استان های مختلف ایران چه رتبه ای از نظر تعداد کسب و‌ کارهای اینترنتی دارند

استان های مختلف ایران چه رتبه ای از نظر تعداد کسب و‌ کارهای اینترنتی دارند

همان طور که در جریان هستید یکی از مهمترین معظلاتی که در کشور با آن رو به رو هستیم معظل بیکاری است. در بین خیل عظیم بیکاران، تحصیل‌کرده‌های رشته‌های مختلف دانشگاهی هم سهم بزرگی را به خود اختصاص داده اند. اما با همه‌ی این وجود برخی از رشته‌های دانشگاهی مانند رشته کامپیوتر، فناوری اطلاعات، تجارت الکترونیک و سایر رشته‌های مرتبط در این زمینه توانسته‌اند نقشی مهم در بهبود این شرایط ایفا کند. فعالان این حوزه‌ها با ایجاد کسب‌ و‌ کارهای اینترنتی به خوبی توانسته‌اند در توسعه اشتغال و رفع بیکاری گا‌می ‌مهم و حیاتی بردارند.

این پیشرفت‌ها باعث شده است که محمد جواد آذری جهر‌می‌، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در صفحه شخصی اینستاگرام خود پستی در خصوص رونق کسب‌ و‌ کارهای اینترنتی در استان‌های مختلف کشور، آمارهایی را ارائه دهد:

آمار کسب و کارهای اینترنتی در کشور با دسته بندی استانی. رفع عقب ماندگی دوازده ساله کشور در عرصه ارتباطات و فن آوری اطلاعات در مدت فشرده چهار سال اخیر اگر چه همواره با اعتراضاتی مواجه بوده است؛ اما از دیدگاه توسعه اشتغال و رفع بیکاری که مادر اکثر مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور است، نقش بی بدیلی داشته است. شور جوانان تحصیل کرده این مرز و بوم البته با موانع بسیاری مواجه است که اگر این موانع رفع شوند، جمهوری اسلا‌می‌ایران پرچم دار انقلاب صنعتی چهارم در منطقه خواهد بود؛ رویایی که برخی کشورهای منطقه با گوی‌های جادوئی و حمایت سران استکبار جهانی به دنبال تحقق آن برای خود هستند.

پست وزیر ارتباطات در صفحه شخصی اینستاگرام او

پست وزیر ارتباطات در صفحه شخصی اینستاگرام او

در تصویر زیر تعداد کسب‌ و‌ کارهای اینترنتی فعال در استان‌های مختلف کشور در بهمن‌ماه 95 و مرداد‌ماه 96 با هم مقایسه شده‌اند که در این لیست تهران با 13492 کسب‌ و‌ کار اینترنتی در جایگاه نخست قرار دارد.

بررسی کسب‌و‌کارهای اینترنتی در استان‌های مختلف کشور

بررسی کسب‌ و‌ کارهای اینترنتی در استان‌های مختلف کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که منبع این آمارها مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران و تنظیم کننده آن سایت خبری ict کافه بوده است.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر