آشنایی با بهترین تبلت های هیبریدی عرضه شده در سال 2017

آشنایی با بهترین تبلت های هیبریدی عرضه شده در سال 2017

تبلت‌های هیبریدی، همیشه مانند یک گجت چند کاره، در اختیار شما هستند. می‌توانید با بهره‌گیری از قابلیت لمسی از آن‌ها مانند یک تبلت ساده یا حتی گوشی موبایل استفاده کنید و کارهای روزمره‌تان را انجام دهید یا کیبورد را به تبلت‌تان متصل کنید و کارهای تخصصی‌تری با آن انجام دهید؛ پس با تهیه یک تبلت هیبریدی، همزمان صاحب یک تبلت و یک لپ‌تاپ شده‌اید. علاوه بر این بیشتر تبلت‌های هیبریدی، از قلم دیجیتال هم پشتیبانی می‌کنند. البته در بیشتر نمونه‌های موجود در بازار، باید کیبورد را جداگانه خریداری کنید.

تبلت‌های هیبریدی، همیشه مانند یک گجت چند کاره، در اختیار شما هستند. می‌توانید با بهره‌گیری از قابلیت لمسی از آن‌ها مانند یک تبلت ساده یا حتی گوشی موبایل استفاده کنید و کارهای روزمره‌تان را انجام دهید یا کیبورد را به تبلت‌تان متصل کنید و کارهای تخصصی‌تری با آن انجام دهید؛ پس با تهیه یک تبلت هیبریدی، همزمان صاحب یک تبلت و یک لپ‌تاپ شده‌اید. علاوه بر این بیشتر تبلت‌های هیبریدی، از قلم دیجیتال هم پشتیبانی می‌کنند. البته در بیشتر نمونه‌های موجود در بازار، باید کیبورد را جداگانه خریداری کنید.

شاید در ابتدای عرضه سری سرفیس، لقب تبلت‌های هیبریدی، صرفا به تبلت های ویندوزی تعلق گرفت، اما به مرور زمان شرکت‌های سخت افزاری تبلت های اندرویدی و یا مبتنی بر IOS مجهز به کیبورد جدا شدنی را به بازار عرضه کردند؛ از این رو می‌توان به هر تبلتی که دارای کیبورد جداشدنی باشد، فارغ از نوع سیستم‌عامل، عنوان هیبریدی را اعطا کرد.

لزوماً تمام کاربران به دنبال قدرتمندترین تبلت‌های هیبریدی نیستند. بسیارند کسانی که نیازی به قدرت سخت‌افزاری بالای تبلت‌ها ندارند و هم این‌که تبلت‌شان بتواند بدون دردسر برنامه‌های روتین اندروید را اجرا کند، برای آن‌ها کافی است. اگر به دنبال خرید یک تبلت میان رده و خوش قیمت هستید که با آن بتوانید با خیال راحت به چک کردن شبکه‌های اجتماعی، تماشای فیلم و وب‌گردی بپردازید،‌ تبلت‌های اندرویدی بهترین گزینه به‌حساب می‌آیند.

گران‌ترین تبلت بازار، الزاماً بهترین نیست. همچنین، باید از نمونه‌های ارزان ولی بی‌کیفیت نیز بر حذر باشید. حتی برخی تولید کنندگان، تبلت‌های هیبریدی خود را با قیمتی نازل‌تر از ارزش واقعی آن به فروش می‌رسانند اما بعداً و از راه‌های گوناگون، مثلاً فروش محتوای دیجیتال، نتیجه بسیار بهتری می‌گیرند. خرید وسیله‌ای که پس از اندکی استفاده، کارایی خود را از دست داده یا با مشکلات فنی مواجه شود، اصلا مطلوب نخواهد بود. البته ممکن است هر تولید کننده‌ای اشتباه کند یا محصولات خود را با یک یا چند باگ نرم افزاری یا سخت افزاری عرضه کند، ولی رفع بی‌درنگ مشکل یا ارائه آپدیت‌های منظم نرم افزاری است که اهمیت دارد. پس بهتر است تحقیق درباره سوابق شرکت مورد نظر را از معیارهای اصلی انتخابتان قرار دهید. اگر قصد خرید یک تبلت هیبریدی اندرویدی دارید، ممکن است شرکت سازنده، آپدیت‌های اندروید را با قدری تأخیر در دسترس قرار دهد؛ از این رو مطمئن شوید که تولید کننده مورد نظر، کم‌ترین میزان دیرکرد را داشته باشد.علاوه بر این اگر خواهان خرید یک تبلت هستید که بتوان با آن کارهای سنگین مانند ویرایش تصویر و ویدئو را در کنار کارهای اداری انجام داد، بهتر است به سمت استفاده از تبلت‌های ویندوزی روی آورید. در سوی دیگر اگر قیمت محصول برای شما اهمیت نداشته و صرفا برند و کیفیت برایتان اولویت دارد، بهتر است یکی از آی‌پدهای اپل را انتخاب کنید.

بهترین تبلت‌های هیبریدی سال 2017

 سرفیس پرو 4

 سرفیس پرو 4

بدنه‌ این دستگاه از جنس منیزیم ساخته شده که احساس بسیار خوبی به کاربر منتقل می‌کند. این تبلت هیبریدی از یک نمایشگر 12.3 اینچی بهره می‌برد و ضخامت و وزن کمتری نسبت به نسل قبل خود دارد. ضخامت این محصول مایکروسافت به 8.4 میلی‌متر رسیده، رقمی که به لطف پیشرفت‌های فناوری PixelSense و کاهش قطر نمایشگر صورت گرفته است. البته این مقدار نسبت به دیگر لپتاپ‌های هیبردی موجود آن‌چنان مطلوب به نظر نمی‌رسد، اما توجه داشته باشید که در قلب این محصول از تراشه نسل ششمی اینتل استفاده شده است.

مدل مجهز به تراشه پردازنده Core i7 در سه مدل قابل سفارش بوده که یکی از آن‌ها دارای 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت ظرفیت داخلی از نوع SSD، دیگری دارای 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت ظرفیت داخلی و کانفیگ سوم دارای 16 گیگابایت حافظه رم و 1 ترابایت ظرفیت داخلی است. هر 3 مدل مذکور دارای کارت گرافیک Iris Plus Graphics 640 هستند. تمامی کافنینگ های سرفیس پرو با یک کارت گرافیک داخلی به بازار عرضه می‌شوند، از این رو برای دانشجویان رشته‌های گرافیک که با برنامه‌هایی مانند مایا و 3 دی مکس سرو کار دارند مناسبت نیست.

  • مشخصات فیزیکی: 8.45 × 201.42 × 292.1 میلی‌متر، 786 کیلوگرم
  • مشخصات صفحه‌نمایش: 12.3 اینچی LED با رزولوشن 1824 × 2736 پیکسل و روکش مات
  • مشخصات پردازنده اصلی: Core i7 اینتل با ماکزیمم فرکانس کاری 3.4 گیگاهرتز، 3 مگابایت حافظه کش
  • مشخصات پردازنده گرافیکی: 2 گیگابایت، مدل Intel Iris graphics GPU اینتل
  • مشخصات حافظه: 8 تا 16 گیگابایت رم از نوع DDR3، حافظه ذخیره سازی داخلی 256 گیگابایت از نوع SSD
  • سایر مشخصات و ویژگی‌ها: پورت USB 2، پورت USB 3، پورت HDMI، پورت VGA، باتری لیتیوم‎ یونی با 5087 میلی آمپر ساعتی، وب کم، کارت‌خوان، شبکه بی‌سیم وای‌ فای، بلوتوث داخلی، ویندوز 10

آیپد پرو 12.5 اینچی

آیپد پرو 12.5 اینچی

نمایشگر آیپد پرو 12.5 اینچی ارائه کننده رنگ‌هایی دقیق و حتی تغییرات پویای نرخ رفرش برای پیمایش نرم و مشاهده‌ی ویدیو است. این نمایشگر کمی بزرگ‌تر از آنچیزیست که می‌توان بر روی تبلت 9.7 اینچی آیپد مشاهده کرد، اما حاشیه‌های بسیار کمتر آن باعث شده تا اندازه کلی دو دستگاه یکی باشد.این تبلت هیبردی ارائه کننده نرخ رفرش 120 هرتز است که اجازه می‌دهد تجربه عالی را با نمایشگر آن به دست آورید و به بهترین شکل ممکن، همراه با قلم هوشمند اپل بر روی نمایشگر این تبلت به هنرنمایی بپردازید. كاربران به‌وسيله‌ی قلم میتوانند كارهای هنری و گرافيكي مختلفي انجام دهند.این آیپد جدید به مراتب قدرتمندتر نیز شده است و به لطف یک نمایشگر و کیبورد بزرگتر باعث شده تا بیشتر حرفه‌ای‌ها جذبش شوند؛ هرچند کار با این کیبورد زیاد راحت نیست. از دیگر مشخصات این مدل میتوان به تراشه A10 در کنار 3 گیگابایت حافظه رم، امکان اتصال به شبکه های مخابراتی LTE  و دوربین 12 مگاپیکسلی اشاره کرد.

  • مشخصات فیزیکی: 6.1 × 174.1 × 250.6 میلی‌متر، 477 کیلوگرم
  • مشخصات صفحه‌نمایش: 13 اینچی LCD با رزولوشن 2224 × 1668 پیکسل، فناوری True Tone display برای تنظیم دمای رنگ‌ها
  • مشخصات پردازنده اصلی: A10 با ماکزیمم فرکانس کاری 2.8 گیگاهرتز
  • مشخصات حافظه: 3 گیگابایت رم از نوع DDR3، حافظه ذخیره سازی داخلی 256 گیگابایت
  • سایر مشخصات و ویژگی‌ها: سنسور اثر انگشت، بلوتوث 4، باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 30.4 وات ساعت

گلکسی تب اس 3

گلکسی تب اس 3

دو مورد بسیار مهم در انتخاب یک تبلت، بهره گیری آن از صفحه‌ نمایشی بزرگ و نرم افزار قدرتمند می‌باشد. این همان چیزی است که گلکسی تب اس 3 را به بهترین تبلت هیبریدی اندرویدی سال 2017 تبدیل کرده است. در این تبلت شاهد استفاده از یک صفحه‌ نمایش 9.7 اینچی با رزولوشن 2048×1536 و پنل Super AMOLED که پیش‌تر در بسیاری از گوشی‌های سامسونگ شاهد استفاده از آن بودیم، به کار گرفته شده است. در این تبلت از قلم هوشمند S Pen استفاده شده است که با وجود بهره گیری صفحه‌ نمایش آن از قابلیت تشخیص 4096 سطح از فشار، بهترین و دقیق‌ترین تجربه‌ ممکن برای استفاده از آن را برای کاربران فراهم می‌کند.همچنین، سخت افزار استفاده شده در این تبلت هیبریدی هم در بالاترین سطح ممکن قرار دارد. در تب اس 3 شاهد استفاده از چیپ قدرتمند اسنپ‌دراگون 820 هستیم که با وجود عرضه‌ آن در سال 2016، هنوز و در سال 2017 می‌تواند عملکرد فوق‌العاده‌ای را در اختیار شما قرار دهد. در این چیپ از پردازشگر گرافیکی آدرنو 530 استفاده شده است که امکان اجرای سنگین‌ترین بازی‌های اندرویدی بروی دستگاه شما را فراهم می‌کند.از دیگر ویژگی های این مدل میتوان به 32 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی و دو بلندگوی استریو اشاره کرد.

  • مشخصات فیزیکی: 23 × 132 × 212 میلی‌متر، 1 کیلوگرم
  • مشخصات صفحه‌نمایش: 9.7 اینچی Super AMOLED لمسی با رزولوشن 2048×1536پیکسل
  • مشخصات پردازنده اصلی: اسنپ‌دراگون 820 با ماکزیمم فرکانس کاری 2.8 گیگاهرتز
  • مشخصات پردازنده گرافیکی:
  • مشخصات حافظه: 4 گیگابایت رم از نوع DDR3، حافظه داخلی 32 گیگابایت از نوع SSD
  • سایر مشخصات و ویژگی‌ها: شبکه بی‌سیم وای‌ فای، بلوتوث داخلی، اندروید 7.1, قلم نوری S Pen

ایسوس ترنسفورمر 3

ایسوس ترنسفورمر 3

سبک طراحی به کار رفته در ایسوس ترنسفورمر 3، بسیار شبیه به سری سرفیس پرو مایکروسافت می‌باشد. استفاده از استند در این محصول راه‌کار جالبی است که قرارگیری ترنسفورمر 3 پرو را در حالت لپ‌تاپ آسان کرده و این امکان را در اختیار کاربر قرار داده که با توجه به نیاز خود زاویه استند را تنظیم کند. البته این قابلیت در محصولات سری سرفیس مایکروسافت نیز تعبیه شده است.تبلت هیبریدی ایسوس دارای نمایشگری 12.6 اینچی است که از عموم تبلت‌ها بزرگ‌تر است. وضوح تصویر نمایشگر ترنسفورمر 3 پرو نسبت به پرو 4 بیشتر شده و به 1920 × 2880 پیکسل رسیده است. به طور قاطع می‌توان گفت که نمایشگر به کار رفته در این محصول یکی از باکیفیت‌ترین نمونه‌های موجود در بازار بوده که به خوبی برای هر کاربردی از طراحی گرفته تا انجام بازی‌هایی با گرافیک بالا و یا تماشای فیلم‌های 3K مناسب است. تبلت فوق‌العاده شرکت تایوانی از تراشه i7 نسل ششمی اینتل بهره برده است. کمترین ظرفیت این تبلت به نسخه‌ی 128 گیگابایتی آن مربوط می‌شود. همچنین شرکت سازنده علاوه بر ظرفیت‌های مرسوم 128، 256 و 512 گیگابایتی، نسخه‌ی یک ترابایتی این محصول را هم روانه‌ی بازار کرده‌اند. علاوه بر این، حداکثر میزان رم ترنسفورمر 3 پرو به 16 گیگابایت رسیده است.

  • مشخصات فیزیکی: 23 × 132 × 212 میلی‌متر، 1 کیلوگرم
  • مشخصات صفحه‌نمایش: 9.7 اینچی IPS لمسی با رزولوشن 1920 × 2880 پیکسل
  • مشخصات پردازنده اصلی: اینتل i7 ماکزیمم فرکانس کاری 2.8 گیگاهرتز
  • مشخصات پردازنده گرافیکی: Intel HD 520
  • مشخصات حافظه: 16 گیگابایت رم از نوع DDR3، حافظه داخلی512 گیگابایت از نوع SSD
  • سایر مشخصات و ویژگی‌ها: شبکه بی‌سیم وای‌ فای، بلوتوث داخلی، ویندوز 10 نسخه پرو

یوگا بوک

یوگا بوک

بدنه یوگا بوک کاملاً فلزی بوده و وزن و ضخامت آن نیز به ترتیب 690 گرم و 9.6 میلی‌متر خواهد بود. نسخه اندرویدی یوگا بوک با رابط کاربری Book UI لنوو عرضه شده و از قابلیت چندپنجره‌ای و میان‌برهای کیبورد نیز برخوردار خواهد بود.صفحه‌نمایش 10.1 اینچی Yoga Book  وضوحی برابر 1920 در 1080 پیکسل داشته و می‌توانید با هر قلمی روی آن بنویسید. از آن‌جا که لولاهای این نوت‌بوک به صورت 360 درجه باز می‌شوند می‌توانید از آن به عنوان تبلت نیز استفاده کنید و دوربین‌ها 8 و 2 مگاپیکسلی آن نیز برای تمامی مصارف یک تبلت یا نوت‌بوک مناسب هستند.وجه تمایز یوگا بوک لنوو با سایر مدل‌های این فهرست، بهره مندی از کیبورد لمسی است.در حقیقت یوگا بوک از نمایشگری دیگری نیز بهره میبرد که میتوان از آن به عنوان یک کیبورد نیز استفاده کرد.به این ترتیب اگر به یادداشت برداری و یا طراحی علاقه دارید این صفحه‌کلید می‌تواند محو شده و با قلم Real Pen لنوو که می‌تواند تا 2048 درجه فشار و 100 درجه زاویه را تشخیص دهد روی آن بنویسید. قلم Real Pen لنوو همچنین دارای جوهر واقعی بوده و می‌توانید با آن روی کاغذ واقعی نیز بنویسید.

  • مشخصات فیزیکی: 9.6 × 170.6 × 256.54 میلی‌متر،  690 گرم
  • مشخصات صفحه‌نمایش: 13 اینچی LCD لمسی با رزولوشن 1200 × 1920 پیکسل
  • مشخصات پردازنده اصلی:Intel Atom x5-Z8550 Chipset اینتل با ماکزیمم فرکانس کاری 2.4 گیگاهرتز
  • مشخصات پردازنده گرافیکی: Intel HD Graphics 400 GPU
  • مشخصات حافظه: 4 گیگابایت رم از نوع DDR3، حافظه داخلی 64 گیگابایت 
  • سایر مشخصات و ویژگی‌ها: باتری لیتیوم‎ یونی 3 سلولی، وب کم، کارت‌خوان، شبکه بی‌سیم وای‌ فای، بلوتوث داخلی، ویندوز 10, قلم نوری,دوربین تشخیص چهره

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر