ویندوز7 خیلی سریع‌تر از چیزی که انتظار می‌رفت از رده خارج خواهد شد

ویندوز7 خیلی سریع‌تر از چیزی که انتظار می‌رفت از رده خارج خواهد شد

طبق گزارش یک شرکت آماری، سهم بازار ویندوز7 خیلی سریع‌تر از چیزی که انتظار می‌رفت رو به افول است و از زمان انتشار آن تا به امروز اولین باری است که این سیستم عامل تنها کمتر از نیم میلیون کاربر دارد. 
طبق گفته‌ی NetMarketShare گفته که آبان ماه امسال در بین بازار کامپیوترهای دسکتاپ سهم بازار ویندوز7 از 3.5% کاهش داشته و به 43.12% رسیده است. در حال حاضر سهم بازار ویندوز10 31.95% است. 
دربین آمارهای این شرکت که تنها نسخه‌های ویندوز را بررسی می‌کند ویندوز7، 48.8% درصد سهم بازار دارد که نسبت به ماه گذشته 2.6% کاهش داشته است. 
NetMarketShare سیستم عامل‌های دسکتاپ دستگاه‌های کاربرانی که به این سایت سرمی‌زدند را در تحقیقات خود لحاظ کرد. جالب اینجاست که بعضی از این کاربران وب انسان‌های واقعی نبودند بلکه روبات بودند. روبات‌ها کاربران تقلبی هستند. آن‌ها قطعه‌ای نرم افزاری هستند که برای مصرف ترافیک تظاهر به انسان بودن می‌کنند.

 

فراگیر شدن روبات‌ها 


NetMarketShare می‌گوید که ترافیک روبات‌ها در چند ماه اخیر افزایش داشته، این شرکت می‌گوید که ناچار شده است تحقیقات خود را دوباره انجام دهد تا با نادیده گرفتن این روبات‌ها به یک نتیجه‌ی صحیح برسد. 
این شرکت تحلیلی اعلام کرد که روبات‌ها می‌توانند باعت تحریف داده‌ها شوند. چرا که حتی در بعضی مواقع دیده شده که برای مثال ترافیک یک کشور بزرگ تقریباً به طور کامل روبات بوده است. در کشورهای دیگر کلاهبرداران تبلیغاتی ترافیک جعل می‌کنند تا کلیک‌های با ارزش تولید کنند. 
این شرکت دوباره تحقیقات خود را انجام داده و نتایج جدید نشان می‌دهد که میزان استفاده از ویندوز7 کاهش داشته است، چرا که این سیستم عامل بیش از سایر سیستم عامل‌ها برای ترافیک روباتی استفاده می‌شود (ویندوز7 محبوب‌ترین سیستم عامل است و مخفی کردن ترافیک تقلبی در بین یک جمعیت بسیار زیاد کمتر شک برانگیز است).
تحقیقات جدید  NetMarketShare نشان می‌دهد که نتایجی که آمارها تا به حال نشان می‌داده واقعی نبوده است. 
برای مثال در مهر ماه سهم بازار ویندوز7 43% بود که 3.6% کمتر از زمانی است که روبات‌ها نیز به عنوان ترافیک انسانی درنظر گرفته می‌شدند. 
به طور خلاصه تا به حال میزان محبوبیت ویندوز7 به خاطر این روبات‌ها زیادتر از حد واقعی در نظر گرفته می‌شده و به نظر می‌رسد که ویندوز10 کم کم دارد جای این نسخه را می‌گیرد. این خبر به نفع مایکروسافت است. 
طبق گزارش NetMarketShare هم اکنون ویندوز10 تنها 10% از ویندوز7 عقب‌تر است و این تفاوت احتمالاً به زودی کمتر نیز خواهد شد.

 برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر