پاسخ به همه ابهامات درباره طرح اینترنت غیر حجمی

پاسخ به همه ابهامات درباره طرح اینترنت غیر حجمی

پاسخ به همه ابهامات درباره طرح اینترنت غیر حجمی و تعرفه‌های جدید اینترنتی! خبر را از اينجا بخوانيد.

رفع ابهامات درباره طرح اینترنت غیر حجمی

برنامه‌ریزی و مذاکره برای اجرایی شدن طرح ارائه اینترنت غیر حجمی از اوایل مردادماه 96 آغاز شد و پس از حدود 3 ماه بالاخره این طرح 21 آبان ماه سال جاری به تصویب رسید. بنا به این مصوبه اپراتورهای اینترنتی از روز گذشته موظف به اجرای این طرح بوده و بایستی جدول تعرفه‌های جدید اینترنتی خود را به کاربران اعلام می‌کردند.

شرکت‌هایی همچون مخابرات ایران، های وب، شاتل، پارس آنلاین و... طی چند روز گذشته تعرفه‌های جدید اینترنتی خود را اعلام کردند که می‌توانید جزییات هر یک را از لینک‌های ارائه شده بخوانید.

اما با ارائه جداول تعرفه‌های جدید اینترنتی، کاربران بسیاری از شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت ثابت، نسبت به تعرفه‌های جدید اعتراض داشتند. به همین دلیل معاون وزیر ارتباطات در گفتگویی ابهاماتی در خصوص نرخ‌های جدید اینترنت و اجرایی شدن این طرح را تشریح کرد.

وی در خصوص منفعت اجرایی شدن طرح ارائه اینترنت غیر حجمی برای کاربران عنوان کرد که تعرفه گذاری جدید با مطالعات تطبیقی بر سرعت اینترنت مشترکان در کشورهای مختلف تعیین شده است و در صورت پایان حجم، سرعت به پایین‌ترین حد ممکن می‌رسد. در ضمن کاربر در صورت پایان حجم می‌تواند حجم اضافه با قیمت هر گیگ 2 هزار تومان خریداری کند. وی معتقد است که فضای رقابتی ایجاد شده بین اپراتورهای اینترنتی باعث می‌شود تعرفه‌ها به نفع مشترک نهایی باشد.

تفسیر اشتباه اپراتورها از بندهای مصوبه

فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات تعیین حجم ترافیک داخلی و خارجی گفت که اپراتورها دچار اشتباه شده‌اند و برای رفع ابهام گفت که:

باید در این مدل از ترکیب حجم مصرف داخلی و خارجی استفاده شود و یا اینکه میزان مصرف به صورت دو به یک برای محتوای خارجی نسبت به داخلی محاسبه شود.

برآوردمان این است که میزان مصرف سایت‌ها و محتوای داخلی نسبت به خارجی در ایران ۴۰ به ۶۰ درصد است. اپراتورها باید میزان مصرف مشترکان را به‌گونه‌ای محاسبه کنند که برای مثال در صورتی که مشترک ۵۰ گیگ اینترنت داخلی استفاده کرد، ۲۵ گیگ اینترنت بین‌الملل استفاده کند و یا اینکه ترکیبی به صورت دو به یک برای مصرف وی محاسبه شود.

اپراتورها حجمی بیشتر از متوسط نیاز کاربران ارائه می‌دهند

معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد که آمارها حاکی از آن است که در سال 95 متوسط میزان مصرف اینترنت کاربران ماهانه حدود 8 گیگابایت بوده است اما اپراتورها سرویس‌های جدید را با حجمی بیشتر از این میزان ارائه داده‌اند.

وی با بیان اینکه برخی فضاسازی‌ها در شبکه‌های اجتماعی این مصوبه را زیر سؤال برده است، گفت: تا زمانی که مصوبه به صورت کامل اجرایی نشده و بازخوردی از آن نگرفته‌ایم نباید به پیشواز نارضایتی برویم.

تفاوت مدل اینترنت غیر حجمی با مدل سابق

معاون وزیر ارتباطات در خصوص تفاوت مدل کنونی و مدل سابق اعلام کرد که:

در گذشته تفاوتی بین سرعت ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه نسبت به سرعت دو مگابیت بر ثانیه نبود چرا که اپراتورها حداقل و حداکثر سرعت برای هر سرویس را اعلام می‌کردند و برای هر خط ضریب اشتراک در نظر گرفته می‌شد اما هم اکنون در این مصوبه رقابت بر سر کیفیت و سرعت است و اپراتور در این بازار رقابتی با یک قیمت واحد و یک سرویس باکیفیت اینترنت را در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهد.

با این اوصاف منصفانه بودن تعرفه‌های جدید اینترنتی را به کیفیت سرعت سرویس‌ها هم می‌توان ربط داد.

تغییر سرویس کاربران ظرف نهایتاً 24 ساعت معمولی

به گفته معاون وزیر ارتباطات اپراتورهای اینترنتی موظف هستند ظرف 12 ساعت کاری یا 24 ساعت معمولی سرویس‌های جدید با تعرفه‌های مصوب را برای کاربران راه‌اندازی کنند. وی اعلام کرد که با مشکلات این زمینه به صورت جدی برخورد خواهد شد.

برای اطلاع کاربر سامانه اندازه‌گیری سرعت اینترنت راه‌اندازی می‌شود

برای اطمینان کاربر از صحت سرویس دریافتی، تا 20 روز آینده، سامانه ارزیابی سرویس اینترنت راه‌اندازی می‌شود تا کاربر به راحتی بتواند سرویس دریافتی خود را مدیریت کرده و از سرعت دریافتی خود مطلع شود تا ابهاماتی که قبلاً در این زمینه برای کاربران پیش می‌آمد رفع شود. ضمناً اپراتورها هم موظف هستند میزان مصرف کاربر را به صورت شفاف از طریق پیامک، اپلیکیشن و... به او اطلاع‌رسانی کنند.

در ابتدای اجرایی شدن این طرح مسلماً مشکلاتي وجود خواهد داشت در همین خصوص معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد که تا 6 ماه آینده با بررسی بازخوردهای اجرایی شدن آن ممکن است مدل جدید، اصلاح یا تکمیل شود. وی معتقد است این مدل تعرفه گذاری مناسب‌ترین نوع تعرفه‌ای است که می‌تواند هم به تقویت محتوای داخل هم به رضایت مشترکان در کیفیت سرویس کمک کند.

در ضمن معاون وزیر ارتباطات به دو اپراتوری که در تعیین تعرفه‌های جدید اشتباه کرده بودند تذکر داد که تعرفه‌های خود را اصلاح کنند.

نظر شما درباره این طرح چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: مهر


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

مصطفی

دوشنبه, 13 آذر 1396

سلام

شرکتی که من ازش نت میگیرم تازه تعرفه هارو اعلام کرده
در نهایت تعجب با تعرفه های جدید هم دانلود شبانه رایگانه و این بهترین خبر برای منه
چقد الکی به جهرمی فحش دادم

تعرفه های شرکت حلما گستر خاورمیانه ( عصر تلکام )

http://www.asretelecom.com/styles/images/asretelecom-new-prices_96-09-10.jpg

پاسخ

ندارم

دوشنبه, 13 آذر 1396

خدا وکیلی کسی تو این مملکت نیست بتونه حرف دل مردم رو بزنه؟؟؟
قیمت اینترنت رو چند برابر کردن سرعتش رو چند برابر کاهش دادن حجمش رو هم که حسابی کم کردن دانلود شبانه رو هم که حذف کردن
بعد میگن براری رفاه مصرف کننده
خدا وکیلی این کجاس برای رفاه مصرف کننده هست؟؟
همه سایت های ایرانی هم چشم و گوششون رو بستن و سر تکون میدن و تایید میکنن

پاسخ

ثبت نظر