ارائه جداول تعرفه اینترنت غیر حجمی‌ از سوی شرکت‌ها و نارضایتی مردم

ارائه جداول تعرفه اینترنت غیر حجمی‌ از سوی شرکت‌ها و نارضایتی مردم

ارائه جداول تعرفه اینترنت غیر حجمی‌ از سوی شرکت‌ها و نارضایتی مردم! خبر را از اینجا بخوانید.

نارضایتی عمومی بعد از ارائه جداول تعرفه اینترنت

تقریبا از اوایل مرداد ماه بحث ارائه اینترنت غیر حجمی‌ در ایران به راه افتاد که البته سروصدای زیادی بین کاربران به پا کرد. اما اجرایی شدن این طرح به برنامه‌ریزی دقیق نیاز داشت. بالاخره پس از دو ماه مذاکره و برنامه‌ریزی، چندی پیش این طرح به تصویب رسید و از فردا، 10 آذرماه، اجرایی خواهد شد. جزییات طرح ارائه اینترنت به صورت غیر حجمی‌ را می‌توانید از این لینک بخوانید.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مصاحبه‌ای در مورد تعرفه اینترنت نامحدود و توقف فروش اینترنت حجمی ‌گفت:

در این مدل فروش اینترنت، برمبنای آنچه که در دنیا روال است بحث فروش حجم را متوقف کرده‌ایم و اینترنت براساس سرعت به فروش می‌رسد. اما برای آن مصرف منصفانه تعریف کرده‌ایم که در صورتی که کاربر از این میزان بیشتر مصرف کند، سرعت سرویسش کاهش می‌یابد.

آذری جهرمی ‌تفاوت ارائه اینترنت غیر حجمی ‌با مدل سابق را چنین عنوان کرد:

تفاوت آن با تعرفه‌های قبلی این است که در این مدل فروش اینترنت، سرویس به هیچ عنوان قطع نمی‌شود اما در زمانی که فروش اینترنت حجمی‌ بود، پس از اتمام حجم سرویس کاربر قطع می‌شد.

جهرمی ‌با تاکید بر اینکه در مصوبه قبلی تعرفه اینترنت نامحدود سقف مصرف منصفانه مورد اعتراض بود که هم اکنون آن را اصلاح کردیم، افزود:

برای مثال در گذشته کاربر برای خرید اینترنت با سرعت ۲ مگابیت برثانیه با حجم ۱۰ گیگابایت، حدود ۳۵ هزار تومان هزینه پرداخت می‌کرد که در مصوبه جدید، برای این سرعت با حجمی‌ بیش از ۲ برابر مصرف و بدون ضریب اشتراک پهنای باند، چیزی حدود ۲۵ هزار تومان پرداخت می‌کند.

برآوردمان این است که در مدل اینترنت غیرحجمی‌، سقف مصرف کاربران ۳ برابر افزایش و میزان پرداخت مشترکان با سرعتهای پایین ۳۵ درصد و با سرعتهای بالا ۹۰ درصد کاهش پیدا کند.

آذری جهرمی‌ در خصوص اعمال تعرفه‌های اینترنت داخلی برای سایت‌های ایرانی گفت:

پیش از این فقط تعرفه سرویس‌های داخلی برای ۵۰۰ سایت پربازدید لحاظ می‌شد اما از این پس درجهت افزایش تولید محتوا و ترافیک داخلی، استفاده از تمامی‌ سایت‌های داخلی مشمول هزینه یک دوم هزینه اینترنت بین الملل می‌شود.

اما اجرایی شدن این طرح و ارائه جداول قیمت گذاری جدید از سوی برخی شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت اعتراض بسیاری از کاربران را به دنبال داشته است تا جایی که امروز محمد جواد آذری جهرمی ‌در پاسخ به این اعتراضات در صفحه شخصی اینستاگرام خود اعلام کرد که :

یکی از اهداف مدل تعرفه جدید، ایجاد رقابت بین شرکت‌ها به منظور ارائه خدمات مناسب تر و با قیمتی رقابتی تر به مشترکین نهایی بوده است.اگر تعرفه‌های ارائه شده توسط شرکتی بخواهد هزینه‌های مشترک نهایی را افزایش دهد؛ موضوع توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی پیگیری و اصلاح خواهد شد.

پست محمد جواد آذری جهرمی‌در صفحه شخصی اینستاگرامش

پست محمد جواد آذری جهرمی‌در صفحه شخصی اینستاگرامش

در انتها آذری جهرمی به کاربران معترض به تعرفه‌ها گفت:

کسانی که بازهم به این تعرفه‌ها اعتراض باشند، صبور باشند تا بازار محتوای داخلی توسعه یابد تا بار دیگر بتوانیم این تعرفه‌ها را اصلاح کنیم. چرا که با این مصوبه، پیش بینی می‌کنیم که در ۶ ماه اپراتورهای اینترنت ۷۰۰ میلیارد تومان کاهش درآمد داشته باشند.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا از تعرفه‌های اعلام شده از شرکت ارائه دهنده اینترنتی که شما از آن سرویس می‌گیرید راضی هستید؟ تجربیات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.


11 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ناصر

جمعه, 10 آذر 1396

تا اینجا بدترین تعرفه متعلق به شرکت شاتل بوده

پاسخ

ashkan

جمعه, 10 آذر 1396

هم ممکنه این کار خوب در بیاد هم نه ممکنه تو سرعتو و چیزای دیگه مشکل پیدا کنیم ولی من که به شخصه از این تعرفه ها خوشم اومد البته دوست دارم سریع تست کنم

پاسخ

ashkan

جمعه, 10 آذر 1396

شبانه نامحدود پس چی؟ بیشتر دانلودای بازی رو شبانه دان میکردم الان این بسته ها شبانه نداره؟اصلا یا بعدا اضافه میشه یا همون جدا شبانه باید خریداری بشه؟

پاسخ

محسن صدیق

جمعه, 10 آذر 1396

اینم مثل بنزین که سهمیه بندی کرده بودند هست میخوان قطره قطره به خورد مردم بدند بعد با قیمت بیشتر و بدون محدودیت به مردم بدند خاک تو سرشون که هیچ قدمی برای خدمت به مردم بر نمیدارند

پاسخ

Shetab

جمعه, 10 آذر 1396

اصلا معلوم هست این قیمت ها بر چه اساسیه : مگه نگفتن سرعت محور ؟
مثلا قیمت آسیا تک ... چرا پونصد و دوازده لاکپشتی هر گیگ هزار و چهار صد تومن حساب شده ولی شانزده مگابیت که عملا بیست برابر سرعتشه هر گیگ تقریبا ششصد تومان ؟؟
استاندارد جهانی بر پایه سرعت در نظر گرفته شده نه این قیمتهای مسخره
کلا گند زدی به قیمت اینترنت ثابت آقای وزیر

پاسخ

سهیل

شنبه, 11 آذر 1396

شبانه مبانه نداریم دیگه
کلی بگم، غیرمنصفانه و نامحدوده

پاسخ

سیدعلی

شنبه, 11 آذر 1396

بله من هم قبول دارم، متاسفانه در عین ناباوری بدترین حالت ممکن.

پاسخ

حجت شرفی

شنبه, 11 آذر 1396

نه تنها وضع اینترنت بهتر نشد بلکه چند برابر بدتر هم شد شرکتهای ایرانی هم هر چقدر دوست دارند اینترنت رو به مشترکان عرضه میکنند مثلاٌ پارس آنلاین اینترنت 2mرو با 16 گیگ حجم در پاچه ملت فرو میکنه هر چند آقای وزیر در اینستاگرامشون سقف فروش این سرعت از اینترنت رو 25هزار تومن در ماه گفته بودند

پاسخ

حجت شرفی

شنبه, 11 آذر 1396

تا وقتی اجازه ورود شرکتهای خارجی رو نمیدند شرکتهای دو در باز ایرانی رقیب قدری رو جلوی روشون نمیبینند و با لابی گری همدیگه هر آشی که دلشون خواست برای این ملت بی نوآمیپزند.

پاسخ

میلاد

یک‌شنبه, 12 آذر 1396

حاضرم شرط ببندم شما جزو یکی از کارمندان شرکت های اینترنت هستی.مدیونی فکر کنی که تابلو نیست

پاسخ

مهدی

جمعه, 08 دی 1396

برای کاربرانی که دانلود واستفاده زیادی دارن خیلی خوب شد ولی برای کم مصرفها خیر
کجا رفتن کم مصرفها الان صداشون در اومده قبلا ساکت بودین به نفعتون بود نه ........
الان هم برای شما تعرفه ها خوب شده که.......

پاسخ

ثبت نظر