اپلیکیشنها، به خصوص آنهایی که رایگان هستند تبلیغات دارند و این موضوع کاملاً قابل درک است. اما در حالی که این تبلیغات باید فقط درون اپلیکیشن نشان داده شوند بعضی از آنها پا را فراتر گذاشته تبلیغاتشان را روی لاک اسکرین یا قفل صفحهی کاربر نشان میدهند.
گوگل درمورد سیاستهای تبلیغاتی خود قانونی وضع کرده که در آن به استثنای اپلیکیشنهای مخصوص لاک استرین دیگر هیچ اپلیکیشنی حق ندارد که در این صفحه تبلیغات خود را نشان دهد.
به بیان دیگر، بازیها و یا اپلیکیشنهای دیگر که به طور خاص برای صفحهی لاک اسکرین ساخته نشدهاند دیگر نمیتوانند تبلیغات خود را روی این صفحه نشان دهند.
از آنجایی که هیچ کس دوست ندارد در صفحهی لاک اسکرین خود تبلیغات دریافت کند این خبر میتواند خوشحالکننده باشد.
آیا گوگل برای موارد خاص استثناء قائل خواهد شد یا خیر؟
این موضوع سؤالاتی را پیش میآورد. برای مثال شرکت آمازون بسیاری از گوشیهای خود را با تخفیف میفروشد اما به این شرط که از طریق اپلیکیشن Amazon Offers به آنها تبلیغاتی را در لاک اسکرین نشان دهد و یا اپلیکیشنهایی مانند Fronto به کاربران پول پرداخت میکند تا روی صفحهی لاک اسکرین به آنها تبلیغات و مقاله نشان دهند.
گوگل هنوز اعلام نکرده که برای چنین مواردی استثناء قائل خواهد شد یا خیر.
منبع خبر: techradar
ثبت نظر