌شوند

یازده ابزارک (گجت) عجیب و غریب که توسط امنیت فرودگاه توقیف می‌شوند

یازده ابزارک (گجت) عجیب و غریب که توسط امنیت فرودگاه توقیف می‌شوند


سفرکردن با هواپیما آن طور که تصور می‌شود و لزوماً مثل گذشته، تجملی نیست. امروز مسافران در فرودگاه می‌بایست کفش‌های خود را از پا در آورند، کیفهای خود را خالی کنند و همه چیز را برای بررسی دقیق‌تر به ماشین اشعه‌ی ایکس و ماشین‌های جستجوی وسایل بفرستند، گاهی اوقات هم یک مامور امنیتی تمام وسایل مسافران را از داخل کیف‌ها و چمدان‌ها بیرون میریزند و با دستان بدون پوشش داخل وسایل را دقیق بررسی می‌کنند.
نکته‌ای که در این جا وجود دارد این است که واحد امنیتی فرودگاه معتقد است که اندکی مزاحمت و ناراحتی در هنگام بازرسی وسایل در فرودگاه بهتر است از خطرات احتمالی که در صورت انجام‌ندادن این فرآیند ممکن است رخ دهد؛ که البته این استدلال هم کاملاً منطقی است و از این نظر این فرآیندهای بازرسی کاملاً لازم و ضروری هستند هر چند که برای مسافران آزاردهنده است. اما از طرف دیگر هم این بررسی‌های بیش از حد باعث شده که بسیاری از وسایل عجیب و جدید در فرودگاه بدون دلیل توقیف شوند. به عنوان مثال مسافران باید از بردن دستگاه برش گوشت، شعله‌ی منحرف‌کننده‌ی در جاده یا شمشیر سامورایی خودداری کنند.
برخی از مسافران قصد قاچاق کالاهای مخرب و غیرقانونی را دارند مثل دارو و یا مواد مخدر و یا اصلحه. اما به جز این افراد، برخی دیگر از مسافران تصمیمات عجیبی در هنگام جمع‌آوری وسایل می‌گیرند و وسایل عجیبی با خود به فرودگاه می‌برند.
در ادامه به یازده مورد از وسایلی اشاره می‌شود که در فرودگاه توقیف می‌شوند.
تفنگ اسباب‌بازی: هر نوع وسیله‌ای که شبیه به تفنگ باشد، هرچند هم بیخطر باشد، باعث می‌شود که آژیر دستگاه‌های جستجو و بررسی وسایل، به صدا در بیاید.
اره نواری: اره نواری در واقع از ابزارهای کارگاه صنایع چوب است. این ماشین افقی یا عمودی در فرودگاه توقیف خواهد شد.
تمیزکننده‌ی لنز: بنا بر سیاست‌های فرودگاه هر آنچه که شبیه به نارنجک باشد، توقیف می‌شود.
وسیله‌ی بازی دست‌ساز قابل حمل: در سال جاری یک مامور امنیت و بازرسی در فرودگاه یک وسیله‌ی بازی دستساز را توقیف کرد چرا که ناشناس و عجیب و غریب بود.
دستگاه شک الکتریکی: این دستگاه که برای محافظت شخصی خانم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، در فرودگاه توقیف می‌شود.
چاقو: گاهی اوقات مسافران به اشتباه برخی وسایل را به همراه سایر وسایل به فرودگاه حمل می‌کنند.
لوازم آموزشی دستگاه انفجار ابتدایی، ساعتهای عجیب و غریب، کاردستی‌های عملی، مواد ناشناخته و دستگاه پرتاب راکت (موشک) همگی از مواردی هستند که تا به حال در فرودگاه توقیف شده‌اند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر