برتری در جام جهانی فوتبال با کمک Big Data

برتری در جام جهانی فوتبال با کمک Big Data

در جام جهانی فوتبال 2014 تیم فوتبال آلمان با کمک نرم‌افزارهای مبتنی بر Big Data توانست برنده مسابقات جام جهانی فوتبال شود. خبر را از اینجا بخوانید.

Big Data به کمک فوتبال می‌آید

قرعه‌کشی مسابقات جام جهانی فوتبال 2018 تب فوتبال را بیش از پیش در بین مردم داغ کرده است. اما جنجالی‌ترین اتفاق قرعه‌کشی این مراسم حداقل برای ما ایرانیان، قرار گرفتن در گروهی با تیم‌های پرتغال، اسپانیا و مراکش است؛ گروهی که به گروه مرگ معروف شده است.

اما همیشه کامپیوتر و دنیایی که ایجاد کرده است می‌تواند اوضاع را بهبود بخشد! شاید نه در این جام جهانی اما در فوتبال‌های آینده صد در صد کامپیوتر و حوزه‌های مختلف آن می‌تواند نقشی مهم و سرنوشت‌ساز برای تیم‌ها داشته باشد. یکی از مباحث اين حوزه که قبلاً هم مورد آزمایش قرار گرفته است و نتیجه‌ای موفقیت‌آمیز هم به همراه داشته است، Big Data است.

صحبت از برنده جام جهانی فوتبال 2014 است، آلمان. تیم ملی فوتبال آلمان در جام جهانی فوتبال قبلی به لطف تیم آنالیز فوق‌العاده قوی خود موفق شد برنده جام جهانی فوتبال باشد!

اما قوت تیم آنالیز آلمان از کجا نشاءت می‌گرفت؟ دقیقاً از همین موضوع کامپیوتری محبوب، Big Data! تیم آنالیز آلمان موفقیت خود را مدیون استفاده از دو برنامه مبتنی بر Big Data است که توسط شرکت SAP طراحی شده بود .

یکی از این نرم‌افزارها Penalty Insights Function نام داشت که با تحلیل دقیق روی داده‌ها، پیش‌بینی می‌کرد که پنالتی‌ها در کدام جهت و کدام نقطه دروازه زده خواهد شد! و نرم‌افزار دوم SAP Challenger Insights نام داشت. این نرم‌افزار محرمانه که اطلاعات چندانی از آن در اختیار نیست، ویژگی‌های بازیکنان تیم مقابل، ترکیب‌بندی تیم، نحوه مقابله مؤثر با تیم مقابل و ... را ارائه می‌داد.

مسلماً با توجه به وجود نرم‌افزارهای مبتنی بر Big Data فوق و شیوه نوین تحلیل داده‌ها، برنده شدن تیم آلمان در جام جهانی فوتبال، چندان دور از انتظار نبود.

Big Data چیست؟

Big Data مجموعه‌ای حجیم از داده‌های متنوع با ساختار ساده یا پیچیده است که برای آشکارسازی الگوهای مخفی و رموز همبستگی استفاده می‌شود. این اطلاعات به کسب‌وکارها، سازمان‌ها، تیم‌ها و... به وسیله روش‌های پردازشی نوین و پیش‌بینی‌های به مراتب دقیق‌تر، کمک زیادی برای موفقیت در رقابت‌ها می‌کند.

موفقیت تیم آلمان با استفاده از نرم‌افزارهای مبتنی بر Big Data شاهدی بر این مدعاست که مبحث Big Data بی‌شک می‌تواند تأثیری شگرف در آینده فوتبال داشته باشد. شاید در جام جهانی فوتبال 2018 هم شاهد استفاده برخی تیم‌ها از این دانش نو باشیم.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر