سوددهی چشمگیر پول دیجیتال و کلاه‌برداری‌های جدید در این حوزه

سوددهی چشمگیر پول دیجیتال و کلاه‌برداری‌های جدید در این حوزه

اخیرا سوددهی چشمگیر پول دیجیتال مخصوصا بیت کوین، شرکت‌های زیادی را به فکر کلاه برداری از این راه انداخته است حتی در کشورمان! خبر را از اینجا بخوانید.

مدت‌ها است که انواع ارزهای دیجیتال مخصوصا بیت کوین خبر ساز شده است. کسانی که سال‌ها پیش و در زمانی درست بیت کوین‌هایی را جمع‌آوری کرده بودند حالا به لطف رشد چشمگیر ارزش آن، صاحب دارایی عظیمی از این پول اینترنتی شده‌اند.

همین موضوع باعث شده است که شرکت‌های سودجوی زیادی به فکر سو استفاده از وضعیت کنونی بیافتند. نمونه بازر آن که در کشور ما هم مدتی است شروع به فعالیت کرده است سایت Wcex.co که خود را یک صرافی ارزهای دیجیتال معرفی می‌کند. این وب‌سایت که قرار بود از 10 آذرماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کند، اعلام کرده است که به ازای هر ثبت‌نام 50 توکن رایگان به کاربر تعلق می‌گیرد!

اما روال کاری این پروژه بیشتر به تبلغاتی بودن و یا کلاه برداری نزدیک است. حتی اگر این ایده نادرست هم باشد 50 توکن رایگان به ازای ثبت‌نام نشان از بی‌ارزش بودن توکن‌های این ارز دیجیتال تازه وارد دارد.

این دست فعالیت‌ها به کشور ما محدود نمی‌شود. به گزارش سایت cnet اخیرا شاهد مسدود شدن ارزی دیجیتال با نام PlexCoins و شکایت از شرکت ارائه دهنده این ارز در آمریکا بوده‌ایم. دولت آمریکا شرکت PlexCorps را به کلاه‌برداری اینترنتی بزرگ محکوم کرده است که با سو استفاده از نام و شهرت cryptocurrency و ترقیب سرمایه‌گذاران، توانسته است بیش از 15 میلیون دلار کلاه‌برداری کند.

این شرکت ادعا کرده بود به افرادی که در یک بازه 29 روزه در فرآیند ICO (مخفف عبارت initial coin offering)، فرآیند فروش پول دیجیتال که با محوریت تکنولوژی cryptocurrency فعالیت دارد شرکت کنند، سودی 1354 درصدی تعلق می‌گیرد!

اما فعالیت این شرکت تنها یک کلاه برداری بزرگ بوده است، زیرا هیچ مبنای منطقی برای بازگشت این سرمایه‌ها وجود نداشت و عملا سرمایه‌های جمع‌آوری شده در هیچ پروژه درآمدزایی به جریان نیافتاده بود.

Cryptocurrency چیست؟

در واقع Cryptocurrency نوعی پول دیجیتال است که با هدف امنیت و ناشناس ماندن در تبادلات مالی در بستر اینترنت به وجود آمد. اولین نوع این پول دیجیتال همان بیت کوین معروفی است که در سال 2009 برای اولین بار اختراع شد و هنوز هم یکی از بهترین و ارزشمندترین پول دیجیتال حال حاضر است.

پول دیجیتال ماهیتی دوگانه دارد. از این پول هم می‌توان برای خرید کالا یا سرویس‌های مختلف استفاده کرد و هم به عنوان سرمایه‌گذاری در یک پروژه، روشی که شرکت PlexCorps از آن بهره برد اما در راهی نادرست و متقلبانه.

آیا پول دیجیتال سود‌آور است

علاوه بر بزرگان دنیای تکنولوژی همچون بیل گیتس، افراد عادی بسیاری هم توانسته‌اند از راه سرمایه‌گذاری و جمع‌آوری پول دیجیتال همچون بیت کوین ثروت زیادی به دست بیاورند اما نکته مهم در رفتار همه آن‌ها دریافت به موقع پول دیجیتال است.

برای نمونه هر سهم از سهام شرکت گوگل که در سال 2004، 50 دلار ارزش داشت در حال حاضر ارزشی 20 برابر پیدا کرده است. این دقیقا همان ماهیت دوم پول دیجیتال است که سرمایه‌گذاری را هدف می‌گرفت.

اگرچه ارزهای دیجیتالی همچون بیت کوین و تکنولوژی نه چندان قدیمی پول دیجیتال در مسیر موفقیت چشمگیری قرا گرفته است اما نمی‌توان ادعا کرد که پول دیجیتالی جدیدی می‌تواند ارزشمند و درآمدزا باشد.

اگر تجربه ای در خصوص انواع پول دیجیتال دارید با ما به اشتراک بگذارید.

 برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: فیسیت


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Wcex.co

چهارشنبه, 15 آذر 1396

رو چه حسابی گفتین Wcex.co کلاهبرداریه !؟ اون که داره طبق زمانبندی اعلام شده کارشو میکنه

پاسخ

ثبت نظر