چگونه با مدیریت عکس‌های روی آیفون فضای ذخیره سازی گوشی خود را مدیریت کنیم؟

چگونه با مدیریت عکس‌های روی آیفون فضای ذخیره سازی گوشی خود را مدیریت کنیم؟

آیا شما هم هزاران عکس روی آیفون خود دارید؟ فضای گوشی شما پر شده و پیدا کردن یک عکس خاص برایتان سخت است؟ اگر شما هم چنین مشکلاتی دارید باید عکس‌های گوشی خود را مدیریت کنید. 
خوشبختانه مدیریت عکس‌ها روی آیفون کاری ساده است. با چند عادت ساده، استفاده از فضای ابری و یکی دوتا اپلیکیشن می‌توانید به راحتی عکس‌هایی که گرفته‌اید و فضای گوشی خود را مدیریت و کنترل کنید. 

 

عکس‌های خود را مرور کنید 


خیلی وقت‌ها چندین عکس می‌گیریم و به کلی آن‌ها را فراموش می‌کنیم. این کار بیش از هرچیزی فضای ذخیره سازی آیفون را پر می‌کند. 
تنها کاری که باید بکنید این است که عکس‌هایی که خوب نیستند یا آن‌ها را دوست ندارید را پاک کنید.
اگر تعداد عکس‌هایی که دوست دارید خیلی زیاد است می‎توانید از یک اپلیکیشن مدیریت عکس استفاده کنید. Flic یک اپلیکیشن رایگان است که کار شما را بسیار ساده می‌کند. این اپلیکیشن یکی یکی عکس‌ها را به شما نشان می‌دهد. اگر تصویر را به سمت چپ بکشید آن را پاک کرده و اگر به سمت راست بکشید آن‌ را ذخیره می‌کند. 

iphone

 

عکس‌های تکراری را حذف کنید 


همه‌ی ما وقتی که سوژه‌ای خاص پیش رو داریم چندین عکس از آن می‌گیریم که اگر چندتا از آن‌ها خراب شد چیزی را از دست ندهیم. اگر عکستان خوب نیست آن را پاک کنید. اگر دو عکس تقریباً مشابه دارید یکی از آن‌ها را حذف کنید. از این کار پشیمان نخواهید شد. اگر به کمک نیاز دارید از  Remo استفاده کنید. یک اپلیکیشن رایگان که کارش کمک به شما در حذف کردن عکس‌های مشابه است. 

 

از آلبوم و موردعلاقه‌ها 


یکی از کارهایی که باید انجام دهید استفاده از قابلیت‌های سازماندهی آیفون استفاده کنید. موردعلاقه‌ها یا Favorites آلبومی است که تصاویر مورد علاقه‌ی خود را در آن قرار می‌دهید. 
در زیر هر عکس آیکون قلب را لمس کنید تا آن را به آلبوم مورد علاقه‌ها اضافه کنید. برای مشاهده‌ی عکس‌های مورد علاقه‌ی خود در پایین صفحه روی Albums ضربه بزنید. Favorites در بالای صفحه قرار گرفته است. 
ساختن آلبوم عکس راهی ساده برای مدیریت عکس‌ها روی آیفون است. شما می‌توانید سه یا چهار آلبوم از چیزهایی که بیشتر از آن‌ها عکس می‌گیرید بسازید. برای مثال نام آلبوم‌های خود را «سفر»، «دوستان»، «خوانواده» یا هرچیز دیگری بگذارید. می‌توانید عکس‌های پرتره و منظره و یا رنگی و سیاه و سفید را از یکدیگر جدا کنید. 
برای ساخت یک آلبوم جدید به روی Albums رفته و علامت + در سمت چپ بالای صفحه را لمس کنید. برای آلبوم خود نام تعیین کنید و گزینه‌ی Save را فشار دهید. 
وقتی که یک عکس می‌گیرید و می‌خواهید آن را به یک آلبوم بفرستید دکمه‌ی Share و سپس گزینه‌ی Add to Album را انتخاب کنید. پس از آن عکس خود را به آلبوم مورد نظر اضافه کنید. 

iphone


برای سریع‌تر کردن این روند یک عکس را باز کنید سپس گزینه‌ی Share را لمس کنید. به سمت راست رفته و More را لمس کنید. در منو Activities شما می‌توانید هر گزینه را که می‌خواهید برای مدتی فشار داده و آن را جابه‌جا کنید. گزینه‌ی Add to Album را به بالای صفحه منتقل کنید. 

iphone

از همه چیز به صورت خودکار بکاپ بگیرید


پاک کردن عکس‌ها می‌تواند کار سختی باشد چرا که هرکدام را که بخواهید پاک کنید چیزی در درون شما می‌گوید که بعداً دلتان برای آن عکس تنگ خواهد شد. 
یک راه ساده این است که به صورت خودکار از عکس‌های گوشی خود بکاپ بگیرید. چند راه برای این کار وجود دارد اما ساده‌ترین آن‌ها استفاده از iCloud Drive است. با هر حساب کاربری اپل شما 5 گیگابایت فضای رایگان دریافت می‌کنید. 

iphone


برای تغییر طرح iCloud روی آیفون به Settings > [your name] > iCloud > Manage Storage > Change Storage Plan بروید. از این قسمت می‌توانید از بین طرح‌های مختلف یکی را انتخاب کنید. 

iphone


برای بکاپ گرفتن از همه‌ی عکس‌ها به Settings > Photos بروید و گزینه‌ی  iCloud Photo Library را فعال کنید. 
اگر می‌خواهید فقط از بعضی از عکس‌ها بکاپ بگیرید از اپلیکیشن Files استفاده کنید. 

 

فضای آیفون را بهینه سازی کنید


وقتی که گزینه‌ی iCloud Photo Library را فعال کردید گزینه‌ی Optimize iPhone Storage ظاهر می‌شود.
این گزینه عکس‌ها را با سایز بزرگ روی iCloud ذخیره کرده و نسخه‌ی کوچک آن‌ها را روی آیفون نگاه می‌دارد. اگر نمی‌خواهید مدام با این پیام که فضای شما پر شده است مواجه شوید این گزینه را فعال کنید. 
عکس‌های آیفون خود را از طریق مک یا کامپیوتر ویندوز مدیریت کنید
این روش بهترین راه برای مدیریت عکس‌های آیفون است. صفحه‌ی کوچک گوشی کار را برای انتخاب تعداد زیاد تصویر به صورت همزمان سخت می‌کند و به سختی می‌توانید تشخیص دهید که از بین دو تصویر مشابه کدام یک بهتر است. مدیریت عکس‌های آیفون از طریق کامپیوتر ویندوز یا مک این مشکل را حل می‌کند. 

iphone


در حالی که می‌توانید با استفاده از مک و ویندوز این کار را انجام دهید دستگاه مک طبیعتاً ساده‌تر و مناسب‌تر است. شما می‌توانید از اپلیکیشن Photos برای دسترسی به iCloud Photo Library استفاده کنید. 
زمانی که از سیستم عامل مک استفاده می‌کنید می‎توانید با استفاده از گزینه‌ی shift و کلیک و یا فرمان و کلیک چندین عکس را انتخاب کنید و آن‌ها را به یک آلبوم منتقل کرده و یا پاک کنید. شما همچنین می‌توانید آن‌ها را روی کامپیوتر خود ذخیره کنید. 

iphone


استفاده از Photos روی مک این کار را بسیار ساده‌تر می‌کند اما باید مواظب فضای ذخیره سازی کامپیوتر خود نیز باشید. 
برای شروع به  System Preferences > iCloud رفته و گزینه‌ی Photos را تیک دار کنید. 
شما همچنین می‌توانید از iCloud Photo Library روی کامپیوتر ویندوز خود نیز استفاده کنید. فقط کافی است از طریق مرورگر خود به وب‌سایت  iCloud.com رفته و یا اپلیکیشن iCloud را دانلود کنید تا عکس‌های آن به صورت خودکار روی کامپیوتر شما دانلود شوند. 


مدیریت عکس‌های آیفون ساده است


برای این که عکس‌ها فضای گوشی شما را پر نکنند کافی است که عادات مدیریتی خود را تقویت کنید. اگر برای این کار چند دقیقه زمان بگذارید دیگر با فضای پر گوشی مواجه نخواهید شد.

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر